Eindelijk geboren!! Haflinger x Tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:35

x_Nadia schreef:
DeMolenhoek schreef:
x_Nadia @ [TVG] Hoe moet ik beginnen?

Dit topic. Kan hoor, maar wil graag meer verduidelijking. Dus de haflinger stond al samen met Gijs voor je terug was in Nederland als ik het goed begrijp?

Ohja deze!
Toen stonden nog niet samen dat was later pas :)

Maar in het topic zeg je dat hij al ruin was toen hij bij je kwam? :+

Wel super leuk veulen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:37

Nog eens geteld en dat zou betekenen dat jouw merrie (uitgaande dat ze ongeveer rond de 12 (weekje later) wel samen stonden) bevallen is op 295 dagen dracht, wat gewoon onmogelijk is. spijtig dat ik jou moet teleurstellen :(

Mikkiej: Ze kunnen tot 2/3 maand na castreren vruchtbaar zijn, maar zo lang zijn echt wel uitzonderingen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 16:38

DeMolenhoek schreef:
Dan zal ik jou moeten teleurstellen maar dan zal je toch moeten zoeken naar een andere vader :) Zal voor de zekerheid nog eens terug tellen ;)

ik ben er serieus 100% zeker van dat hij de vader is, hij was namelijk de enigste hengst die erbij heeft gestaan en in de buurt zijn ook geen hengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:40

En helaas is dat echt onmogelijk. Het veulen is dan nog helemaal niet levensvatbaar.
Veulens zijn levensvatbaar vanaf dag 320. Dus moest hij de vader zijn had je, cru gezegd, een dood veulen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xbelieveitx

wat een mooi veulen <3
ze lijkt heel erg op het veulen van mijn moeders merrie en die heette nadinka.

Ariannee

Wat n schatje <3. En leuke combinatie haflingerxtinker ben erg benieuwd hoe die er later uit ziet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:41

Vreemd verhaal. Ik bedoel het is toch al een kruising, dus wat dat aangaat maakt het niet uit wie de vader is. Maar als ik jou was zou ik toch verder op onderzoek uitgaan naar de vader.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 16:43

Misschien ben ik ook wel in de war met alles en weet ik veel, hij is 1000% zeker de vader.
Het is gewoon onmogelijk dat er ergens een andere vader rond loopt
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 03-04-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:46

Je hebt een topic geopend op 04/06/2014 dat hij binnen een week kwam. Dan kan je moeilijk in de war zijn lijkt me. Nu goed, geloof wat je wilt geloven maar deze is merrie is ten laatste rond begin mei gedekt. Alsnog een volle maand een half vroeger dan Gijs er was.

Ik probeer jou enkel te helpen. Vraag maar aan elke dierenarts en fokker, velen zullen het zelfde zeggen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 16:52

DeMolenhoek schreef:
Je hebt een topic geopend op 04/06/2014 dat hij binnen een week kwam. Dan kan je moeilijk in de war zijn lijkt me. Nu goed, geloof wat je wilt geloven maar deze is merrie is ten laatste rond begin mei gedekt. Alsnog een volle maand een half vroeger dan Gijs er was.

Ik probeer jou enkel te helpen. Vraag maar aan elke dierenarts en fokker, velen zullen het zelfde zeggen.

Nee, toen ik dat topic opende was hij er al lang.
Toen kwam ik over een week terug naar Nederland en hij is bij ons toen een maand geleden gecastreerd.
t is heel onduidelijk kom ik nu zelf achter.

x_Nadia

Re: Eindelijk geboren!! Haflinger x Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 16:56

Ik wil hier verder ook geen discussie van maken, en vind t ook niet erg dat je dit zegt trouwens!
Maar zowel ik als nog 4 andere mensen kunnen 100% garanderen dat Gijs de vader is, anders moet dit veulen door de ooievaar gebracht zijn :=

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:02

Wat een lief veulentje :)
Heeft weinig van papa gekregen, misschien een DNA testje :P ?

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:04

wat fantastisch! En een leuke combi jullie twee en een leuke combi van rassen veel plezier!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 17:08

Een DNA-test zou kunnen ja, maar ook overbodig :=

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:10

Nouja als jij er 100% zeker van bent dat de vader de tinker is dan is het prima toch? :)
Vond het alleen een beetje een warrig verhaal, en nog steeds. :+ Plus dat het veulen totaal niet op haar vader lijkt.. 1+1=2 ofzo?
Maar dat neemt niet weg dat het een super leuk veulen is! :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 17:13

Mikkiej schreef:
Nouja als jij er 100% zeker van bent dat de vader de tinker is dan is het prima toch? :)
Vond het alleen een beetje een warrig verhaal, en nog steeds. :+ Plus dat het veulen totaal niet op haar vader lijkt.. 1+1=2 ofzo?
Maar dat neemt niet weg dat het een super leuk veulen is! :)

daar snap ik ook vrij weinig van hoor, maar er is vorig jaar echt geen andere hengst bij geweest anders had ik dat ook wel geweten!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:16

Ja dat vast idd! Gooi het maar op een rekenfoutje.. :) Neem aan dat je idd wel weet wat er bij je merrie in de wei loopt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:17

Ja, misschien was die leuke merrie van de buren eigenlijk geen merrie ;) Maar goed, je bent er zeker van dat hij ten laatste begin mei bij haar stond, dus dan is hij de vader neem ik aan ( of hoop ik vooral voor jou)