Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amukela schreef:En Vivaldi zelf dan? Die vererft over het algemeen topkarakters.
melkbus schreef:Het schijnt echter wel dat eyecatcher een franse stand vererft, dat zou ik wel meenemen in je besluit.
).Lante schreef:Qua hengst zou ik kiezen voor Donnerhall bloed of ferro bloed dichtbij. Die paarden dragen van nature en hebben een functioneler kruis dan jouw merrie, waarbij ze dus makkelijker kantelen in het bekken en tot dragen komen. Dat verbetert ook automatisch de souplesse en het gebruik van het voorbeen. Mooie lange hals heeft jouw merrie trouwens!
Zwaaibenen zijn overigens voor een deel ook een gevolg van de zogenaamde Nederlandse school (lang leve Sjef).
. Wat is het verschil voor het Gelderse stamboek dan? Wolfgang is natuurlijk niet Gelders, dus is dat dan mogelijk?
Jouw merrie voert via de vader en moeder Gelders bloed. De opmerking van GJ is daarom niet onlogisch.

Anoeska27 schreef:amukela schreef:En Vivaldi zelf dan? Die vererft over het algemeen topkarakters.
Bij Viv zelf moet je er wel rekening mee houden dat het sperma over het algemeen erg slecht is. Daarom werd er vorig seizoen alleen mee geïnsemineerd op het station zelf en iedereen die ik ken die hem gebruikte is na een paar pogingen over gestapt op een andere hengst. Dus dan zou ik wel een "overstaplijstje" achter de hand houden. Qua karakter ben ik het met je eens.
Chrisssy schreef:Ik wil een modern dressuurpaard fokken. Heb nergens genoemd dat ik een Gelderse hengst erop wil, niet omdat ik dat niet mooi vind maar omdat ik haar juist wat moderner wil hebben
On topic:
Ik hoop een veulen te fokken waar ik in de toekomst weer succesvol de dressuurring mee in kan, daarvoor wil ik haar op haar tekortkomingen verbeteren.
Maar maakt niet uit. Je hebt een merrie die grotendeels Gelders gefokt is. Vandaar dat het genoemd wordt, maar als je er graag een luxe dressuurhengst op zet is het ook prima natuurlijk
bliver schreef:Lante schreef:
Zwaaibenen zijn overigens voor een deel ook een gevolg van de zogenaamde Nederlandse school (lang leve Sjef).
Dit slaat echt helemaal nergens op. Ze gaan echt niet maaien of scheppen door een manier van trainen
Chrisssy schreef:Wat zou dat dan voor verschil maken dat ze Gelders bloed voert voor de beoordeling? Sorry hoor, ben er allemaal niet zo in thuis.
Joop v uytert kwam naast eyecatcher ook met ferdeaux als mogelijkheid. Hengst blijkt mooie nafok te hebben, vind hem minder fijn bewegen als eyecatcher maar hij heeft ook wel weer andere voordelen (kleur, maat)... Manmanman wat lastig dit allemaal.