Baron (v. Burbon) voor Sandreo merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:48

Peterina schreef:
Heimdallr schreef:
Is McJonnas niet iets? Die heeft ook een apart kleurtje. (sorry kijk alleen even naar de kleur).
Verder ben ik het wel eens met de mensen hier. Ik zou een andere hengst zoeken.

Zelf ben ik enorme fan van McJonnas nakomelingen. <3

Edit: McJonnas x Sandreo http://www.hs-meijer.nl/site/thumbnails.php?album=352

Helaas hetzelfde problematiek wat betreft de achterhand.
Is veelal een probleem met deze bloedlijn waarvan beide hengsten afstammen.
Enige voordeel van McJonnas is dat hij 1x generatie meer heeft: (correct afstamming zoals vermeld bij geboorte registratie Stamboek): http://www.sporthorse-data.com/d?i=10466078

Kijk dan gelijk even naar de stand van het achterbeen op de foto van sporthorse-data....vreselijk. Dat kan ook nooit kracht hebben.

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:48

het schijnt dat veel van zijn veulens een korte hals hebben ik weet niet of je daar van houdt?

pradadaan

Re: Baron (v. Burbon) voor Sandreo merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:58

Ik heb ondertussen wat meer info gekregen en ik denk dat ik hem niet serieus ga overwegen.
Een correct veulen is voor mij wel erg belangrijk, en dan ga ik het risico niet nemen op een slechte beenstand enz.

Mcjonnas hoor ik helaas niet veel goeds over. Behalven dat zijn nakomelingen een goed karakter hebben schijnt hij ook niet 100% correct te zijn.

In een ander topic zijn mij Dream Boy en Desperado aangeraden, 2 vivaldi zonen. Dit waren toevallig ook 2 hengsten die ik zelf erg gaaf vind.
Ook vind ik charmeur erg gaaf.
Nakomelingen van die 3 hou ik al even in de gaten en daar word ik wel vrolijk van.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:41

Klinkt veel beter ts, succes met het maken van je keuze!

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:26

Ik zou zeggen ga langs bij wat mensen die nakomelingen hebben staan en beoordeel zelf. En de merrie doet ook een hoop! Een juiste combinatie vinden is erg belangrijk. Die van mij heeft bijvoorbeeld echt geen kleine hals!! En een goed exterieur. 2,5 jaar en 1.72m en superlief. En genoeg power in de benen. Palomino van mcjonnas.

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:11

ik zeg ook niet dat al zijn veulens een korte hals hebben maar zo 75 procent wel!

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:11

maar het karakter is meestaal wel goed! lief, leerzaam en pittig

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:58

Dieselenco hoe kom je bij die percentage van 75 %?

dieselenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:50

niet presies *\%/* maar als je heel lang gaat googlelen kom je daar ong op uit :o door mijn slime rekenmachine

gilandro_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:17

Heel vaag, maar informeren bij de stal zelf waar de hengsten staan raad ik aan. Veel rondkijken bij de nakomelingen en dan tot een conclusie komen. In veel topics lees je veel dingen die geplaatst worden door penny meisjes of mensen die nog nooit zelf gefokt hebben en alleen maar van horen zeggen dingen plaatsen. Vraag vooral aan mensen met kennis! Of liever nog reageer alleen op vragen als je alleen feiten hebt en kennis. Hoop iig dat diegene die deze topic heeft geopend een goed passende hengst vind, passend bij de merrie en kijkt naar verbeterpunten van de merrie.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:37

Zoveel penny's hebben hier niet gereageerd toch? Voel jij je misschien wat aangesproken, omdat jij de hengst wel gebruikt hebt en de kwaliteit van de hengst hier door een aantal mensen wat in twijfel wordt getrokken? Hoe betrouwbaar is jouw reactie dan, ben jij zo'n ervaren fokker van kwaliteitspaarden? Beetje vreemd om te suggereren dat de eigenaar van de hengst tot een passender advies zal komen dan objectieve fokkers in dit topic.