drachtige merrie en strand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: drachtige merrie en strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:53

Mijn merrie wil op buitenrit ook ontzettend graag lopen. Ooit, zou ik een veulen van haar willen, dat zou zo welkom zijn. Ik zou er dan gewoon voor kiezen om even geen dingen te doen waarvan ik weet dat ze zich te druk maakt. Als het mis gaat kun je niet alleen het veulen maar ook je liefste vriendinnetje verliezen.

Er komen later nog genoeg strandrittten. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:54

TS, je noemt zelf het woord stress..

stress is nooit 'goed' voor een zwanger paard, of mens of zwanger wat dan ook en moet je gewoon vermijden als het even kan. je geeft aan 'anderen' kennen mijn paard niet.. maar stresshormonen zijn stresshormonen en vormen altijd een risico hoe klein ook..

als ik jou stukje lees, dan gebruik jij het woord stress in plaats van 'fris/heet/energiek'.. maar dat zijn echt twee verschillende dingen. Fris/heet/energiek is geen probleem zolang je haar op het strand onder controle kunt houden. stress kan wel een issue zijn, omdat stress onverspelbaarheid met zich mee brengt buiten het feit nog dat stress en zwangerschap gewoon geen goede combinatie zijn..

hoeveel paarden er ook zwanger gevangen of verhandeld worden en hoe weinig veulens daarbij verloren gaan.. stressvrij is gewoon beter.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:01

Ik sluit me volledig bij cassidy aan.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:08

Ik ben blij dat ik met mijn merrie met veulen aan de voet gewoon op buitenrit ben gegaan, eerste paar keer veulen mee om wat van de wereld te laten zien, toen veulen wat ouder was op stal met een vriendje in de box ernaast. Heeft me een heleboel stress en afgebroken stallen gescheeld met afspenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:11

Ik heb ook twee hele makkelijke veulens gehad met afspenen, zonder dat ik met veulen aan de voet op buitenrit ben gegaan. Kwestie van maatje erbij, zo gepiept....scheelt misschien dat het Quarter Horses waren, kan niet meepraten over andere rassen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:33

Mijn merrie is degene die de boel afbreekt, niet t veulen. Ze laat zich desnoods achterover vallen met de eerste keren scheiden.