Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tendance schreef:Je ziet niets aan een merrie misschien, maar er verandert wel degelijk heel veel hoor!
Hormonaal gezien.
Suzanne F. schreef:Er schijnt ook nog zoiets te zijn als mitonchondrisch DNA begreep ik. Wat dus wel via de placenta overgebracht wordt.
Ik weet er het fijne niet van maar ik zou er wel mee uitkijken.
Het is in elk geval niet per definitie zo rooskleurig (lekker op de wei en een fijn leven tussen de andere paarden) als ik me had voorgesteld maak ik op uit verschillende reacties. Partyflappel schreef:Ik denk dat het verschilt waar je een paard brengt. Bij ons gaan ze niet na 1 of 2 jaar naar de slacht, tenzij een paard zodanige ongemakken heeft dat het niet paard waardig meer is. En bij ons staan ze in de zomer 24/7 buiten en in de winter 's nachts binnen. En zo ken ik meer adressen. Op hele grote stallen zal het allicht anders gaan.
Suzanne F. schreef:Er schijnt ook nog zoiets te zijn als mitonchondrisch DNA begreep ik. Wat dus wel via de placenta overgebracht wordt.
Ik weet er het fijne niet van maar ik zou er wel mee uitkijken.
nadina schreef:Dat ze de handel ingaat wil ik echt voorkomen, dan gaat ze voor de dood (klinkt heel cru maar wil niet dat ze misbruikt gaat worden) Ze is 5 en heeft geen veulen gehad. Vetpot maakt niet uit.
De beperking is wel degelijk klinisch. Volgens medici zou ze wellicht geschikt zijn als fokmerrie maar dat wil ik vanwege risico op overerving niet (jammer want ze heeft extra gangen, exterieur, mooie maat en 'juiste' kleur). Ik zou deze optie nooit overwegen als het lichamelijk te zwaar zou zijn voor haar. Bedankt voor de tips en meningen