Hengstenshow VDL Stud 4 april

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Hengstenshow VDL Stud 4 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:29

El Capone was geweldig. Helaas geen dressuurmerrie voor hem.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:31

Anoniem schreef:
Weet iemand toevallig welke fotografe er in de rijbaan stond? Ben wel benieuwd naar de foto's

Haha dat was ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:35

KellyDV schreef:
Anoniem schreef:
Weet iemand toevallig welke fotografe er in de rijbaan stond? Ben wel benieuwd naar de foto's

Haha dat was ik :D

Ah super kunnen we ergens de foto's terug zien?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:42

Ik heb het erg druk gehad, welke foto's zou je graag willen zien? :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:23

@Tendance; allround fokken misschien ;-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:51

Nee, hahah jij bedoelt richting gelders Paysbas?
Dat zou zonde zijn van de lijn van de merrie.
Een allrounder haal je er in de eerste lijn sowieso niet uit. Daar is ze veel te veel springpaard voor. Lekker een springhengst erbij. Komt vast goed.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:41

Ik ben ook geweest, beetje standaard :D

Vond Grandslam erg tegenvallen, erg mat, ongelijk voorbeen. En dat kon je ook zien aan Jur.
Ben vanaf het begin dat ik Dallas zag al fan, en na zaterdag nog steeds, wat een ruige bok! <3
Zirocco uiteraard weer goed, ook nog steeds fan :D.
En een uitschieter bij de jonge paarden vond ik Glenfidisch, goed springen, veel vermogen, lijkt een fijn paard.
Leuk dat Zapatero nu onder Vincent komt, vond hem alleen zaterdag niet als vanouds. Maar dat komt vast goed.
Dakar verraste mij, vindt de hengst niet heel veel aan, maar hij sprong goed!

Dat meisje die 1 van de vossen reed in het begin, kunnen ze beter er niet meer opzetten met publiek, doet de hengst niet tengoede. Weet niet hoe ze rijd als de hengsten wat ontspannerder zijn maar nu leek het nergens op. Dat was erg jammer, want het paard liet wel veel vermogen zien maar je kon er verder geen oordeel overgeven omdat ze hem vreselijk stoorde.

En volgens mij vond Laurens het net zo spannend als het paard zelf :+ maargoed wij komen toch niet voor de dressuurpaarden :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:46

Thea heette de enige dame van het springpaard.
Glenfiddich daar was m'n vriend ook erg van gecharmeerd.
@Tendance; In het Gelderse zit ik al een tijdje niet.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:47

Ja zag ik op papier. Meisje rijd daar volgens mij nog niet zo lang. Tenminste we hadden haar er nog niet gezien.
Maar dat maakt ook niet uit, zaterdag zag het er gewoon niet best uit.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 15:31

@Paysbas, oké maar wat bedoel je dan met allround fokken?
Merrie is een Indorado x Ulster x Makelaar en totaal niet in welk oogpunt gebouwd op dressuur. Dus allround zou wat zonde zijn.
Natuurlijk wil ik er een proef mee kunnen rijden, maar springen is toch echt het doel.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:44

Ik ben ook geweest! Mijn instructrice/baas gaat elk jaar voor haar fokmerries, en ik mocht mee :)

Douglas blijft mijn favoriet, altijd al geweest :j

Edit; zirocco vond ik ook geweldig!

Vond de tweede dressuurhengst (naam even kwijt) wat tegenvallen! Had er meer van verwacht.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:46

_bokworst schreef:
Ik ben ook geweest! Mijn instructrice/baas gaat elk jaar voor haar fokmerries, en ik mocht mee :)

Douglas blijft mijn favoriet, altijd al geweest :j

Edit; zirocco vond ik ook geweldig!

Vond de tweede dressuurhengst (naam even kwijt) wat tegenvallen! Had er meer van verwacht.

Galaxie bedoel je, of Tiesto?

vond Tiesto niet echt mooi voorgereden op de show :(

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:43

volgens mij tiesto inderdaad, erg zonde!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:46

Tiesto werd, voor mijn gevoel heel belabberd voorgereden.

El capone en Galaxie werden heel netjes voorgesteld idd

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:43

Ebony voorgesteld door Vai Bruntink, El Capone voorgesteld door Marieke van der Putten, Gunner KS voorgesteld door Laurens van Lieren. Maar door wie werd Galaxie voor gesteld?
Tiësto had ik ook gezien en werd aan het einde met een los teugeltje gestapt. De binnenbak waar alle paarden in werd voorgesteld was behoorlijk spannend qua entourage, muziek en de hoeveelheid mensen.
Een leerzame ervaring voor alle jonge paarden.

@Tendance: Ik ben niet bekend met de bouw van je merrie. Als je bij het springbloed wilt blijven dan is dat zeker je hart volgen! Zelf ben ik ook weg van Carambole [Cassini I x Concerto II x Sir Shostakovich], mooie hengst met vermogen en vererft dit ook positief. Over het karakter durf ik zelf niks te zeggen, want dat weet ik niet van hem omdat ik de hengst niet in persoon ken. Bij het aanparingsadvies wordt wel geadviseerd hem aan te paren met merries die over een sterke bovenbouw beschikken. Weet niet of jouw merrie dit heeft?
Je merrie is dit jaar 18 toch? Van Zapatero VDL zag ik dat jouw merrie al een nakomeling heeft gehad die nu op 6jr. al 1.30m spring niet verkeerd toch?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:52

Heeft iemand toevallig foto's of een filmpje gemaakt van zirocco blue of durango?
Ik verwacht dit jaar een veulentje van zirocco en had er graag bij willen zijn, maar helaas geen tijd...
Op YouTube staat nog niks en clipmyhorse werkt bij mij niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 10:36

PaysBas schreef:
Ebony voorgesteld door Vai Bruntink, El Capone voorgesteld door Marieke van der Putten, Gunner KS voorgesteld door Laurens van Lieren. Maar door wie werd Galaxie voor gesteld?
Tiësto had ik ook gezien en werd aan het einde met een los teugeltje gestapt. De binnenbak waar alle paarden in werd voorgesteld was behoorlijk spannend qua entourage, muziek en de hoeveelheid mensen.

@Tendance: Ik ben niet bekend met de bouw van je merrie. Als je bij het springbloed wilt blijven dan is dat zeker je hart volgen! Zelf ben ik ook weg van Carambole [Cassini I x Concerto II x Sir Shostakovich], mooie hengst met vermogen en vererft dit ook positief. Over het karakter durf ik zelf niks te zeggen, want dat weet ik niet van hem omdat ik de hengst niet in persoon ken. Bij het aanparingsadvies wordt wel geadviseerd hem aan te paren met merries die over een sterke bovenbouw beschikken. Weet niet of jouw merrie dit heeft?
Je merrie is dit jaar 18 toch? Van Zapatero VDL zag ik dat jouw merrie al een nakomeling heeft gehad die nu op 6jr. al 1.30m spring niet verkeerd toch?

En die vorig jaar bij de 5 jarigen in Ermelo kampioen was. Er fijn paard, maar voor mij niet "fors"/ groot genoeg.
Carambole fokt niet groot en mij iets te modern. Het moet ook bij mij passen en dat maakt het geheel wat lastig.
Zapatero valt dus af en ook Carambole is geen optie.
Moeilijk hoor, die keuzes, maar ik ga voor Dakar of Dallas. Nu die keuze nog maken. En als ze gezond dragend is, dan gaat ze volgend jaar bij Zirocco Blue.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:16

PaysBas schreef:

Galaxie werd door Renate van vliet ( vriendin van hengstenhouder Joop van Uytert) voorgesteld :)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:29

Wij hebben ook onder andere Dakar en Dallas nog als optie staan voor onze 3-jarige, Tendance. Was voor de show meer gecharmeerd van Dakar, vond hem op de foto mooier en heeft net iets meer maat vergeleken met Dallas, maar onder het zadel vond ik Dallas juist fantastisch!
Zirocco Blue is helaas voor onze fokmerrie geen optie door Voltaire aan moeders kant, anders wisten we het wel. Wie weet voor over een paar jaar weer voor mijn E'tje, maar die mag na dit veulen eerst weer een paar jaar volop mee de sport in. :D

Ik heb zelf ook nog een aantal foto's gemaakt. Zet hier vanavond als ik tijd heb wel een paar neer :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:11

Was was hij gaaf!!!

Ik vond het wel mooi om Jur de hele tijd te zien lachen op al zijn paarden :D

Ik vond de G jaargang eigenlijk wat tegen vallen..

Je zag wel mooi het verschil tussen hoe een springruiter en een dressuurruiter op een paard zit!
Wat zaten die dressuurruiters verschrikkelijk strak met hun handen en boven lichaam :(

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:13

Deels met je eens Kevinsky, vond die Graziano ook wel leuk! Grand Slam vond ik onder het zadel het beste, maar goed, ik ben dan ook al bevooroordeeld O:)

Jur is een held! Vergeet nooit meer dat hij 2 jaar geleden met de show voor de grap een biertje van de kant af pakte terwijl hij op het paard zat. :') Echt een genot om die man te zien rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 19:01

Ik vond Glenfiddich echt eruit springen. Fijn dier voor zo'n jong groot paard.
Helaas voor ons te veel Cor de la Bruyere.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:07

ja Jur Vrieling liet de paarden over de hindernissen vliegen, alsof het geen moeite kostte, dat was bij sommige springruiters / amazones wel anders

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:33

Dallas vond ik ook een aangename verrassing. Wat had die een ruimte nog over bij de hindernis.