Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hartje_tibo schreef:ik lees even mee, heb hetzelfde probleem ongeveer en zit er ook aan te denken om te scheren maar is dat wel slim als hij het hele jaar door buiten staat? en als je alleen de (onderkant van de) hals, buik en flanken doet, krijgen ze het dan niet te koud? dekens bedekken die delen namelijk niet (behalve de flanken dan) en dan leg je dus een deken om die dikke vacht..
meggiemeg schreef:hartje_tibo schreef:ik lees even mee, heb hetzelfde probleem ongeveer en zit er ook aan te denken om te scheren maar is dat wel slim als hij het hele jaar door buiten staat? en als je alleen de (onderkant van de) hals, buik en flanken doet, krijgen ze het dan niet te koud? dekens bedekken die delen namelijk niet (behalve de flanken dan) en dan leg je dus een deken om die dikke vacht..
Ik heb alleen maar buitenstallen en de paarden staan dus altijd in de buitenlucht, geen probleem wat betreft koud aanvoelen, gewoon zorgen dat er ten alle tijde goed ruwvoer voor ze is om te eten, dat houdt het kacheltje ook al goed aan het branden!

Mara2000 schreef:Hoe doen jullie het als je (ongeschoren) paard bezweet is na het rijden. Ik moet hem nu bijna een uur op stal laten staan met een fleece deken. Daaronder zweet hij uit en moet dan nog een tijdje zonder deken staan om op te drogen. Hij zweet alleen op de borst en waar de singel zit maar ik durf nog niet te scheren om de simpele reden dat hij al 'vrolijk' genoeg is met rijden.
Maar ik zet hem natuurlijk pas weer buiten als hij droog is. Hij staat overigens sinds deze week onder een 100 grams.