Friese hengst voor Ulke x Fabe merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:48

Waar neig je zelf naar, vind je alle 3 hengsten mooi en voldoen ze aan jou eisen? Is ook belangrijk natuurlijk.

Jibbel

Re: Friese hengst voor Ulke x Fabe merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 16:51

Ik neig naar Fabe, haha, maar dat past niet op deze merrie. Gevoelsmatig zou ik voor Gjalt of Bikkel gaan. Bente heb ik niet zoveel mee.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:55

ik heb een heel mooi merrieveulen van Bikkel lopen, nuchter en koel karakter, verwacht dat zij groot zal worden. Maar alle nakomelingen van haar moeder zijn op driejarige leeftijd > 1.65 mtr.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:59

Ik zou voor gjalt of bente gaan, vind persoonlijk bikkel te ieletjes en geen echte fries, gjalt heeft zich al bewezen en fokt ook maat, bente schijnt al ziet ie er niet spectaculair uit wel erg mooi te fokken, veel premieveulens, gjalt vind ik persoonlijk mooier bewegen en heeft ook mooi behang :-)

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:44

Ik zou ook eerder Bente of Gjalt kiezen op deze merrie. Hebben beide bewezen goed te fokken.. Denk dat Gjalt wel bij deze merrie past, ook qua je eisen :)

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:41

Ik vind Bikkel erg gaaf!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:00

Ben wel benieuwd of je al iets van een keuze hebt gemaakt :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:03

Jibbel schreef:
Thnx! Ook daar heb ik wat aan!
Weet je toevsllig nog hoe de hoofd-halsverbinding was (zwaar of normaal)?

aan de zware kant. Maar wel super karakter. Er is gewoon een exterieur rapport te krijgen van Gjalt. Google maar...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 19:44

Dat had ik idd al gedaan knert. Maar zoals eerder gezegd, nakomelingenonderzoek zegt ook niet alles.

Ik heb idd een keuze gemaakt. We gaan door met een andere merrie, zodat ik bij de hengstenkeuze kan blijven die ik eerder ook had gemaakt (Fabe). Deze combi past heel mooi qua verwantschap en inteelt, maak ook exterieurmatig sluiten ze goed bij elkaar aan.

De merrie uit de OP blijft leeg en gaat verder opgeleid worden.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:45

Miepie77 schreef:
Ik zou voor gjalt of bente gaan, vind persoonlijk bikkel te ieletjes en geen echte fries, gjalt heeft zich al bewezen en fokt ook maat, bente schijnt al ziet ie er niet spectaculair uit wel erg mooi te fokken, veel premieveulens, gjalt vind ik persoonlijk mooier bewegen en heeft ook mooi behang :-)

bikkel ieletjes,dat is hij helemaal niet,bikkel is een wat later rijp paard,uit een merrie van ons is een mooi grootramig 1e pr merrieveulen gefokt.
even op mn website kijken naar zn foto's ,een prachtig ontwikkelde hengst.
http://www.karinshobbyfotografie.nl/ima ... index.html

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:20

Als alle hengsten een goede combinatie met je merrie hebben zou ik persoonlijk voor Bikkel gaan. Deze hengst spreekt mij enorm aan. Daarbij heb ik mooie nakomelingen van hem gezien en heb ik ook een prachtige nakomeling van hem (uit een Ulke merrie). Het enter zal nu ruim 1.55 mtr zijn.