Lid worden KWPN? meedoen keuringen ect?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Re: Lid worden KWPN? meedoen keuringen ect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 10:38

ene kant denk ik als ze toch geen ster kan worden hiermee wat heeft het dan voor nut behalve dat het een leuke ervaring is en leerzaam :p

De deelname is gratis tenminste dit is wat ik als antwoord kreeg:

Beste,

Het doel van de avond is inzicht te geven in het beoordelen van een paard en een inschatting te maken van zijn/haar aanleg als dressuur- of springpaard. Aan de hand van het lineair scoreformulier wordt door de inspecteur het exterieur en beweging getoetst aan de keuringsstandaarden voor het KWPN-paard. Ook jouw paard kan op deze wijze beoordeeld worden en je kunt zelf mee scoren. Dit is allemaal gratis! Voorbereiding thuis is in principe niet nodig en op de avond zelf wordt het paard professioneel voorgebracht en opgesteld door onze voorbrengers.

Is je paard nog “veulenboeker” (VB op het stamboekpapier) dan kan je indien gewenst je paard die avond ook op laten nemen in het stamboek volgens het systeem van de “thuiskeuring”. Hieraan zijn wel kosten verbonden en tevens moet je hiervoor lid zijn (worden) van het KWPN. Je hoeft dit ook niet van te voren aan te geven, maar je kunt dit in de loop van de avond besluiten.

bliver

Re: Lid worden KWPN? meedoen keuringen ect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:59

Als jij het leuk vind kan je het doen. Opnemen in het stamboek heb je verder niks aan. Ik zou dan vragen als ik jou was aan de inspecteur of het zin heeft om haar aan te bieden op de stamboekkeuring. Als hij zegt van niet dan bespaar je jezelf tijd en geld