Nakomelingen Wellington gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Nakomelingen Wellington gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:32

Maar ik zie wel dat ik een foutje heb gemaakt. De merrie is een zelfgefokte Zuidhorn uit een Emilion merrie.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:39

Ik heb er destijds een kleine keuringsklaar gemaakt, bleek helaas niet groot genoeg voor ster, was wel veulenkampioen geweest. Was een bloederig dier, erg ril en gigantisch bokken als ze een singel/zadel op kreeg. Was blij dat ik er niet op hoefde hehe! :+ In de omgang wel lief dier trouwens en keiharde benen en goeie hoeven.

runnerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:40

Ik meld me ook even. Heb een aantal jaren een Santano x Wellington gereden. Super werkwillig paard maar ook sensibel. Kon haar wel overal langsrijden als ik wou. Heb haar tot het Z2 gereden en ze is nu net twee maanden geleden verkocht.
Foto uploaden lukt geloof ik niet maar er zijn wel foto's in m'n profiel te vinden. Ceramiek <3

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:41

Ik heb geen rechtstreekse Wellington-afstamming, maar een 9-jarige ruin uit een Wellington merrie. (Tuschinski x Wellington).
In zijn vroege jaren nogal explosief als hij teveel spanning opbouwde, maar de laatste jaren een heerlijk paard onder het zadel en een ontzettende knuffel, kan zo mee op de bank :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 08:05

Mijn merrie der opa aan moeders kant
is Wellington vader is rhodium

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 09:33

Oeh wat een knap dier!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:47

Toevallig kom ik dit topic tegen. Ik heb zelf geen rechtstreekse nakomeling van wellington. Maar wel een merrie van viceroy uit een moeder van wellington die 1.50 heeft gelopen.

Ze is bij toeval op mijn pad gekomen. Ze is erg heet, en bij de vorige ruiter over de heg van 1.50 het terrein afgesprongen. Met de ruiter nog op der rug. Ze werd als onhandelbaar en gevaarlijk bestempeld. En uiteindelijk zo op mijn pad gekomen. Ik ken der niet anders als een super lief, wel erg heet, paard. Die geen fouten wil en durft te maken. We gaan wel zien hoe het gaat. Maar ze is in tussentijd al heel veel verbeterd.

Afbeelding

Afbeelding

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:58

Wellington zit 4 generaties terug bij mijn merrie.

Afbeelding

Maikemaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:13

Mijn ruin van 1.70 is van Farrington, als ik het goed heb is Wellington dan zijn opa. Super lief paard maar een echte leider in de kudde, hij wordt over een paar dagen al weer 22 jaar jong.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:01

ik wilde net gaan zeggen, wat leuk wij hebben ook een Viceroy uit een (verre) nakomeling van Wellington, maar ik zie dat ik deze Viceroy al ken :))

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:09

Lielle schreef:
ik wilde net gaan zeggen, wat leuk wij hebben ook een Viceroy uit een (verre) nakomeling van Wellington, maar ik zie dat ik deze Viceroy al ken :))

Haha. Hoe gaat het eigenlijk met die van jou? :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:14

Goed, ik breng hem voorlopig zelf niet uit, gezien eigen fysieke belemmeringen, maar je zult hem wel dit voorjaar tegenkomen :D

en proficiat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:29

Wat leuk dat hier wat leven in komt! Knappe dieren allemaal!

Lielle, zag je komende week wel ergens op startlijst staan dacht ik, dat met een niet-wellington?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 19:55

met een achterkleindochter van Wellington :D Goed gereden in Velddriel zag ik, gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 20:24

Lielle schreef:
met een achterkleindochter van Wellington :D Goed gereden in Velddriel zag ik, gaaf!

Ja, ging ook best heel lekker, helemaal voor ons debuut. Was ook met een achterkleindochter van Wellington :D