Elisa2 schreef:Ik heb nog nooit een Apache gezien met een opwaartse romprichting...dat is imo een van de dingen die hij niet verbeterd. Samen met een erg lang achterbeen en hellend kruis...wat hij ook door geeft..zou voor mij een reden zijn om deze hengst te laten staan.
Ik ben de afgelopen jaren op aardig wat keuringen geweest en daar zijn behoorlijk wat apache's voorbij gekomen. Ik ben met je eens dat hij een hellend kruis meegeeft (en heeft). Ik heb een hoop opwaarts gebouwde en bewegende paarden gezien van apache. Denk dat ie inderdaad eerder smallere paarden geeft, wat betreft maat denk ik dat hij best strooit, heb hele grote en kleinere, rond 165, gezien.
Dat lange achterbeen herken ik ook niet, op z'n kwpn score heeft ie daar 97, wat een minimale afwijking van het gemiddelde is, dus ietsie langer. Maar met zoveel buiging in de gewrichten denk ik niet dat dat een probleem is.
Het valt me trouwens op dat in heel veel van je reacties staat dat een hengst een "heel lang" achterbeen heeft, heb je daar iets speciaals mee?
On topic, op deze merrie zou ik apache niet zo snel gebruiken, eerder een paard mer iets meer massa, maar wie weet, voor een aantal punten kan hij zeker verbeteren.