Unieke hengst voor tuiger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:27

Leuk! Ik kwam hier terecht na het zoeken op Floris BS ;)
Ik heb in de toekomst misschien ook plannen om mijn merrie te laten dekken en zoek eigenlijk een beetje hetzelfde als jou TS! (mijn merrie is een San Remo X Manno)

Ik kan je dus helaas niet adviseren maar lees eventjes mee en ben heel benieuwd wat je keuze wordt en hoe dat uitpakt :o

Manny1

Re: Unieke hengst voor tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 17:17

@quelee het is geen makkelijke keuze haha! Maar ik hoop wel de perfecte hengst te vinden

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:42

Ik zou maar eens kijken naar Alexandro P. Die fokt heel goed. Verbeterd de galop, geeft erg mooie hoofden en een spectaculaire draf.

Daarnaast zou Wilson een goede keuze kunnen zijn. Dat is een Koss x Cabochon.
Geeft ook meer rijtypische types, goede galop en mooi type.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:28

Bedankt voor de tip NatasjavE, geven deze hengsten ook een koel karakter door? Ik zoek het absoluut niet om een heethoofd te fokken..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:36

Jazeker. Ik heb een hele koele Alex uit mijn Elegant merrie. Wilson geeft ze ook koel in de kop.

Wat je overigens niet met een lome trapzak moet verwarren.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:43

Dat is ook typerend voor een Gelders paard: werkwillig en vrolijk, zonder sensibel of juist traag te zijn.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:19

TS, heb je inmiddels al een geschikte kandidaat gevonden? :D

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:57

Donja schreef:
Peru's Scen Tao?
Een zwart panterbonte NAS ggk hengst die ontzettend coole nakomelingen geeft. Stokmaat 1.75, 3 zeer goede gangen. Loopt zelf momenteel ZZL (dressuur), maar moederslijn is volledig springen (kwpn stermerrie v. Gershwin)
Dekgeld valt mee en veulens kunnen altijd in het NAS worden ingeschreven.
[ Afbeelding ]

Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt, maar ik denk dat Peru's Scen Tao ook een hele mooie combi zal zijn. Heb zelf ook een ruin van Scen Tao, moederskant is volledig tuiger. Hij is erg mooi gebouwd (natuurlijk vind iedereen dat van zijn eigen paard), maar ook zoals jij wilt volgens mij. Achterhand van een tuiger, zowel dressuur als springgericht, en kans op een mooie kleur!

Hieronder een foto van mijn mooie Particolare:
Afbeelding

Edit: Hij is zelf helaas niet apart gekleurd, maar ik weet dat de fokker verschillende nakomelingen van Scen Tao heeft die wel allemaal aparte appaloosa kleurtjes hebben.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 21:42

@quelee heb er al enkele gaan bezoeken maar er is nog niet echt iets uitgekomen waarvan ik dacht: wauw! Dus nog even verder zoeken!