Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yvonnepuntnl schreef:GJ9 schreef:Van Charmeur heb ik naast heel voor mooie, ook wat weinig rassige paarden gezien (groot hoofd met kleine ogen, beetje aan de lompe kant), ik weet niet of ik dat zou durven op deze merrie. Hij heeft wel merries met bloeduitstraling nodig.
Ik weet ook niet wat de merrie van Faline kan hebben, heb er geen foto van gezien![]()
Maar wat je hier zegt geldt natuurlijk ook voor veel Gelderse hengsten minstens zoveel als voor Charmeur.
Arrabel schreef:Ik vind deze hengsten echt helemaal prachtig maar misschien niet echt wat je zoekt...
Zou wel een heel mooi veulen worden denk ik...
Grullo Dun Champagne Quarter hengst CJ
[ Afbeelding ]
Gold Champagne Quarter Hengst Copper
[ Afbeelding ]
) maar niet geschikt voor mijn merrie. 
super gave hengsten

Faline schreef:Cream on top is ook een van de hengsten die ik overweeg![]()
Goedhart vind ik net weer wat te zwaar.
Faline schreef:Het belangrijkste wat ik in een hengst zoek is een goed karakter. Dwz, down to earth en braaf. Denk richting recreatief braaf, maar absoluut niet flegmatiek.
Verder eentje met voldoende body en beweging, iets compact zou wel goed passen. (Met voldoende body bedoel ik niet een hele grote hengst)

)
)
)die je zelf noemde, of Goedhart,(kleur en kwaliteit kúnnen namelijk ook heel goed samen gaan) zou ik hopen en verwachten goed aan te sluiten bij de klassieke genen die verder terug, 3e en 4e generatie, te vinden zijn in je merrie haar pedigree. Hierdoor zou je weer meer massa en beweging kunnen krijgen. Als je een dressuurhengst neemt die flink in het bloed staat, heb je nog meer verschillende bloedvoeringen/typen in 1 veulen bij elkaar en dat zou ik zelf niet doen gezien de wensen die je hebt ten aanzien van het veulen. Faline schreef:Veulen moet ook zonder kleurtje leuk zijn, goed in elkaar zitten en mooi papier hebben.

Faline schreef:Ik spreek je ook niet tegen![]()
Ik doelde meer op de hengsten die aangedragen werden met compleet ander bloed, zoals quarters en pre's.
Merrie heeft inderdaad geen super bijzonder papier zelf, maar is wel volledig kwpn. Daar ben ik blij mee, want veel van de kleurtjes in NL zijn die met het kinsky bloed.
Dus voor een kleurtje vind ik haar papier wel leuk. Wat ik veel zie is dat er alleen op kleur gefokt wordt, ik ken in ieder geval maar heel weinig paarden met een kleurtje die ook nog eens uitmuntend papier hebben...
Je moet toch ergens beginnen en ik denk dat er best wat leuks mogelijk is met deze merrie icm een goede hengst
Ben nog steeds weg van Alexandro, Wilson vind ik ook erg mooi. Maar Charmeur vind ik ook interessant...
Maar goed, ik heb nog wel even. Wil dr straks eerst ook laten prokken. (en stamboekkeuring, maar die is pas in juni dus als ik defintief besluit te fokken zal er wel eerder een veulen in moeten)