Is mijn paard een Kabardiner?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:01

NatasjavE schreef:
Gillbo schreef:
kruising draver x gelders

Waarom jullie in hemelsnaam aan Gelders denken is mij een raadsel.

Gebaseerd op het hoofdje.

Maar zoals je zegt, Gelders of Gronings kan dus niet. Maar draver vind ik ook niet echt kloppen.

TS: Kwpn'ers zijn niet allemaal groter dan 1.60m :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:03

Ayasha schreef:
Wat maakt het uit welk ras dit dier is?

Is toch leuk om te weten

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:03

Afbeelding

Dit is een oudere foto, waar hij ongeveer 18 is. En dat in vergelijking met een bwp paard.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:04

Vind hem op de foto ouder ogen dan 18, gezien mijn drageetje 17 is en nog geen enkele grijze haren heeft. Maar dat terzijde, ik kan er niet over oordelen. haha.
Laat maar zitten :') , foto is gewijzigd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:06

coldsummers schreef:
Gebaseerd op het hoofdje.

Maar zoals je zegt, Gelders of Gronings kan dus niet. Maar draver vind ik ook niet echt kloppen.

TS: Kwpn'ers zijn niet allemaal groter dan 1.60m :)

Gelderse van vroeger kunnen soms een ramskop hebben. Maar dit is een normaal wat groter hoofd.

Geloof me,...zo´n echte Gelderse kop herken ik wel. ;)

Tegenwoordig hebben Geldere overigens mooie hoofden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:07

Gillbo schreef:
Ayasha schreef:
Wat maakt het uit welk ras dit dier is?

Is toch leuk om te weten

Punt is dat je het nooit zal weten. :)
Het kan net zo goed gewoon een kwpn'er zijn. Die lopen met fijne hoofdjes rond maar ook met grove ramshoofden en alles er tussen in... Kan ook zijn, en die kans is reëler, dat dit dier geen ras of stamboek heeft. Dat geen van beide ouderdieren ooit ingeschreven zijn in een stamboek (want kwpn is geen ras maar een stamboek.) en dan ga je dus nooit weten wat voor bloed hij heeft. Voor hetzelfde geld zit er fries in bij wijze van spreken.)

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:12

Ayasha schreef:
Punt is dat je het nooit zal weten. :)
Het kan net zo goed gewoon een kwpn'er zijn. Die lopen met fijne hoofdjes rond maar ook met grove ramshoofden en alles er tussen in... Kan ook zijn, en die kans is reëler, dat dit dier geen ras of stamboek heeft. Dat geen van beide ouderdieren ooit ingeschreven zijn in een stamboek (want kwpn is geen ras maar een stamboek.) en dan ga je dus nooit weten wat voor bloed hij heeft. Voor hetzelfde geld zit er fries in bij wijze van spreken.)

Dat is waar, had gewoon graag de meningen geweten. Vooral omdat ik zijn karakter echt geweldig vindt. Hij is super lief, zachtaardiger kan niet. Zelfs kinderen in een rolstoel maken hem nieuwsgierig. Hij is heel koel in zijn hoofd. Maar kan natuurlijk ook puur geluk zijn. Hij loopt ook graag onder het zadel.
Maar het maakt allemaal niets uit of hij nu een ras heeft of niet. Had het gewoon graag geweten.

Ayasha
Blogger

Re: Is mijn paard een Kabardiner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:18

Ken je geen vorige eigenaren van dit dier? Die kunnen je wellicht nog wel verder helpen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:18

Dat is natuurlijk niet perse rasgebonden ;)

Ik vind hem ook wel wat weg hebben van een Kladruber, meer dan van een Karbardiner.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:19

Heb zelf geen idee welk ras, op die leeftijd ook moeilijker te bepalen.
Wel grappig dat er zoveel maar zeggen draver :') want dat lijkt ie amper...
Hij lijkt me wel iets grover gebouwd maar kan ook vertekenen door de vacht.

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:21

Ayasha schreef:
Ken je geen vorige eigenaren van dit dier? Die kunnen je wellicht nog wel verder helpen.

Ik weet enkel dat hij van west vlaanderen kwam. En de eigenaars hiervoor wisten me ook niet al te veel te vertellen.

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:23

_Alarm_wlkp schreef:
Heb zelf geen idee welk ras, op die leeftijd ook moeilijker te bepalen.
Wel grappig dat er zoveel maar zeggen draver :') want dat lijkt ie amper...
Hij lijkt me wel iets grover gebouwd maar kan ook vertekenen door de vacht.

Er stond een draver op de manege, maar mijn paardje is veel robuster gebouwd. Niet zo fel als een fries, maar wel sterker dan een draver. Hij loopt ook niet echt zoals een klassieke draver, maar dat kan ook afhangen van paard tot paard. Hij loopt eigenlijk eerder houtiger. Alsof hij stijver is in in zijn bewegingen, maar hij loopt wel mooi.

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:24

RianneH schreef:
Dat is natuurlijk niet perse rasgebonden ;)

Ik vind hem ook wel wat weg hebben van een Kladruber, meer dan van een Karbardiner.

Daar lijkt hij ook wel een beetje op, maar hij is wel een pak minder impsant als de foto's die ik online vindt. Hij is nooit echt zo felgebouwd geweest. Maar het is wel een super mooi ras

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:31

Ik denk dat het een (klassieke) draver is gezien zijn bouw (afhangend kruis, wat groot hoofd met lichte ramsneus, redelijk behang) en eigenschappen; niet moe te krijgen, wel koel in het hoofd, flink kunnen draven. In het oostblok worden paarden heel vaak gebrandmerkt, heeft hij een brandmerk?

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:32

moorcats schreef:
Ik denk dat het een (klassieke) draver is gezien zijn bouw (afhangend kruis, wat groot hoofd met lichte ramsneus, redelijk behang) en eigenschappen; niet moe te krijgen, wel koel in het hoofd, flink kunnen draven. In het oostblok worden paarden heel vaak gebrandmerkt, heeft hij een brandmerk?

nee hij heeft geen brandmerk. Of het is echt niet te zien

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:34

maar hij heeft niet echt de lange benen dat een echte dravr heeft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:37

Dravers zijn eerder kortbenig dan langbenig.
Die hebben eerder korte plat pijpbenen...en sterk.

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 21:40

NatasjavE schreef:

hij heeft idd wel een sterke draf. Hij "slaat" ook echt met zijn voorbenen. En volgens de dierenarts komt hij te krachtig neer op zij voorbenen met momenten. Eijn hoeft 'trilt' ook vaak als hij echt actief staat. Hij gaat gewoon altijd graag vooruit. Maar hij kan ook zeer goed verkorten, maar dat doet hij minder graag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:05

Erasson schreef:
Een paspoort zou inderdaad zeer handig geweest zijn. Maar jammer genoeg heb ik dit niet echt :P

Een paspoort is verplicht, dus ik hoop dat je bedoelt dat je geen papieren hebt. :)

Ik vind het paard trouwens best Pools ogen.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:06

Erasson schreef:
NatasjavE schreef:

hij heeft idd wel een sterke draf. Hij "slaat" ook echt met zijn voorbenen. En volgens de dierenarts komt hij te krachtig neer op zij voorbenen met momenten. Eijn hoeft 'trilt' ook vaak als hij echt actief staat. Hij gaat gewoon altijd graag vooruit. Maar hij kan ook zeer goed verkorten, maar dat doet hij minder graag.

Hij heeft niets weg van een draver, ook niet van een klassieke draver. :')

Ondanks dat je het ras niet weet vind ik het echt een leuk paardje! Met een super schattig en sprekend hoofdje!

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:09

Sammie schreef:
Erasson schreef:
Een paspoort zou inderdaad zeer handig geweest zijn. Maar jammer genoeg heb ik dit niet echt :P

Een paspoort is verplicht, dus ik hoop dat je bedoelt dat je geen papieren hebt. :)

Ik vind het paard trouwens best Pools ogen.

er waren geen papieren, en ik heb nu zo'n boekje, waar ook onze chipgegevens op staan. hij is heringeschreven geweest. Maar weet enkel dat ik ee boekje heb. Ligt eigenlijk nog steeds bij men ouders.

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:11

coldsummers schreef:
Hij heeft niets weg van een draver, ook niet van een klassieke draver. :')

Ondanks dat je het ras niet weet vind ik het echt een leuk paardje! Met een super schattig en sprekend hoofdje!

Dank je, hij is ook super schattig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:13

Misschien kun je de editknop van je vorige bericht gebruiken de volgende keer :) Dat leest wat makkelijker en prettiger voor iedereen. In principe kun je ook gewoon@naam gebruiken ipv de quoteknop. Meestal snappen we het ook zo, hoor :D

Erasson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 23:16

@Sammie Bedankt, ik ben hier redelijk nieuw. Wilde eigenlijk er gewoon achter komen wat de geschiedenis van mn paardje zou zijn. Als ik na hopelijk nog vele jaren toch afscheid zou moeten nemen dan zou ik graag hetzelfde ras hebben. Als hij al een rasje heeft.

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:47

@coldsummers Ik heb meerdere dravers gekend die allemaal van dit type waren, het zijn niet allemaal afgetrainde gespierde spijkers hoor, plus dat dit een oud diertje is. Dus ik weet niet waaruit jij kan opmaken dat het zeker geen draver is?