Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 18:12

Bedankt voor jullie duidelijke verslagen, prima dit juist naast de officiële Tong uitsteken .
Het zou leuk zijn als Aimee haar verslag hier ook bij zou zetten. Alleen even kopiëren et voila.
Duidelijk is hier ook weer dat de mening van de toeschouwers afwijkt van die van de jury.
Jouw beschrijving van Painted Black CGJ is bijna plagiaat van mijn woorden. Ik begrijp al die ophef over die hengst niet .
Moedig dat je een door jezelf gebruikte hengst Scandic zodanig durft te beschrijven trouwens, ik vond er in Ermelo al niks aan, in Weert nog minder. Het beste was hij in Den Bosch vorig jaar.
Ro-Lex zie ik niet als een topper, maar de verbetering bij vorig jaar was verbazingwekkend.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:19

Zuidbroek ligt echt aan de andere kant van de wereld, daar hadden we ons even op verkeken. Als ik dat had geweten had ik Pipo gevraagd of ze wel zeker wist dat ze daar heen ging, we hadden namelijk net zo goed naar Parijs kunnen rijden.
Maar goed, je moet er wat voor over hebben.

Ik heb hieronder geschreven wat er in m'n boekje staat, dat is niet altijd even subtiel maar wel eerlijk. Het is wat ik gezien heb. Jammer als mensen er weer aanmerkingen op hebben, maar dat hoeft van mij niet in dit topic.

Toen we binnen kwamen stond er eerst een rij voor de kassa, jammer, daardoor hebben we het begin van het L-dressuur gemist. Zondoende was de eerste hengst die we in de ring zagen Fernstein. Daarbij heb ik genoteerd "niet speciaal" en "66 punten". Daarna hebben we bij het losrijden staan kijken en zodoende niet veel gezien van Skydancer en Florencio. Wat er wel in m'n boekje staat:
Lord Loxley: Niet in balans, voor is goed, snel van de grond. Achter traag, de afzet - contact met de grond - duurt te lang. Duikt de grond in bij verruimen, mag wat sneller, actiever. Lendengebruik is minder, vooral in galop. Dat was ook een punt van het commentaar van de jury. Zij wouden ook graag meer actie en buiging zien en meer van de grond in het draven, het voorbeen-gebruik vonden ze wel mooi. Hele lange slappe stap. Exterieur kreeg een 7,5 met een bemerking op het middenstuk, verder wel een aansprekend paard.
San Remo: Mooi beeld, vooral aan de voorkant. Mooi front. Lijkt meer bij elkaar als de vorige keer. Bij de eerste rondjes door de baan leek hij zelfs iets te zakken achter. Maakt zich nog wel eens sterk van voren en doet iets kantelen. Hij draagt de staart ook scheef. Traag achterbeen: bij halsstrekken wordt dit net iets beter. Stap krijgt de zelfde bemerking als Lord Loxley, wel actiever maar hij wordt dan ook erg goed en handig gereden. Edward moet hem in vrije stap regelmatig aantikken om hem actief te houden. Wel braaf. Galop heeft wat weinig sprong. Draf: 8,5 Galop: 7 Stap: 6,5 ext: 8,5 model: 7,5
Commentaar van een fokker naast me: Lang, groot, achterkant niet mee.
Verder moet ik zeggen dat ik een zwak voor dit paard heb, maar dat is meer door sentiment dan door de kwaliteit van de hengst.
Scandic: Braaf in omgang. Lijkt beter in achterbeen-gebruik dan de vorige keer. Hij leek wat meer buiging in de gewrichten te hebben en wat sneller van de grond. Takt in draf, regelmaat. Stap is geen fijne viertakt. Jury vond de stap voldoende ruim maar onzuiver. Ze vonden dat hij een goed ruggebruik heeft (vind ik ook) en veel afdruk achter. Mooie gedragenheid. Hij kreeg 79 punten.
Special D: Stout. Ruimgrijpend achterbeen, buiging. Mooi paard. In stap heeft hij een goed gebruik van het achterbeen maar mag er wat meer schoudervrijheid. Hij kreeg van de jury een 8. Dit cijfer kenden ze ook toe aan de draf. De draf heeft schwung, takt en meer schoudervrijheid. Hij rolt zich wel wat op. In de galop was hij iets gehaast door afleiding, hij kreeg een 7,5. Ik vond dat hij wel veel sprong had in galop.

De klasse M
Charming: voorbeen spectaculair, achter mag net wat vlugger, patenter. Schoft mag wat meer omhoog. Blijft hoog achter in kruis, mag wat flitsender in achterbeen. Draaft achter de massa. Stap: 7 Draf: 8 Galop: 7 gedragenheid: 7,5 algemeen: 8 exterieur: 7 met bemerking op de rug.
Radar: Laat op het losrijterrein niet aan z'n hoofd komen. Klein, compact. Draf is niet helemaal taktmatig, uit zich vooral in de zijgangen. Gewoon paard, moeite met sluiten, trekt wat met rechtsachter. Stap: 8 draf: netjes (weet geen cijfer) galop: 7,5 dragen: 7 algemeen: 7 (correct) ext: 7
Redford: Wat krabbelig, wou in het begin niet stappen en niet halthouden. Later wel iets verbeterd. Leek wat over de zeik. Qua type lijkt hij wat op Painted Black, galop wat vlak. Dit vond de jury: draf: 7,5 dragen: 7,5 algemeen: 6,5 ext: 8 galop: 8 veel souplesse, macht en afdruk (onbegrijpelijk???) totaal: 74,5
Rhodium: Mag meer lossigheid. Stap: 6,5 galop is bijzonder (vindt jury): 9 dragen: 7,5 alg: 8 model: 8,5 totaal 77,5
Riverdance was wat stout met losrijden
Ro-lex: Dit zei Madeleine Vrees: "Zo fijn, elke dag hetzelfde." "Ik vind dat hij het wel een keer verdient heb hoor."
Ielig halsje, blijft hoog achter, lam. Heel veel veer in draf, dat is echt wel apart. Galop is wat vlak, draf is veel spectaculairder. Niet zakken achter, moeite met sluiten. totaal 79,5 punten.
Rousseau: Fijn paard, blijft fijn dragen bij terugkomen. Fijn achterbeen, vlug van de grond, ruimgrijpend. Blijft fijn aantreden van achteruit, fijne rug. Wat onvriendelijk in de mond. Jury: Takt, mooi gebruik van het lichaam. Zou iets meer bergop mogen. Misschien mag Nicolette hem daar aan de voorkant wat meer kans geven. Nu iets met kruis omhoog, komt door het rijden (!!!) maar wel heel fijne zijgangen. Totaal: 79 punten.

Klasse Z
Donnerruf: Hij spring met het kruis omhoog in galop. Traag achter, laat zich niet sluiten. Duikboot. Jury: in stap mag de takt zuiverder, in draf is dit wel goed maar mag hij constanter bergop. Galop: moet meer actiever vanuit de achterhand 7. voor het gereden zijn: 6 harmonie tussen ruiter en paard: 6 totaal: 122 punten
Riant: Wel verbeterd onder Marlies 142 punten
Paddox: Niet spectaculair, wel braver dan de vorige keer. Veel druk van voren. Mond dichtgesnoerd met neusriem. Niet zakken achter, soms voor de grond in. Jury: Stap: correcte viertakt, mag meer activiteit/lengte/bodem. draf: 7,5 galop: 7 krachtig, opwaarts correct (???) gereden: 6 harmonie: 5,5
Painted black: heeft een buikje. Klein elastisch bommetje. Stapmist schoudervrijheid. Wel lichtvoetig beeld, de jury vond het ook opwaarts. Voor de stap kreeg hij een 7,5 mag wat actiever en meer uit de schouder. Galop is correct, opwaarts, krachtig. Draf: 8 is lichtvoetig, opwaarts, aansprekende verruimingen. Rijden: 8 harmonie: 8 totaal 149 punten.
Parcival kwam weer aan de keting de losrijbaan binnen en de tong hing uit de mond: 130,5 punten
Prestige: Beter als met Jacques. Actief ruim stappen, super front, fijne rug, niet altijd even fijn gereden. Iets hakken naar acheren omhoog in uitgestrekte draf. Snel van de grond, electrisch, buiging in de gewrichten. Toont met Christa wel meer aanleg om achter te zakken. Jury: mooie vloeiende proef met aansprekende delen. Veel kracht, afdruk van de grond. Goede galop: 8 Stap is coorect, mag meer vanuit voorbeen, schoudervrijheid, kracht mag meer voorwaarts: 6,5 draf: 7,5 totaal 144 punten. Dit paard is absoluut bomproof, hij deed een tukkie tijdens de prijsuitreiking terwijl PB en vooral Riant flipten.
Dit paard is echt een vaderdier, geen eindproduct voor de sport zoals bijvoorbeeld PB maar een dekhengst die heel veel aan een merrie toe kan voegen.
Paganini: Blij hoofd, fijn gereden. Vermogen om te zitten. Lijkt losser dan de vorige keer. Gewoon fijn, alle aanmerkingen zijn muggenstifterij. Zwaar ondergewaardeerd met slechts 137 punten. Jury: stap: 6,5 goede viertakt, meer ruimte nodig in uitstrekken, verzameld erg goed. draf: 7 de gedragenheid is goed, krachtig, bergop, verzameld. De galop mag meer bodem bij het uitstrekken: 7,5 rijden: 7 harmonie: 8 (mag van mij een 10 zijn!)
Ronaldo: Mooi paard maar moet echt veel vlugger van achter, kan niet zakken. Stap: 7 viertakt, mag actiever draf: 8 galop: 7 meer kracht, moet meer gewichtsopname op achter. gereden: 7 (vind het toch knap van Eddie dat hij hem zo de baan door krijgt, maar hij best wat meer waardering voor Knipoog ) harmonie: 6,5 totaal 134 punten

Daarna waren er nog shows met jonge en oudere hengsten en natuurlijk het springen.
Er volgde pas laat een terugreis naar huis, die ook nog eens erg lang was door slechte weersomstandigheden. Bedankt Pipo, dat je me nog naar huis hebt gebracht. Hopelijk hebben jullie, net als ik, een leuke dag gehad. En hopelijk kunnen de andere bokkers genieten van het verslag.

Bij deze even gekopieërd, toch jammer van het slotje.
Ik ben het niet eens met CGJ12 over Prestige. Ik wíl juist dat een paard scherp en electrisch is in de benen. Dat missen een heleboel, zeker die met Weltmeyer-bloed en ik ben dan ook geen grote fan van Florencio. Dat Prestige meer met ruimte naar voren moet bewegen zie ik ook wel, maar ik zie ook de ruiter die er op zit. Dat hij 'steeds lomper wordt', CGJ12, moet ik daaruit opmaken dat hij uitzwaard en dat jij dat niet zo gewenst vindt? Want in karakter is ie zeker niet lomp. Het is inderdaad een zwaar paard en geen eindproduct voor de sport, de één vindt dat niks, ik vind dat geweldig. Een vaderdier dat kan verbeteren om uiteindelijk een sportpaard te fokken, top!
Laatst bijgewerkt door Aimee op 31-12-03 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:26

Oh, bij Painted black stond er ook nog in mijn boekje: bij losrijden duikt en krabbelt hij. Dat had ik toch maar even niet in m'n verslag gezet. Maar aangezien CGJ12 ook zo'n opmerking heeft, bij deze dus.
Volgens Pipo stonden CGJ en ik trouwens naast elkaar bij het losrijden te kijken, jammer dat ik dat toen nog niet wist. Dan had hij even een tikje op de schouder gehad met de opmerking die ik ook al in het verslag-topic schreef: CGJ12, wat ben jij een ontzettend lekkere dertiger zeg! Of moeten we u zeggen, dat komt misschien iets meer in de echte richting......... Knipoog Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 18:32

Wat je je mag afvragen welke invloed die competitie op de fokkerij c.q. dekcijfers heeft.
Al wint Scandic (gemakkelijk voorbeeld) alle wedstrijden en wordt hij straks nummer 1 (dat kan niet meer missen) ik denk niet dat hij er 1 dekking meer door krijgt, integendeel. Nu zullen nog meer mensen de veulens eerst willen zien.
Zo Ro-Lex opeens gaan dekken?
Zouden de KWPN fokkers nu verontwaardigd roepen dat Painted Black wel goedgekeurd moet worden .
Ik denk eigenlijk dat alleen Prestige en Paganinni zichzelf op de kaart gezet hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:34

sarabande schreef:
Ik denk eigenlijk dat alleen Prestige en Paganinni zichzelf op de kaart gezet hebben.

Gelukkig wel!!! OK dan! OK dan! OK dan!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:32

Sjonge... gelukkig nieuwjaar zou ik zeggen, ben net wakker. Jammer dat ik dit alles heb moeten missen... ik hou ook wel van lekkere dertigers Knipoog
Maar goed... prima verslagen, eigenlijk wel wat ik ervan verwacht had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:36

sarabande schreef:
Zouden de KWPN fokkers nu verontwaardigd roepen dat Painted Black wel goedgekeurd moet worden .
.

Denk dat fokkers alleen maar roepen : Leuke sportpony he, maar goed dat ze hem niet hebben goedgekeurd................dekhengst is het niet!

Prestige vind ik een heel goed paard, en Pagannini vind ik een goed paard, maar opvallend door zijn ruiter Haha!

Rolex viel zeer positief op, dat paard is extreem opgeknapt! OK dan! voor Madelein Vrees.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:41

Pipo"]
[quote="sarabande schreef:
.

Denk dat fokkers alleen maar roepen : Leuke sportpony he, maar goed dat ze hem niet hebben goedgekeurd................dekhengst is het niet!
[/quote]

Dat riepen ze al eerder... Haha! ik vond het in Weert een dekruin, met een stomme kop. Je kunt toch niet een hele hengst goedkeuren alleen omdat-ie zo lekker draaft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:46

Missouri schreef:
Dat riepen ze al eerder... Haha! ik vond het in Weert een dekruin, met een stomme kop. Je kunt toch niet een hele hengst goedkeuren alleen omdat-ie zo lekker draaft?

Hij draaft alleen in zijn tweede draf goed, zijn gewone drafje............ Verdrietig

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:07

Ooooow, gelukkig nieuwjaar lieve mensen! Mijne begint met een tergende en bonzende hoofdpijn, alles is één grote waas en m'n telefoon is gister gesmolten bij het uitgaan. Grrrrrr........ dan maar bokken. Haha!
Zou CGJ12 niet meer durven nu ie is ontmanteld? Knipoog

Wat betreft PB: ballen eraf en een leuke ponyamazone voor zoeken. In z'n tweede draf kan ie best leuk meedoen aan een pony-EK.

Ik ga voor Prestige! Wat denken jullie; past dat op een héle bloederige Ferro-merrie? (lijnenteelt op Farn)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:07

Aimee schreef:
Oh CGJ12, wat ben jij een ontzettend lekkere dertiger zeg! Of moeten we u zeggen, dat komt misschien iets meer in de echte richting......... Knipoog Haha!

Ik hoop dat hij er beter uitziet als dat hij in geschrift overkomt...

Ik ben er niet geweest maar het lijkt wel of onze hengstenstapel bijna alleen maar uit 2 groepen bestaat; ruime trage bokken en vlugge korte krabbelaars.
En de kwaliteit van de hengst wordt niet bepaald door zijn africhting. Is die Paganini echt zo´n goed paard of een gewone hengst die heel goed geschoold is?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:12

Suzanne F. schreef:
En de kwaliteit van de hengst wordt niet bepaald door zijn africhting. Is die Paganini echt zo´n goed paard of een gewone hengst die heel goed geschoold is?

Ik denk dat je de basiskwaliteit er ook wel aan af kunt zien als je er verstand van hebt. Immers, een slechte komt nooit zo hoog in de africhting? En bij paganini is die kwaliteit heel duidelijk aanwezig.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:15

Suzanne F. schreef:
Ik ben er niet geweest maar het lijkt wel of onze hengstenstapel bijna alleen maar uit 2 groepen bestaat; ruime trage bokken en vlugge korte krabbelaars.

Nee, er zijn twee andere groepen. Hengsten met een W-been en hengsten zonder. Bij die zonder W-been zitten er een paar tussen die ook ruim bewegen naast vlug.
Verder vind ik dat door de kwaliteit van de africhting de kwaliteiten van een hengst boven water kunnen komen of juist niet. Bij Prestige bijvoorbeeld komen ze minder naar voren als de aanleg die hij ondanks een minder rijden toont. Paganini is goed opgeleid en daardoor zie je z'n kwaliteiten, het is de enige hengst die echt kan sluiten en op achter kan komen. Zonder goede opleiding was dat waarschijnlijk minder goed naar voren gekomen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:39

Missouri schreef:
Nog steeds jammer dat ik Zuidbroek heb gemist. Ik had nog wel een aantal brandende vragen Knipoog maar goed...

Wat voor vragen dan? Ik neem aan niet over mannen, die heb je gister duidelijk zelf al gevonden.....
Over paarden-mannen misschien?

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:43

Quote lukt niet. Sarabande vraagt zich af over Scandic of hij misschien door het winnen van de hengstencompetetie meer dekkingen krijgt of dat men eerst veulens wil zien. Ik hoop dat fokkers niet alleen die spectaculaire draf en galop willen zien, maar ook zijn zeer slechte stap, ieder zijn smaak maar ik gebruik hem niet. Ik heb op andere shows ook duidelijk kunnen zien dat hij ook behoorlijk maait in de draf, een merrie wordt niet eens ster met die bewegingsvorm.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 15:51

Ik vraag me dat niet af ik zet er vraagtekens bij. Mijn berichten tonen duidelijk dat ik wanneer ik een hengst overweeg meer wil weten van zijn eigenschappen als fokhengst. Bij een hengst met buitenlandse lijnen is dat nog ondoorzichtiger. Ik zou nooit dekken bij die hengst voor ik heb gezien met welke combinaties hij het beste samengaat.
Maar ik heb nooit wat aan Scandic gevonden dus zou zowiezo nooit bij hem dekken, alhoewel ik waarschijnlijk passende merries voor hem heb.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:07

OK, duidelijk, ben het met je eens. Ik zie ook graag eerst hoe een hengst fokt. Alhoewel ik ook wel pas goedgekeurde hengsten heb gebruikt, want het blijft toch afwachten of het past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:21

Suzanne F. schreef:
de hengst wordt niet bepaald door zijn africhting. Is die Paganini echt zo´n goed paard of een gewone hengst die heel goed geschoold is?

Volgens mij heb ik al een beetje zo opmerking gemaakt, het paard is verschrikkelijk goed afgericht!

Verder een mooi paard, met de mogelijkheid tot zitten. En dier die bij mij overkomt als vaderdier, maar niet een spectakel in de benen heeft zoals bijv. een krack c!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:24

sarabande schreef:
Ik vraag me dat niet af ik zet er vraagtekens bij. Mijn berichten tonen duidelijk dat ik wanneer ik een hengst overweeg meer wil weten van zijn eigenschappen als fokhengst. Bij een hengst met buitenlandse lijnen is dat nog ondoorzichtiger. Ik zou nooit dekken bij die hengst voor ik heb gezien met welke combinaties hij het beste samengaat.
Maar ik heb nooit wat aan Scandic gevonden dus zou zowiezo nooit bij hem dekken, alhoewel ik waarschijnlijk passende merries voor hem heb.

De lijn van Admiral is toch juist heel bekend? Dus volgens mij is die bloedlijn helemaal niet zo heel vreemd allemaal!

Verder zeikt iedereen wel over die stap, maar mensen...............noem eens 1 hengst op die ALLES perfect heeft?

Ik krijg weer een sterk gevoel van...........laat ik eens zeiken om het zeiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:29

Missouri schreef:

Cool ik doe verder geen uitspraken over het strippen, alleen dat er idd ook mannen bij waren Haha! Knipoog

Nog steeds jammer dat ik Zuidbroek heb gemist. Ik had nog wel een aantal brandende vragen Knipoog maar goed...

Een lekkere dertiger die het zwaar heeft? kan me er niks bij voorstellen Schijnheilig

Zuidbroek heb je echt niets aan gemist Misssouri, wat een saai publiek daar zeg. Die kunnen niet eens even applaudiseren als er een goede barragerit gereden wordt. Echt een hele dooie sfeer!

Trouwens............ben ik de enige die vanochtend zonder hoofdpijn om half negen al weer de paarden stond te voeren ? Haha!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:31

En we gaan met zijn allen positief het nieuwe jaar in! Haha!
Hmm, scandic, hij kon mij een half jaar/jaar geleden wel bekoren. Maar ik schrok eigenlijk een beetje van CGJ zijn verslag aangezien hij Scandic altijd wel een interessante hengst vond maar dit eigenlijk een beetje veranderd is na Zuidbroek. Ik hoop hem zelf in Goes te kunnen zien.

En pipo, ja ik denk dat je de enige was. Ik stond om 9.00 bij de paarden met koppijn Frans Bauer muziek te zingen (dat is pas erg!).

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:41

Pipo schreef:
De lijn van Admiral is toch juist heel bekend? Dus volgens mij is die bloedlijn helemaal niet zo heel vreemd allemaal!

Het is de Zweedse Amiral (v. Napoleon), geen bijzonder bekende hengst.

Ro-lex was echt een meevaller, ik was echt verbaasd door zijn vooruitgang. Het is geen hengst waar ik bij zou dekken (als ik er al een geschikte merrie voor had), maar zijn progressie is ongekend.

Painted Black: inderdaad sportpony, geen vaderdier. Dat was al bekend, en vrijwel iedereen is het hier ook over eens.

Radar: heeft tijd nodig! Hij kan niet op tegen imponerende hengsten als Rousseau en Rhodium, maar daar zijn de eigenaren zich heus ook wel van bewust. Ik ben in elk geval blij dat Marlies hem nu rijdt, en ben benieuwd hoe hij zich verder zal ontwikkelen. Alleen het nadeel is dat hij nu weinig vertrouwen van de fokkers krijgt (niet geheel verwonderlijk geef ik toe, toch blijf ik vertrouwen houden), en daardoor ook niet de beste merries. Hierdoor is het ook moeilijk zich te bewijzen als vaderdier. Cirkeltje rond.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:43

Pipo"]
[quote="Suzanne F. schreef:
de hengst wordt niet bepaald door zijn africhting. Is die Paganini echt zo´n goed paard of een gewone hengst die heel goed geschoold is?

Volgens mij heb ik al een beetje zo opmerking gemaakt, het paard is verschrikkelijk goed afgericht!
[/quote]
Bij Rutten rijden ze ze op 2,5 al aan, als ze met 3 nog niet kunnen piafferen en passageren dan ruimen ze ze op.
Naast kwaliteit kan je dus ook stellen dat de dieren van Rutten enorme werkwillige dieren moeten zijn, die óók een goede africhting hebben genoten.
Mijn manier is het niet, maar ik vind het wel altijd super paarden, misschien niet de allerspectaculairste, maar die dieren zitten zo functioneel in elkaar dat ze in tact en balans ver boven de anderen uitsteken. Hierdoor kunnen er echt correcte proeven neergezet worden.

En nee,
ik heb geen centje pijn, en alle paarden al gedaan, stallen gemest, voer al weer in de bakken, alle paddocks schoongemaakt en allemaal gesleept. De bak ligt ook weer zo strak als een biljartlaken zodat de vorst er slecht grip op kan gaan krijgen, en het water is weer van de leidingen.
Net een bakkie soep op en ben weer zo fit als een hoentje Party!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:53

Pipo schreef:
Trouwens............ben ik de enige die vanochtend zonder hoofdpijn om half negen al weer de paarden stond te voeren ? Haha!

Ik zal wel de enige zijn die vandaag nog geen paard heeft gezien. Sowieso eigenlijk alleen maar me bed en de binnenkant van de wc-pot....... zucht........ en dat hoofd blijft bonzen.

Trouwens, ik vind ook dat geen paard perfect is en ook een dekhengst mag z'n mindere punten hebben. Maar ik wil in ieder geval een hengst met drie correcte gangen, stap, draf en galop moeten alle drie in ieder geval taktmatig zuiver, voldoende ruim en vlug zijn. En dat is bij Scandic niet het geval, hoe goed de andere punten ook zijn, hij voldoet voor mij niet aan de basisvoorwaarde.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:14

Aimee schreef:
Over paarden-mannen misschien?

Ach, onder andere over Scandic... maar de eens zo stellige mening wordt herzien, meen ik gelezen te hebben. En over Rousseau Haha!

Ik kan het niet helpen Aimee... nu voeg ik de begrippen 'paardenmannen' en 'strippen' bij elkaar, en de uitkomst kan nooit goed zijn... Haha!