Wie heeft hier allemaal een paard zonder Papieren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:14

ja precies dat bedoel ik dus.. Als je naar dat soort dingen vraagt (foto's, paspoorten e.d.) dan loop je weinig risico. Als die zaken er niet zijn..Dan is er meestal iets niet helemaal in de haak.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:35

Anya schreef:
Als je naar dat soort dingen vraagt (foto's, paspoorten e.d.) dan loop je weinig risico. Als die zaken er niet zijn..Dan is er meestal iets niet helemaal in de haak.

Daar ben ik het niet mee eens. Het merendeel van de paarden/pony's die rondlopen zijn volgens mij zonder papieren.(vooral pony's, haflingers en fjorden). dat ze nooit gekeurd zijn,. wil nog niet zeggen dat ze niet goed zijn.(spreekt uit ervaring)
Duurdere sportpaarden, da's wat anders. Als er dan nisk bijzit, zou ik de zaak ook niet vertrouwen.

Summum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:00

ik heb de papieren van mijn merrie niet gekregen. ze is bwp gebrand. niemand weet wei ze is... ik zou het eeerg graag willen weten maar hoe?,,,,, ik heb haar nu twee jaar.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:16

Ook mijn bonte heeft geen papier. Ze is door mij wel gechipt maar van de eerste twee jaar van haar leven weet ik niets. Ik ben nog steeds op zoek naar de fokker en heb inmiddels een goede tip gekregen van Rubywhite. Dus wie weet kom ik iets meer over haar te weten!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:17

Ik heb een tinker uit Ierland. Hij is aankomende lente precies 2 jaar in NL en hij is al 8 jaar. Ik weet absoluut niet wat hij heeft meegemaakt, of wat zijn precieze afstamming is....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:49

Ik verzorg een arabier. Hij heeft WEL papieren, maar de eigenaresse is ze kwijtgeraakt met een verhuizing. Ze weet ook niet welke afstamming hij heeft. Kun je dan nog aan papieren komen of gaat dat niet?

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:59

geloof dat je die nog aan kan vragen bij het stamboek griebels"? weet niet 100% zeker of het waar is maar iemand zei dat een keer tegen mij Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:36

sarabande schreef:
Anya jij bent de fokker en eigenaar van jouw paard zonder papieren.
Van de meeste paarden zonder papieren zijn idd na een gebrek expres de papieren "kwijtgeraakt", om zo doorverkocht te worden als iets dat ze niet zijn. Vaak zelfs door de verzekering voor de dood overgenomen paarden.
Er bestaan bijna geen paarden zonder papieren en zelfs bij paarden zoals het jouwe is dus te traceren waar ze vandaan kwamen.
Dus als een paard of pony een totaal onbekende afstamming heeft is dat zelden een goed teken.
Nog afgezien van het feit dat afstamming vaak veel zegt over het paard en zijn karakter en mogelijkheden.
Maar de verplichte chip zal hier grotendeels een einde aan maken.

Geen paardjes zonder papieren? ken er zat die geen papier aanvragen omdat het hengstje blijkt te zijn..of wel papieren aanvragen en voor weinig verkopen omdat het fokprodukt niet aan de gewenste eisen blijkt te voldoen. (voor het stamboek is het veulen of nooit geboren of staat nog steeds op de naam van de fokker)
Of denk je nu werkelijk dat wanneer er een verslag staat van een goede fokker die vertelt dat een bepaald fokprodukt verongelukt is of niet meer te traceren is, dat dit werkelijk altijd zo is????
Inderdaad zal het chippen meer duidelijkheid scheppen, maar of altijd de daadwerkelijke fokker ook de aanvrager is van het paspoort/chip van het fokprodukt? Ik heb afgelopen jaar 2 laten chippen, en bij geen van beide stond mijn naam vermeld in het paspoort...
En ik vraag me af of de afstmming ook gekoppeld zal worden aan het levensnummer/chipnummer...je kan immers het papoort kwijtraken (na 6 maand nieuw paspoort, en verhip origineel terug gevonden en veulen loopt rond zonder afstamming en met alleen een paspoort..) dit laatste is even speculeren

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:43

even een toevoeging:
Ik heb 5 pony's, 4 met papieren en 1 zonder, die laatste is een hengstveulen waarvan de vader onbekend...mams heeft dus wel papieren.
Aangezien dit veulen binnen de overgangsregeling valt Haha! zal hij verkocht worden met een kopie van de papieren van mams...mischien dat ik wel een paspoort aanvraag, maar dit is afhankelijk van hoelang hij nog hier blijft en wanneer mijn andere merrie gaat bevallen en dus de schetser kan komen... tegen die tijd weet ik of chippen verplicht is en zal ik ook overgaan tot chippen of niet van alle pony's (in iedergeval de pony waar mijn dochter mee rijd zal dan wel gechipt worden).
Verder gaat er dan een plukje manen mee van mams voor een eventuele DNA test.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 02:50

Het KWPN wil de afstamming van mijn hengstje niet opnemen in het paspoort. Ook niet die van alleen de moeder.. waarvan toch zeker 4 veeartsen kunnen getuigen dat Wiz echt uit deze merrie is gekomen en ik zelfs een filmpje van de geboorte heb...

Opnemen van een afstamming in een paspoort is -bij een dekking door een niet-kwpn-goedgekeurde hengst- alleen mogelijk als je dna onderzoek van vader, moeder en kind laat doen. En dat kost al gauw 400 euro. Dan laat je het wel hoor om een poging te doen zo'n veulen met afstamming te registreren. Ik laat Wiz gewoon chippen en in zijn paspoort komt "afstamming onbekend" te staan.

luckyzeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:18

mijn oude pony had ook geen papieren ik wist ook niks van zijn verleden maar dat gaf ook niks want voor mij was hij een top-pony! mijn paard heeft wel papieren,en mijn veulen haar B-papier is nogsteeds onderweg.er moest namelijk een DNA-test gedaan worden omdat de hengst waardoor zij gedekt is niet een echte dekhengst is.hij heeft wel een goede afstamming maar was de eerste keuring niet goedgenoeg.het is wel een gedoe zo'n DNA-test.ik ben nu namelijk al 250 euro kwijt maar ze komt wel in het B-register te staan.ze word pas gechipt als ik het papier heb.

LouNa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:29

mijn paardje heeft wel gewoon papieren...
KWPN

robbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:26

ja bij mij is er ook eentje zonder identificatiebewijs...
Kdenk dat het een New forest met vleugje arabisch bloed is maar zekrs weten doe ik het niet. Boos!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:30

ilovehorses4ever schreef:
geloof dat je die nog aan kan vragen bij het stamboek griebels"? weet niet 100% zeker of het waar is maar iemand zei dat een keer tegen mij Lachen

Hoe willen ze er dan achter komen welke pony het is? De papieren met gegevens zijn immers verdwenen... Dus we weten ook niet welke vader hij heeft etc...

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:01

hahah ik heb wel paarden maar die zijn met papieren (dure) en ik heb dan nog een shet maar dat is geen paard maar ik reageer toch ff.
Ik heb dan een shet zonder paarden!!!
Hahahahaha! Haha! Haha!

anke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:55

We hebben zeven paarden, 4 met een goed papier en drie zonder dit zijn een shet een welsh achtig appaloossa geval va nzeven maanden en een 13 jarige ruin zie FA Wie kent Bertje.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:42

Achter mijn pony zit van vaders kant tuigpaard, van moeders kant dressuurbloed.
Heb geen specifieke gegevens, maar zou ik wel aan kunnen komen, doe ik wrsch ook nog wel een x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:50

Luck is geen ras, heb geen idee waar hij vandaan komt (mss Friesland??) hoe oud hij precies is of wie zijn ouders waren..
Hij heeft ook geen papieren

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:13

hMMS junta is ook paprierloos zouden jullie met kunnen helpen welk ras junta zou zijn.. ik denk iets met Arabier en new-forest of welsh maarja ben benieuwd zie foto`s me profiel Lachen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:03

Morespeed is inmiddels papierloos
Ik heb de papieren terug opgestuurd naar het stamboek, omdat je anders elk jaar weet ik hoeveel moet blijven betalen terwijl hij toch niet meer aan koersen deelneemt

pamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:25

Ik heb een draver met alleen een entingsboekje daar staat wel zijn stamboeknr. in maar voor de rest heb ik geen papieren. Ik heb wel de NDR opgebeld om wat meer over hem te weten te komen, maar toen werd dood leuk gezegt dat hij dood was en ik wist niets meer te vragen zat een beetje met mijn mond vol tanden zeg maar.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:28

Ik heb een pony die is geboren in Engeland, New Forest bos, dus hij is helemaal onbekent, het is so goed als zeker dat het wel een New Forester is maar, het is wel tof hoor een paard uit het wild!!

Mijn andere pony was ingeschreven in het veulenboek, maar omdat wij toch niets met fokken.keuringen doen staat hij er niet meer in, we weten dus wel zijn stamboom enzo en hij heeft wel zown naam met zijn stalnaam voor zijn gewone naam...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:03

pamba, sommige eigenaren laten hun paard zeg maar dood verklaren als ze hem verkopen, maar vaak is dat of verkocht als rijpaard of naar de slager. Bel gewoon nog een keer en vraag naar zijn afstamming en fokker. Als ze weten dat hij dood is, weten ze ook wel hoe en door wie hij gefokt is.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:17

Over de herkomst van mijn pony (Lex) weet ik zeer weinig. Vroeger was hij mijn verzorgpony en zijn toenmalige eigenaresse had één van haar shets tegen hem geruild. Hij was eerst van een man die in woonwagenkamp woont. Ze gaan daar erg ruw met paarden om en toen hij kwam was hij ook heel erg bang voor mensen (ze hadden hem o.a. geprobeerd te beleren voor de kar, wat totaal was misgegaan. Hij had ook allerlei wonden toen hij kwam). We denken dat als zij hem toen niet had gekocht, hij waarschijnlijk bij de slacht was beland. Ik heb hem later nog gesproken waar hij Lex had gekocht, en nu schijnt Lex van een 'maat' van hem te komen uit Apeldoorn (die ook woont in een woonwagenkamp). Maargoed, verder terug naar zijn herkomst kom ik denk ik nooit...
Het gaat steeds beter en je merkt eigenlijk niks meer van zijn 'verleden'.
Zijn leeftijd weet ik ongeveer (tanden gekeken), maar zijn ras is helaas onbekend. Waarschijnlijk een kruising shet x welsh of misschien dartmoor erin.