Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waarom koop je niet gewoon een veulen als je graag je eigen diertje wilt opvoeden, en graag een merrietje wilt? Dan kan je precies kiezen wat je wilt en tevens bespaar je het risico wat een dracht en een bevalling meebrengt voor een merrie. Caily schreef:Tjee... Wat een negativiteit hier. Kom op zeg, hoeveel mensen fokken er wel niet met paarden/Tinkers die exterieurmatig niet prachtig zijn? En hoeveel mensen fokken er wel niet met de hengst van de buurman (of nog erger; enkel eigen hengst) zonder te kijken of de combinatie elkaar (in details) aanvult? Om nog maar te zwijgen van het aantal dat fokt met paarden/Tinkers waarvan bekend is dat ze ZE/pssm1/CPL/artrose of wat dan ook hebben.
) en vervolgens loopt te klagen dat er zoveel moeite is met verkoop, waardoor de veulens niet eens zeker zijn van een liefdevolle baas. Azara71 schreef:Nou eerlijk gezegd vroeg ik alleen naar de staat van haar rug. Ik heb nooit gevraagd of ze ook op een tinker lijkt of niet ! Want dat is ze gewoon, ook al heeft ze nu minder sok en manen ...
Azara71 schreef:Nou eerlijk gezegd vroeg ik alleen naar de staat van haar rug. Ik heb nooit gevraagd of ze ook op een tinker lijkt of niet ! Want dat is ze gewoon, ook al heeft ze nu minder sok en manen ...
Caily schreef:Bovenstaande merrie is voor een kwart Fries, en vader vereft de slechte (friesen)rug helaas door, ondanks dat hij die zelf niet heeft. Dat is een minpunt en heel groot verbeterpunt, maar ik ben van mening dat met de juiste hengst deze merrie best een leuke nakomeling kan geven. De vader en opa's langs beiden kanten zijn allemaal STER....
snowdon schreef:Danko is half fries, daar heeft Caily gelijk in.
Deels terug te vinden in stamboekregister van ICS-NL.
Caily schreef:Dobbelicious, dat de vader een halve Fries is, is niks nieuws, dat is zijn hele leven al zo... Terug te vinden in meerdere databases