NAS keuring 2015, wie gaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:27

Mini's worden vaak wel geschoren. Zelf ben ik faliekant tegen scheren, omdat je de wintervacht die nu aangemaakt wordt daarmee beschadigd. Eigenlijk is het stamboek officieel ook tegen scheren hierdoor, maar als puntje bij paaltje komt.........

Maar ik zit zelf niet in de mini's, en die groteren hebben meestal toch wel dunnere vachtjes. Overigens is het voor mij nu pas de 2de keer dat een veulen uit de veulenvacht is voor de keuring, alleen nu doe ik niet mee. :+

Scooby007

Re: NAS keuring 2015, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 12:06

Ik vind het het niet echt waard om hem nu te gaan scheren, voor 1 dag en dat geeft mij zo veel gedoe, want dan moet ik hem dus de hele winter onder een deken zetten, dus weet verschillende dekens kopen omdat hij nu enorm in de groei is. Ik ga hem gewoon netjes toiletteren dat is ook het enige wat in het boekje staat, staat verder niks over scheren.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:54

Ik denk dat ieder het voor zich moet bekijken.

Bij mij doet het veulen niet mee, maar wordt wel geschoren. De vacht komt redelijk snel weer terug en ze hoeven ook geen deken op in de winter. Wel staan ze bij mij de eerste tijd nog op stal 's nachts.

Ik zit alleen nog in grote twijfel of ik ga, eigenlijk zijn ze beide verkocht naar Finland. Maar voor het geval dat het toch niet door gaat vind ik het zonde dat ze dan niet geweest zijn.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 17:27

Loesje heb je ze wel ingeschreven? Want het inschrijven moest dacht ik voor 1 augustus.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:51

Nog een paar dagen en dan is het zover . Scooby007,is je veulen een beetje aan het halster gewend? Ik heb mijn paardje vorige week geschoren . Net wat loesje zegt ,de vacht groeit snel weer aan . Per slot van rekening is het nog maar begin september en nog niet zo koud. S'nachts staan ze wel bij mij op stal en in het paddock kunnen ze schuilen tegen de regen.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 20:03

Macho staat 24/7 buiten dus scheer ik liever niet nu nog.
Vandaag is het gelukt om met veel geduld en gekriebel en geknuffel het halster om te krijgen, deze houd hij nu om. Vrijdag gaan we de sokken, baard en oren een beetje bij knippen, en hem netjes maken en Mini krijgt dan ook een grote poets beurt. Ik hoop echt dat alles goed gaat, ben een beetje nerveus over hoe hij in de trailer gaat zijn. We gaan het zien, echt wel spannend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:14

Loesje, ik ben wel benieuwd waarom je scheert als ze niet naar de keuring gaan.
Er wordt hier wel gezegd, de vacht groeit weer aan, maar de aanmaak is verstoord, en het groeit nooit zo aan als zou gebeuren bij niet scheren.
Het gaat er niet om dat het nu nog niet koud is, de aanmaak begint als de dagen korten en heeft niets met het weer te maken.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:27

Komt vast allemaal goed. Welke ring zit je en hoe laat ben je ongeveer aan de beurt ? Ik zelf zit in ring twee en ben als ena laatste aan de beurt. We zijn er rond half tien ,zodat we nog even kunnen kijken .

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 21:46

Macho zit in rubriek 14, dat is ring 2

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 06:12

Als het even kan komen we kijken hoe Macho het doet. Ben benieuwd hoe hij er nu uitziet.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 09:23

Hij is echt flink gegroeit, ik ga ook proberen om er zo veel mogelijk mee te kijken, vind ik wel heel leuk, ligt er een beetje aan hoelaat degene die met mij mee gan willen blijven.
En Macho is echt enorm gegroeit, hij is nu al bijna groter dan Mini.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:05

Scooby007, de merrie is opgegeven voor de keuring en staat ook in het programma boekje. ;)

Neonlight, ze gaan beide naar de keuring. Ik vind het een stukje uiterlijk vertoon. Ze lijken dan toch een stuk luxer dan wanneer daar in hun (halve) wintervacht staan.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:48

Scooby en LOesje veel succes morgen.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 11:30

Dankje, iedereen die gaat veel succes morgen, ik hoop jullie nog te zien, als jullie mij en Macho zien mag je best even hallo komen zeggen hoor ;) vind ik wel gezellig.

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:04

Dankje!

Scooby hoe is het bij jou gegaan?

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 12:52

Nou ben er nu echt achter dat zo'n keuring niks voor mij is haha
Maar het commentaar van de jury was dat hij te weinig beweging toonde in het achter been, verder was hij qua beweging goed en ik kreeg ook commentaar over zijn maanoog, nou weet ik dat ze dat bij de appaloosa niet willen zien en ik wist ook al dat hij niet bij het appaloosa blijft. Dus daarom 3e premie.
Als hij 2 is wil ik met hem naar het welsh, misschien al eerder maar ik denk dat ik dan pas daar naar de keuring ga met hem.

Hoe ging het bij jullie?

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:51

Hahaha het is ook niet helemaal mijn favoriete bezigheid, maar toch ga ik ieder jaar weer in de hoop op goede resultaten. Maar het is en blijft inderdaad een jury sport, soms ben ik het er ook niet helemaal mee eens.

Maar wat jammer van de 3e premie zeg! Dat had ik er niet helemaal vanaf gezien op de foto's. Maanoog is inderdaad een puntje waar ze bij het nas de pony's op afkeuren. Maar met zo'n mooie vader zal hij het zeker goed doen bij het Welsh stamboek! Ik ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien! :)

Bij mij is het super goed gegaan. De merrie heeft zich goed laten zien en een nette 1A premie gehaald en zelfs ster geworden, dus ik was helemaal happy! Zelfs nog mee mogen doen bij de kampioenskeuring, erg leuk om een keer te mogen doen. Al wist ik van te voren dat ze het nooit zou worden, want er was erg sterke concurrentie met een terechte winnaar!

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:09

Gefeliciteerd met de premie en ster! Super goed.