Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dierenbeul die ik ben
Als je fijn met het paard mee beweegt zie ik er niet veel probleem in.Renee_S schreef:Ik hou alijd aan dat de ruiter max 15% van het gewicht van het paard mag zijn. Op onze fjord van ongeveer 500kg willen we dus iemand van max 75kg.
Dan heb je nog wat ruimte over voor zadel e.d.
Voor ieder paard met een normale, stevige rug , goede conditie en spieren e.d. Vind ik dit een hele geschikte richtlijn
DeMolenhoek schreef:Heb jou even opgezocht op facebook en zo heel erg zwaar ben je niet hoor ts. Kruip maar gerust op een ouderwetse haflinger etc. Ik reed met mijn 95 kilo op een tinker van 500 kilo. Ze is nooit gestruikeld en liep echt geweldigAls je fijn met het paard mee beweegt zie ik er niet veel probleem in.
Heb je het topic van KoudbloedKim gezien over Lana, haar nieuw paard? Zoek anders even op lauwbloedje. Echt leuk paard veel body.

DeMolenhoek schreef:Heb het niet over de persoon die erop zit. Ik heb het over haar nieuw paard
Een leuke kruising, breed genoeg, heel erg nuchter en zeker groot genoeg.
Je hebt ze verschillend gebouwd, maar beestje wat ik rijd is redelijk stevig. Kan leuk lopen, rijd heerlijk en ook lief karakter. Verschillende veulens van haar hebben wat tuigerbloed erbij en zijn dan weer veel ranker gebouwd. 

Ben je wel eens op manege Middenhof geweest? de dieren daar rijden meerdere uren per dag, hebben een enorme conditie en zijn een hoop gewend. Ze hebben ook een paar flink grote dieren staan (geen koudbloeden, maar grotere flinke stevige sportpaarden). Waaronder ook zo'n flinke Gelderse? Tuigpaard? Groninger? (sorry ik kan ze niet zo goed uit elkaar houden) type. Ook zijn er fnrs wedstrijden voor de manege ruiters
Zo uit mijn hoofd geven ze geloof ik ook les in dressuur, springen en carrousel.