Ik zou nu inderdaad gaan proberen de merrie met bekende soortgenoten buiten te gaan zetten. Dan kan ze zich focussen op sociaal contact en buiten. Lijkt me echt verschrikkelijk voor de merrie en ook voor jezelf. Sterkte hoor!
Happiness91
Geplaatst: 18-02-15 22:37
och wat sneu voor haar. Ik vind het goed van je dat je haar ruim de tijd geeft om afscheid te nemen,en tegelijkertijd helpt om verder te gaan met haar gewone leven.
sterkte de komende tijd. bach bloesem is inderdaad het proberen waard om haar gevoel een plekje te geven.
Geef je merrie tijd. Mijn merrie heeft er 3 dagen bij gestaan voor ze naar buiten wou. Geef haar tijd en beweeg het niet als ze het ziet. Ieder paard is anders
We hebben gisteren het veulen weggehaald. De merrie wandelde al een tijdje van dr nwe box naast de andere merrie naar buiten en keek zelden in de veulenbox. We hadden haar met de andere merrie buiten gezet met deuren dicht. Ze werd toen wel erg druk maar bleef achter de draden. Veulen weggehaald en daarna alles weer teruggedraaid zoals het wad toen ze rustig was. Ze bleef onrustig in de veulenbox kijken. We hebben haar toen met wortels en knuffels afgeleid. Ze werd rustiger gelukkig. Dus nu wel veel extra aandacht en afleiding maar het gaat. Ze staat nu zelfs relax in de wei zonder uitloop met de andere merrie. Nu kunnen wij ook proberen een plekje voor dit alles te vinden.
pretty
Geplaatst: 23-02-15 15:08
Fijn dat het nu goed gaat. Mijn merrie heeft vannacht helaas ook een dood veulentje gehad en was er vanmorgen ook nog niet klaar voor om terug naar buiten te gaan. Het ligt nu ook nog bij haar in de stal en vanavond ga ik maar weer een poging wagen. Ook zij blijft het liefdevol likken en aansporen te leven,zo hartverscheurend. Misschien moet ik haar morgen ook maar buitenlaten met de rest van de kudde (mits het iets beter gaat,want nu zou ze idd ook ongelukken doen) en haar bij het terug binnenlaten in een andere box steken.
Wij hebben van de zomer ook een dood veulen gehad, deze was wel een paar weken oud. Maar de moeder leek er totaal geen last van te hebben, dat vond ik heel apart.
Sewri
Geplaatst: 08-03-15 22:40
Oh wat erg! Zielig voor de merrie. Veel succes nog