Er was eens een klein dapper dametje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 08:32

Mizora schreef:
Leuk verhaal in elkaar gezet, en houdt hoop. Ik denk dat je de site https://e-quine.com/nl/ bedoeld?

Annemarie van der Toorn heeft bij ons (nepshetland)veulen (toen ruim een jaar, gekocht met 4 maanden) ook wonderen verricht. Hij is een weekend als cursusmateriaal gebruikt en daarvoor konden we hem precies tot het einde van zijn mond aaien, daarna konden we hem rustig een halster omdoen, mits we hem van achter benaderde. En tegenwoordig is het een kroelkip (nu bijna 3 jaar), al heeft hij soms een slechte dag en is hij dan opnieuw enkel van achteren te benaderen.

Dat komt waarschijnlijk omdat we hem toen hij nog niet durfde van voren hebben benaderd, daar heeft hij dus toch een negatieve verbinding aan gekoppeld. Terwijl hij van achteren benaderen niet aan herinneringen gekoppeld zat.

Zo heb ik inderdaad eens een onderzoek gelezen over een groep veulens die altijd van links werden benaderd en een groep die altijd van rechts werd benaderd en een groep van beide kanten. Met als resultaat dat als je ze van de 'andere' kant benaderde dan ze gewend waren, ze daar helemaal nieuw op reagereede en dat dus ook heel spannend vonden. Paarden moeten alles dan ook aan twee kanten leren!

Lientjuhh22

Re: Er was eens een klein dapper dametje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 08:44

Echt bedankt voor alle positieve, lieve reacties! :)

Heike konden we ook niet recht van voor benaderen, ze was het meest op haar gemak bij benadering vanaf rechts. Nu kunnen we ook goed van links haar benaderen, van voor blijft oppassen, dan wil ze nog wel eens bijten, hoewel dat al veel minder is geworden en nu meer bij dreigen blijft.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:37

Je gaat je toch afvragen wat er met zo'n ukje is gebeurd. Volgens mij heeft ze met jou een heel fijn baasje getroffen die alle tijd voor haar heeft! Veel plezier met haar en hopelijk boeken jullie nog een hoop vooruitgang :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:06

In mijn geval was er voornamelijk weinig mee gebeurd. De enige momenten dat hij uit de kudde was gehaald was om te chippen+ontwormen, en toen met het scheiden. Waarbij de de boer hem zonder blikken of blozen aan kop en staart (letterlijk) optilde en in de station zette. Dus dan kan ik wel raden hoe vriendelijk het chippen is gegaan. De enige momenten dat hij dus in aanraking met mensen is geweest, zijn pijnlijk geweest, zelfs al waren het er maar 2 voordat hij bij mij kwam. Dat was al voldoende bij sommige karakters.

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:22

Vandaag is Annemarie langs geweest, het is haar gelukt om het halster om te krijgen :)
Annemarie vond het een leuk paardje, erg lief, en volgens mij vond Heike haar ook heel lief kroop helemaal tegen haar aan <3
Nu hebben we weer een flinke stap gemaakt in het leerproces, nu kunnen we weer verder :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:41

Dat is een hele mooie en grote stap! Nu maar hopen dat ze het jou ook maar toelaat om een halster om te doen :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:25

Toppie! Ik zag de foto's op facebook langskomen en ik dacht direct, dat is jouw meisje. Echt fijn dat het gelukt is en Annemarie kennende heb je een heleboel tips gekregen met hoe nu verder aan te pakken.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:29

Super dat je het zo rustig met haar hebt opgebouwd, dit geduld zie je niet vaak meer! :j

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:17

Ik doe ook de opleiding bij Annemarie, echt geweldig. Ben nu bijna aan het eind van niveau 2.

Je hebt een leuke pony en wat fijn dat je haar alles geeft wat ze nodig heeft