Shet / Mini paarden informatie gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:33

Persoonlijk denk ik dat Martin beter even verschillende shows en vooral ook keuring bij langs gaat en zich goed gaat orienteren. Bij zowel amha/amhr fokkers als nmprs fokkers en eventueel zelfs aspc fokkers. Neem je tijd om uit te zoeken welk type je aanstaat.

Er zijn nmprs gefokte paardjes die mooier uitvallen dan amha paardjes. En andersom. Aspc's zijn vaak weer iets groter rond de meter, Maar nmprs kunnen dit ook zijn.

Iedere fokker praat in zijn eigen straatje.

Voordat je een paardje aanschaft zou ik wel ervan verzekerd zijn dat de papieren allemaal goed in orde zijn. Daar wil het nog wel eens aan ontbreken. Ook de conformatie speelt een grote rol. Prijs en kwaliteit gaan vaak wel hand in hand......

Ik wil je best uitnodigen om eens vrijblijvend te komen kijken. Maar zie dat je in Tholen woont en dat is best een stukje rijden. Alhoewel het dan een leuk dagje uit zal kunnen zijn, doordat je zo'n dagje besteed aan fokkerijbezoek. hihihi.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:49

en als je dan tóch besluit om stal HD te bezoeken, ben je hier ook welkom , haha wij wonen vlak bij elkaar :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:54

Ja.
Je hebt trouwens op FB mijn veulen al op de foto gezien.
Afbeelding
Misschien weet je dat nog. Je vroeg waar hij ingeschreven werd.

Dustinlover

Re: Shet / Mini paarden informatie gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:03

Als je inderdaad amha fokkers hebt gesproken zullen die hun paardjes aanprijzen.. Ik heb hier verschillende paardjes staan.. Ook een amha die alleen NMPRS is ingeschreven.. Waarom? Ik heb geen zin in dat papier werk, veel geld uitgeven en ze is voor mij zo net zoveel waard :)
Dan heb ik een deutsche classic die is ggk bij het nmprs. En dan zie ik dat je champagne roep.. Er zijn bijna geen amha champagnes momenteel in Nederland op ik geloof eentje na.. Een enkel zit in Duitsland of Frankrijk.. Zelf heb ik 1 champagne splash overo welke 75%amha en 25% welsh is en 1 champagne 25%amha 25%welsh en 50% NAS ;)
Je bent altijd welkom om hier ook eens te komen kijken.

R.X.

Re: Shet / Mini paarden informatie gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:41

Ts ook bij mij ben je vrijblijvend welkom.

Ik heb nmprs paardjes en amha.

Aankomende keer zal ik zowieso 1 veulen verkopen.
Mijn merries hebben allemaal een super lief karakter.

De combi die waarschijnlijk verkocht zal worden is zwart sabino bont keer cremmelo,
dit veulen zal ook volledige amha papieren krijgen.