[H] Ster prok merrie v. vic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:20

rocksyboy schreef:
Uphill geeft ook lang niet altijd mee, heb er best veel kleintjes van gezien.

Ik heb er ook wel eens kleintjes van gezien, maar ik doel op de statistieken, en volgens de statistieken vergroot Uphill (104) en geeft ie lengte (95). Maat en lengte kun je bekijken in de kwpn database, bijvoorbeeld Houston verkleint (97) en geeft ze heel kort (108) en dit geld ook voor Florencio. Zeker bij de wat oudere hengsten kun je bepaalde eigenschappen opzoeken, vandaar mijn opmerking/input.

Maar on topic, is Bordeaux een idee?

fokfanaat

Re: [HK] Ster prok merrie v. vic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:36

bij bordeaux is het wellicht wel (weer) zo dat er geen verzendsperma is en je merrie naar van de Uytert moet. Iets om rekening mee te houden, ikzelf vind dat verre van ideaal en zal daar niet meer voor kiezen

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:40

fokfanaat schreef:
bij bordeaux is het wellicht wel (weer) zo dat er geen verzendsperma is en je merrie naar van de Uytert moet. Iets om rekening mee te houden, ikzelf vind dat verre van ideaal en zal daar niet meer voor kiezen

Nou, dat is inderdaad behoorlijk niet praktisch. Jammer.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:05

Dat is inderdaad zeer onpraktisch heeft ook niet echt de voorkeur

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:16

maar hou er rekening mee, vroeg in het seizoen verzenden ze dan nog, maar met hele populaire hengsten (of met minder sperma) kan dat zo veranderen
afgelopen zomer iig met vivaldi en bordeaux

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:18

Ja bedankt voor de tip dat is zeker iets om rekening mee te houden

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:17

Helabitha schreef:
rocksyboy schreef:
Uphill geeft ook lang niet altijd mee, heb er best veel kleintjes van gezien.

Ik heb er ook wel eens kleintjes van gezien, maar ik doel op de statistieken, en volgens de statistieken vergroot Uphill (104) en geeft ie lengte (95). Maat en lengte kun je bekijken in de kwpn database, bijvoorbeeld Houston verkleint (97) en geeft ze heel kort (108) en dit geld ook voor Florencio. Zeker bij de wat oudere hengsten kun je bepaalde eigenschappen opzoeken, vandaar mijn opmerking/input.

Maar on topic, is Bordeaux een idee?

I know :7 Maar ik spreek enkel uit ervaring, niet uit een database. Ik heb er niks mee. Uiteindelijk vallen die van mij daar juist net weer buiten. Ik heb meer kleine Uphills gezien, dan grote. Vandaar mijn opmerking.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:27

Nakomelingen van Floresio die ik ken zijn inderdaad vrij klein :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:24

Leuke merrie.
Maar in plaats van wat hengstnamen te roepen, ga ik je geven waar je bij de keuze van een hengst in mijn ogen in het bijzonder op moet letten: Je merrie heeft weinig diepte, ze heeft zo'n typisch Vic-buikje (opgetrokken, neerwaartse romprichting). Daarnaast is ze vrij horizontaal gebouwd in de bovenlijn.

Om die redenen zou ik als ik jou was, gaan kijken naar een massieve hengst met een massief front en een opwaartse romprichting. Je merrie heeft genoeg in de benen en ze voert ruim voldoende bloed om met zo'n zware, wellicht enigszins weinig moderne jongen een goed veulen te brengen.
Van wat ik over je gelezen heb, val jij volgens mij ook wel wat voor de zware jongens, dus dat komt goed uit :D

Bijv. het model van Negro:
*klik*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 13:09

Negro staat hier zeker op de lijst ben fan van hem en zn nafok, twijfel nog of het een passende match is.

Ik houd inderdaad wel van een iets massiever paard mijn bedoeling is ook zeker geen popperig damespaardje van 1.65 te fokken :j

Bedankt voor je feedback Dees hier kan ik zeker wat mee