Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:milica schreef:@mioux. De merrie loopt buiten met een schuilstal. Erkomen verder geen extra kosten bij voor de stalling.
Ook niet om bijvoorbeeld een caravan te plaatsen om te waken? Of om moeder en veulen een aantal nachten binnen te kunnen zetten bij slecht weer?
Rhea schreef:overigens ben ik van mening dat iedere dracht/bevalling voor een sportmerrie complicaties meebrengt. Het bekken krijgt altijd iets te verduren wat de merrie voor de sport een paar stappen onder 0 brengt.
xGwennn_94 schreef:Mijn merrie word ook gedekt dit jaar veulen voor ander.
Hij betaald zelf DA/Extra voer/ Sperma/ etc...
Verder krijg ik 2500 euro en heb 4000 als borg. Borg gaat terug als mijn merrie er gezond vanaf komt. Komen er complicaties is het geld voor mezelf om mezelf in te dekken tegen hele nare dingen. Die 4000 is gebaseerd op verkoop prijs.
borg ter hoogte van de waarde van je merrie. Zodat als er iets gebeurt met haar, jij schadeloos gesteld wordt 
ponyparadijs schreef:Rhea schreef:overigens ben ik van mening dat iedere dracht/bevalling voor een sportmerrie complicaties meebrengt. Het bekken krijgt altijd iets te verduren wat de merrie voor de sport een paar stappen onder 0 brengt.
Waar baseer je dat op?
Mijn merrie werd voorheen tijdens de dracht gewoon gereden.
En vlak na de bevalling ook weer begonnen om vervolgens met 2 maanden weer op Z niveau te lopen
mrie schreef:Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
Jij fokt een veulen bij jouw merrie met een hengst die je vriendin leuk vind.
Jullie komen op papier overeen dat zij het veulen van jou afneemt voor zoveel geld als ie klaar is om te vertrekken (bepaal in de overeenkomst dit moment zodat daar later geen gedoe van komt).
Leg vast dat jij de verantwoordelijk bent en de beslissende stem over alles hebt tot het moment van overdracht
Neemt zij het niet af dan afkoopsom eisen van zoveel geld en je het recht voorbehouden het beest te verkopen.
Wat doen jullie met medische kosten van de merrie en van het veulen
milica schreef:Het is bij iemand aan huis, dus bij waken zou ik daar kunnen blijven. Bij eventueel een antal nachten n stal kost dit hooguit wat meer bodembedekking. Dit wil ik zelf nog wel bekostigen.
@matasja. alles komt op papier te staan. Ik wil geen gedonder of dingen wel of niet afgesproken zijn of niet nakomen van afspraken.