Vraagprijs reëel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: Vraagprijs reëel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:54

We kunnen hem natuurlijk wel allemaal bericht doen en onder de 2000 bieden, misschien dat hij dan inziet dat hij m niet voor minder kwijt raakt :Y)

geerke

paard is vrij klein voor die prijs alleen al

Selka

Zou ik eerst even uitzoeken waar hij op valt ;)

Ik zou zeggen dit is mijn bod en niet verder. Mocht je na een tijdje toch willen zakken heb je hier mijn nr.

Misschien ziet hij het licht als ze niet verkocht wordt.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 15:58

De beste man beslist niet alleen over de prijs. Ze hebben meerdere dieren te koop staan. Paps is helaas overleden van wie t bedrijf was en alle dieren moeten verkocht worden.

Het is ook wel beetje frustratie van mijn kant, koop geregeld voor klanten leuke pony's en krijg daar altijd mijn prijzen wel voor elkaar waar ik ze voor mee wilt nemen. Helaas deze man is daar niet zo gevoelig op haha

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:59

Normaal liggen de prijzen in BE niet zo hoog hoor;) Uitgezonderd Talent daar gelaten. Maar dat is in NL ook hoor;) En ik weet niet waar het paardje staat? Wil best eens voor doen als koper en gaan kijken. Misschien als je gaat kijken er nog wat van de prijs af kan:) Wil ik best zonder dat hij het weet de deal rond maken naar jullie;)

En zou dan ook eens zeggen dat je laat keuren enz dat wil nog weleens helpen gedachten te veranderen in prijzen. Soms houden ze de hoge prijs een tijdje vol...zeker als er een paar mensen achter vragen. Maar uiteindelijk zie ik de meeste wel zakken hoor:) Weet niet of ik advertentie ergens kan zien?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:00

Jeetje wat veel geld voor zo'n paardje zeg, die gaat dat paard nooit verkopen zo :')
Ziet er uit als een leuk beestje, daar niet van. Maar 4800 zou k der niet voor geven.

Misschien dat hij nog gaat zakken in prijs als hij merkt dat het zo niet gaat werken.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:01

zoals het beestje op de foto staat doop ik haar om tot ezeltje.
en dat is niet banketstaaf bedoeld ik denk als ze een beetje hun best doen voor een mooie foto dat het heel anders toont.

nee ik denk dat je echt niet hoger moet gaan als 3000 euro.
en geloof me voor de prijs van 4800 kan je er van uit gaan dat ze nog wel wat maandjes te koop staat en hij vanzelf gaat zakken met de prijs.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:09

Kostolany schreef:
Normaal liggen de prijzen in BE niet zo hoog hoor;) Uitgezonderd Talent daar gelaten. Maar dat is in NL ook hoor;) En ik weet niet waar het paardje staat? Wil best eens voor doen als koper en gaan kijken. Misschien als je gaat kijken er nog wat van de prijs af kan:) Wil ik best zonder dat hij het weet de deal rond maken naar jullie;)

En zou dan ook eens zeggen dat je laat keuren enz dat wil nog weleens helpen gedachten te veranderen in prijzen. Soms houden ze de hoge prijs een tijdje vol...zeker als er een paar mensen achter vragen. Maar uiteindelijk zie ik de meeste wel zakken hoor:) Weet niet of ik advertentie ergens kan zien?

Kijk iemand die ongeveer beetje de prijzen in BE weet. paardje staat ergens in west Vlaanderen, voor ons al ruim 3,5/4 u rijden. Dus zo even onderhandelen zonder een richtprijs overeen te komen zit er niet in.
Laatst bijgewerkt door Kletskousz op 04-02-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:11

veranadautje schreef:
en dat is niet banketstaaf bedoeld ik denk als ze een beetje hun best doen voor een mooie foto dat het heel anders toont.

en geloof me voor de prijs van 4800 kan je er van uit gaan dat ze nog wel wat maandjes te koop staat en hij vanzelf gaat zakken met de prijs.

Flaporen komen wel overeen hoor met mams. Die noemde we standaard flappy. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:13

Zoals in de documentaire over Totilas nog gezegd werd: een paard is zijn slachtprijs waard, de rest is emotionele waarde.

Ik vind 4800 euro persoonlijk ook te veel voor haar, maar ik denk dat jullie samen misschien nog wel tot een oplossing zullen komen hoor :) zo snel zullen ze haar niet verkocht krijgen op die manier.

Het is niet zo dat de prijzen in België en Nederland veel verschillen, het is wel zo dat België vaak wat amateuristischer is wat paarden betreft, dus daar kan je ook rekening mee houden.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:20

Oostkamp is aan de kust..voor mij 1,5 uur rijden. Is bij Brugge in de buurt. Mijn merrie is daar ook uit de buurt gekomen. En denk die naam al gelezen te hebben ergens van de verkoper...maar weet niet zeker. Ik kan eens mailen met een algemeen verhaal:) Zien wat ik krijg. En zou de adverentie maar weg halen:) Wie weet kijken ze mee op bokt.nl of kent iemand ze....

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:33

Kletskousz schreef:
veranadautje schreef:

Flaporen komen wel overeen hoor met mams. Die noemde we standaard flappy. :D

haha oeps.
conclusie ze staat er gewoon wat knullig op

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:17

Hoe komen ze er eigenlijk bij dat het een goed springpaard is? Volgens mij hebben ze geen verstand van zaken. Die prijs gaan ze niet krijgen en daar gaan ze ook achter komen. Ik vermoed dat ze nog wel terug gaan komen op jouw hoge bod van €3000,- denk je niet?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:36

weet je wat je zou kunnen doen:

Er naar toe, niet laten weten dat je al eerder met hem contact hebt gehad.
Je bekijkt het paard, je rijd het paard en dan doe je je bod van 3000,-
Ter ondersteuning iemand mee die ouder is en heel wijs over kan komen, wat dure termen gebruiken.

Laat je de € 3000,- zien, cash in kleine coupons van € 50,-
Heel veel mensen zwichten bij het zien van zo veel contant geld.
En zeker in coupons van € 50,- oogt het een hele hoge stapel.

Houd er wel rekening mee, dat als meneer er niet veel verstand van heeft,
het paardje niet misschien is wat het zou moeten zijn. Verkeerd ingereden of doorgereden e.d.
Het zal misschien ook niet als je oude merrie zijn, anders van karakter e.d.
Vaak denken mensen een nakomeling is precies het zelfde, maar dat valt vaak tegen.

succes

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:45

bridgetF schreef:

Ter ondersteuning iemand mee die ouder is en heel wijs over kan komen, wat dure termen gebruiken.

het paardje niet misschien is wat het zou moeten zijn. Verkeerd ingereden of doorgereden e.d.
Vaak denken mensen een nakomeling is precies het zelfde, maar dat valt vaak tegen.

succes

Dit wilde ik ook al even aangeven :j
Cash can make a difference..

Als ik het goed gelezen heb, heeft hij meerdere paarden te koop staan die wegens het overlijden van zijn vader weg moeten.. Dan zal er misschien ergens ook wel een beetje haast geboden zijn.

Maar absoluut €4800,00 te belachelijk voor woorden! Weet enkel niet wat de prijzen in België zijn.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:37

Hemeltje, dat is wat je krijgt als mensen met geen weet van waarde iets proberen te verkopen waar ze geen verstand van hebben. Zijn er al mensen hier aan het bieden? kijken wat hij doet? Anders wou ik hem evt wel mailen voor meer info.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:11

Mams heeft geboden voor 2.000 en we wachten reactie af.
Hebben niet echt interesse, gewoon benieuwd wat hij zal zeggen en hopen dat hij inziet dat t beeske geen 4800 waard is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:20

Ik ben ook met hem in gesprek. Ben even dieper op de prijs ingegaan en wat daar de reden van is :j
Bij mij gaf hij trouwens niet de 4800 euro aan

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:25

Wauw wat een prijs. Vind het een schattig beestje hoor, maar meer dan 2500 zou ik er nooit voor geven, maar goed ik vind sowieso dat mensen veel te veel betalen voor paarden. Vind ik al heel lang. En als ik dan zie wat een ellende ze allemaal kopen. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:25

ooohhh hahahaha! Dit worden nog interessante wendingen.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:27

ts ik hoop echt dat zo de man inziet dat heb bedrag belachelijk is en jullie bod echt wel hoog en dat je der toch kan bekijken /proberen /meenemen

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:32

bridgetF schreef:

succes

Ik vind dit een heel slim plan. Succes!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:34

Lizzyy schreef:
Ik ben ook met hem in gesprek. Ben even dieper op de prijs ingegaan en wat daar de reden van is :j
Bij mij gaf hij trouwens niet de 4800 euro aan

Wat gaf hij bij jou voor prijs aan dan?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:43

Ik volg! Ben benieuwd wat hij tegen jullie zal zeggen bokkers :p
TS, sterkte nog met het verlies van je merrie en ik hoop dat dit 'veulen' snel bij jullie in de wei dartelt :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:49

Nu een boel bokkers met hem onderhandelen, gaat de prijs omhoog, aangezien er vraag naar het paardje is :+