Hengstenkeuze Gelderse merries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: Hengstenkeuze Gelderse merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:30

Casaron is echt fantastisch. Als je een braaf karakter wilt... Hij was een tijd niet gereden maar dat was opstappen en wegrijden, geen stap verkeerd. En de dag erna heb ik erbij in gereden met een meeeeeega hengstig merrie. We konden gewoon schouder aan schouder rijden en hij deed geen enkele poging.

Als je nog een mooie echte Gelderse stermerrie zoekt trouwens. Ook te koop. Uiteraard drachtig van Casaron ;)

Vitens op Dance zou ik trouwens niet durven... Als de Elegant eigenlijk een té grootramig paard werd om lekker aan elkaar te rijden.. Dat ga je met Vitens dan zeker ook krijgen!
Wat ik van Dance heb gezien kan ze groot lopen met veel ruimte, en is juist het aan elkaar rijden iets wat meer moeite kost. Ook het springfilmpje wat ik zag, galoppeert grooot. Met een hengst als Saron of Sirius kan je dat wat makkelijker maken, meer verbinding in de bovenlijn.
Jammer dat Parcival er niet meer is, daar had je ook een goed sportpaard mee kunnen fokken, die kunnen ook wel sluiten.

Lekkere klus zo met 3 merries ;)
Als ik zie wat een hoofdbrekens mij 1 merrie al kost!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:37

Ahhh wat mooi om te horen.
Is dat die mooie donkere merrie waar jij op rijdt GJ? Of een andere?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:39

Nee die merrie is niet te koop :D
Een andere met heel oud bloed.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:23

En zomaar even een brainstorm sessie : Casaron voor Olga ? Of ga je daar te weinig maat/stokmaat mee fokken ? als in : heeft de lijn langgelijnde formaat fokkende merries nodig ?

Dat is dus precies wat mij ook een beetje in de weg zit qua Dance en Vitens de combinatie GJ, maar haar fokker zegt dat Vitens zeker een interessante goede keuze zou zijn, we hebben even lekker gepraat gisteren, ze vond de Chablis uit de Elegant ook ontzettend goed gelukt.

Welk bloed trouwens, de merrie die te koop is ;) ?

Het is zeker even goed puzzelen en nadenken, er kan er maar 1 tegelijk in natuurlijk, en het is gewoon ook echt dingen afwegen :j Maar wel ontzettend leuk om te doen :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:29

En Danser? :)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 09:37

Aimee schreef:
En Danser? :)

Danser voor Dance zou zeker een optie kunnen zijn, ik heb alleen op dit moment nog steeds lichtelijk de voorkeur naar Laurentz. Die is aardig op leeftijd, nu nog beschikbaar, en mijn gevoel neigt steeds naar hem. Vind Danser zeker wel een mooie hengst, mooie veulens uit merries met lengte en zeker een optie voor de toekomst als het aan mij ligt :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:43

Ik vind de kinderen uit Danser wel wat beknopt als ze geboren worden, maar dat zou misschien bij Dance dus juist voordeel kunnen zijn. Maar idd Danser zal als het goed is nog wel even beschikbaar zijn en Laurentz niet.

Zijn er nog recente foto's van de op bokt gefokte Dansers?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:32

Mijn Danser is nooit beknopt geweest ;) maar hij heeft zeker langgelijnde merries nodig!
Ik zou liever het veelzijdige behouden, Danser is nou niet bepaald springgericht gefokt. Aangezien Dance wel een aardige sprong maakt en het veelzijdige Ferro bloed bij zich heeft.

Casaron op een tuigtypische merrie is niet zon gek idee.
Hij heeft maat genoeg en is grootramig, loopt ook ruim met lekker veel swung, wat dat betreft een heel ander type dan zn halfbroer.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:40

Op mijn fb recente foto's van mijn danser uit een langgelijnde merrie. Ik wil je wel toevoegen cheytjuh, ik zoek je wel even op.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 17:44

Viennanova schreef:
Op mijn fb recente foto's van mijn danser uit een langgelijnde merrie. Ik wil je wel toevoegen cheytjuh, ik zoek je wel even op.

Helemaal top, Ben benieuwd <3 !!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:30

Heb je daar ook foto's dat je hem helemaal ziet, soort van op stand Viennanova? Dacht het niet toch? Heb ze volgens mij langs zien komen namelijk ;-)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 06:18

En hoe ver ben je met de hengstenkeuzes?
Sinds gister heb je er nog een leuke optie bij las ik: Wilson. Die kan op zowel Daisy als Olga goed werk doen denk ik! Zn verervingskwaliteiten behoeven bij jou geen verdere uitleg vermoed ik ;)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 09:29

GJ9 schreef:
En hoe ver ben je met de hengstenkeuzes?
Sinds gister heb je er nog een leuke optie bij las ik: Wilson. Die kan op zowel Daisy als Olga goed werk doen denk ik! Zn verervingskwaliteiten behoeven bij jou geen verdere uitleg vermoed ik ;)

Ik ben echt blij dat Wilson beschikbaar komt *\o/* _/-\o_ Hoop dat hij een aantal mooie merries gaat krijgen. Ik ben er nog niet helemaal over uit, na de verhuizing even een paar hengsten bekijken en dan de knoop doorhakken want het is zo eind Mei....