Springhengst voor Candillo x Calvin uit Pia stam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Booster84

Re: Springhengst voor Candillo x Calvin uit Pia stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:24

Als je dan voor de outcross gaat zou ik uit de door jou genoemde hengsten gaan voor Vigo 'd Arsouilles

Wereldkampioen en een hele goede moederlijn.

Diamant is overigens ook zeker geen slechte keuze, maar ik heb dan toch een lichte voorkeur voor Vigo gezien zien moederlijn.

Maar ik zou ook zeker voor Iceman gaan.
Loopt op dit moment al 1.40 en de nakomelingen die ik gezien heb zijn echt fantastisch.
Nu is die nog jong en goed betaalbaar, en je hebt er dan een nakomeling van die je al kan uitbrengen op wedstrijd als iceman zelf op het hoogste niveau in de sport loopt ;-)

Succes er mee, en hopelijk zien we hier volgend jaar een mooi veulen voorbij komen op bokt :-)

Celenaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:50

Ik zou Emilion of Zapatero kiezen denk ik, alle 2 wat grotere hengsten met een goed lichaam en met super goede manieren op de sprong.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 11:06

Ja maar Iceman is in Belgie weinig tot amper gekend.. En ik wil graag een paard voor mezelf fokken voor in de toekomst met voorwaarde dat hij ook nog eens heel commercieel is als veulen, want als ik kan verkopen, dan doe ik dat ook..

Wat dat betreft denk ik dat de keuze tussen Diamant of Vigo gewoon een kwestie van smaak is idd, maar zoals het er nu uitziet wordt het dit jaar Diamant en volgend jaar Vigo ;)

Emilion durft ze ook wel eens klein maken; we hebben hier een kleine emilion in training staan en ben ook niet super gek van z'n nafok, althans wat ik er van gezien heb, en dat is niet zo veel..

Zapatero is voor mij hetzelfde verhaal als Iceman, weinig bekendheid hier, nog niet op 160 niveau dus ook wat minder commercieel.. Ook minder duur, dat is een feit.. ;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:03

Zapatero is nu wel bij Vincent Voorn gezet dus dat zou weleens snel kunnen veranderen ;)

Verder lijkt Diamant me op jouw merrie trouwens een prima keus!