Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BJMP schreef:Klinkt heel leuk! Heb je misschien een foto van het paard aangezien je hem niet heel mooi vind ben ik wel benieuwd
janahxginger schreef:20jarige kunnen soms meer dan je denkt.
Ik zou proefrijden. Kan je daaruit gaan beslissen.
Icecrystal schreef:Mij lijkt het ook een leuk paard om mee te beginnen.
Denk je er wel aan dat hij een ander paard als maatje nodig heeft?
(niet als commentaar bedoelt , mocht iemand het zo opvatten dat ik negatief ben over shetlanders. )Elinex304 schreef:Gewoon gaan proefrijden en achteraf jezelf de vraag stellen of je met dit paard nog 5/10 jaar wilt doen. Zo ja, kan je overwegen om hem te kopen, zo nee, kan je beter verder zoeken.
)

ingvdh schreef:Je moet een ding goed voor ogen houden en dat is:
is dit het paard wat ik had uitgezocht als deze niet zomaar voorbij was gekomen.
als dit niet zo was, niet kopen, je moet hem nl wel heel leuk vinden, en niet alleen het idee dat je een eigen paard krijgt.

Blijheid schreef:ingvdh schreef:Je moet een ding goed voor ogen houden en dat is:
is dit het paard wat ik had uitgezocht als deze niet zomaar voorbij was gekomen.
als dit niet zo was, niet kopen, je moet hem nl wel heel leuk vinden, en niet alleen het idee dat je een eigen paard krijgt.
Dit inderdaad
Ik zou zelf ook nooit 'kiezen uit 1' maar bij meerdere paarden proefrijden, zodat je echt een paard kiest wat bij je past en niet voor dit paard gaat omdat hij toevallig beschikbaar is.
Martie schreef:Het klinkt of het in dit stadium voor jou een geschikt paard zou kunnen zijn. Hij heeft juist ervaring in de dingen die jij nog moet leren, zowel qua niveau als op wedstrijd. Het paard moet echter wel qua rijden en karakter bij je passen dus inderdaad: lekker een paar keer proefrijden en zien of hij je aanstaat. Hij moet je in elk geval een gevoel van vertrouwen geven.
Ik ben benieuwd hoe het proefrijden ging! jgd schreef:Ik zou gewoon lekker gaan proefrijden. leeftijd zegt niet zoveel. Ik reed met mijn pony nog z2 toen hij 20 was. Mijn paard is nu 14 (ik heb haar 2 jaar) en moet waarschijnlijk ingeslapen worden omdat hij artrose in zijn voorbeen en heupen heeft. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de leeftijd niet veel zegt maar de gezondheid en de manier waarop met het paard omgegaan is wel. Ik heb na mijn pony tijd bewust de keuze gemaakt voor een wat ouder paard omdat ik mijn vertrouwen volledig verloren was door verschillende 'ongelukken'. Wanneer de klik er is kan je onwijs veel van zo'n paard leren en is dat belangrijker dat de leeftijd of het uiterlijk.
Sababber schreef:Maar Ts,
Hoe had je het eigenlijk in gedachten? Heb je zelf wedstrijd ervaring? heb je 3 jaar manege paarden gereden of ook bijrijdpaard(en) gehad? Want als je 3 jaar manege lesjes rijdt en vervolgens op een z paard stapt kan dat nogal eens een hele klap zijn voor jullie beide.. Krijg je les als je hem daadwerkelijk koopt? Wie gaat het allemaal betalen?

Babootje schreef:Proefrijden zou ik zeker doen. Maar als de "kogel toch door de kerk" is wat je pa betreft, dan zou ik er nog veel meer gaan proefrijden. Gewoon om een goed vergelijk te krijgen. zowel wat betreft kwaliteit en prijs, maar ook wat betreft je zou willen. Er staan echt zo vreselijk veel leuke en goede paarden te koop. Door lekker rond te gaan kijken, kun je wel eens hele andere ideeen krijgen over wat je echt zou willen. Wil je dressuur, springen, of een allrounder.
Een leerpaard is alleen maar een goed leerpaard als hij het ook goed geleerd heeft. (volg je me nog?). En als het paard altijd op de kop getrokken is, dan kan ie wel Z hebben gelopen, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook goed is. Laat je dus ook goed adviseren door iemand met verstand van paarden.
jgd schreef:Ik zou gewoon lekker gaan proefrijden. leeftijd zegt niet zoveel. Ik reed met mijn pony nog z2 toen hij 20 was. Mijn paard is nu 14 (ik heb haar 2 jaar) en moet waarschijnlijk ingeslapen worden omdat hij artrose in zijn voorbeen en heupen heeft. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de leeftijd niet veel zegt maar de gezondheid en de manier waarop met het paard omgegaan is wel. Ik heb na mijn pony tijd bewust de keuze gemaakt voor een wat ouder paard omdat ik mijn vertrouwen volledig verloren was door verschillende 'ongelukken'. Wanneer de klik er is kan je onwijs veel van zo'n paard leren en is dat belangrijker dat de leeftijd of het uiterlijk.
Babootje schreef:Proefrijden zou ik zeker doen. Maar als de "kogel toch door de kerk" is wat je pa betreft, dan zou ik er nog veel meer gaan proefrijden. Gewoon om een goed vergelijk te krijgen. zowel wat betreft kwaliteit en prijs, maar ook wat betreft je zou willen. Er staan echt zo vreselijk veel leuke en goede paarden te koop. Door lekker rond te gaan kijken, kun je wel eens hele andere ideeen krijgen over wat je echt zou willen. Wil je dressuur, springen, of een allrounder.
Een leerpaard is alleen maar een goed leerpaard als hij het ook goed geleerd heeft. (volg je me nog?). En als het paard altijd op de kop getrokken is, dan kan ie wel Z hebben gelopen, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook goed is. Laat je dus ook goed adviseren door iemand met verstand van paarden.
anitamarleen schreef:op de pensionstalling waar het paardje staat die ik nu rijd hebben ze daar wel verstand van en mijn moeder ook wel. mijn moeder heeft altijd z en z gereden 30 jaar lang en op de pensionstalling leiden ze jonge paarden op en verkopen dat , geen idee hoe je dat uitlegd maar hoop dat je het idee snapt.
. Zo te lezen heeft je moeder genoeg ervaring. En als zij denkt dat het een goed leerpaard voor je zou zijn, dan zou ik daar maar op vertrouwen.