WELKE HENGST??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:43

Dees schreef:
Heee, ga gewoon voor Apache.
De kans op mislukt vermeerderen is met een hengst als Apache simpelweg kleiner dan met andere hengsten. Volgens mij is het dekgeld van Apache in de buurt van het budget.
Succes!

Zou ik ook doen.. en dan nog 4 jaar doorsparen om een goede ruiter te kunnen betalen die er ook op durft te rijden :roll:

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:14

RomyNeron schreef:
Hallo!
Ik ben op zoek naar een hengst waarbij er over het algemeen de beste nakomelingen van zijn (in de dressuur sport)!

Voilà, de 10 beste dressuurverervers ter wereld:
http://www.wbfsh.org/GB/Rankings/Sire%2 ... /2014.aspx

Dekken dus bij De Niro.
Of een andere uit het lijstje (zelf even zoeken of de betreffende hengst nog niet oud, onvruchtbaar of dood is).

Booster84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:14

Dees schreef:
Heee, ga gewoon voor Apache.
De kans op mislukt vermeerderen is met een hengst als Apache simpelweg kleiner dan met andere hengsten. Volgens mij is het dekgeld van Apache in de buurt van het budget.
Succes!

met dergelijke gedachten ga je geen goed paard fokken...

Ik zie hier diverse vragen voorbij komen waar nog steeds geen antwoord op gekomen is maar van uiterst belang zijn om een goed paard te kunnen fokken.

Een hengst kiezen die zelf goed in de sport loopt is geen garantie tot succes.

De hengst moet zowel op papier (bloedlijnen) passen alsook op karakter, exterieur etc.

Raiza

Re: WELKE HENGST??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:03

Booster84: Ik denk ook niet dat Dees die opmerking serieus bedoelde. Paarden van het kaliber Apache zijn meestal niet echt geschikt voor de gemiddelde ruiter en dan bedoel ik niet qua beweging maar vooral karakter. Apache doet het nu erg goed in de sport maar dat was de eerste jaren echt een mega draak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:24

Booster84 schreef:
met dergelijke gedachten ga je geen goed paard fokken....

Ts is 16 jaar, reageert niet op diverse vragen. Dus de kans dat hier uberhaubt een goed paard gefokt wordt acht ik eigenlijk miniscuul :D