Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe zadel voor mijn shet. Maar ik weet echt niet meer welke nou geschikt is. Ik zoek het liefst een 12 inch. Het moet goed zitten voor mijn shetlander en de kinderen moeten er stevig en veilig kunnen zitten. Ik heb nu een Pinoccio maar dat vind ik echt niks, het is veel te plat en de kinderen hebben totaal geen steun waardoor ze er regelmatig naast liggen.
kebie
Geplaatst: 11-05-15 19:58
Ik heb een leren Pagony te koop: zie mijn advertentie op bokt markt
OneAndOnlyx
Geplaatst: 11-05-15 20:04
Dit had ik ook bij mijn zadeltje, een staartriem loste het voor mijn gevoel goed op. Maar ik heb er niet zoveel ervaring mee verder
moonday
Geplaatst: 11-05-15 20:21
kebie schreef:
Ik heb een leren Pagony te koop: zie mijn advertentie op bokt markt
Heel mooi zadel! Maar helaas te groot voor mijn kleine shet. Het is echt moeilijk zoeken.
Tamzel
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-15 21:26
moonday schreef:
TS heb je al een nieuwe zadel?
Nee nog niet. Maar wel zadels op het oog, van ruitersportzaken in de buurt. 15 inch is voor haar rug vaak net te lang, heb ik me laten vertellen.
Ook deze hebben wij op het oog. Het zitvlak is 14 inch, maar ik ben bang dat het totale zadel voor de rug te lang is. Klik klik
Ik heb sinds deze week de Wintec junior. Vandaag is er voor het eerst mee gereden. Het is 10 inch wel erg klein, maar valt voor mijn kleine shet wel een stuk mooier dan de 12 inch pinnokio. Zijn verzorgster was erg blij, ze rijdt nog maar sinds een paar weken, maar ze vond het zadeltje heerlijk zitten en zat veel steviger.
Rivjenn
Geplaatst: 22-05-15 18:39
Mama_Rianne schreef:
Ik heb een rider pro neptunus met verwisselbare boom, heel fijn zadeltje!
Deze heb ik ook voor mijn Shet van 1.05 hoog. Lekker zadel en past goed. Ik heb de 15 inch maar ze zijn er ook in kleinere maten
Zadeltje Bambino van Epplejeck 14 inch past heel mooi op shet van 1.05 mtr. Deze shet is niet heel breed, op de brede shet van 1.05 hebben wij een Harry Horse met verstelbare boom !