Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

meggiemeg schreef:Wij hebben dit ook overwogen, merrie pas laat aangekocht, was 17 is nu ook 19, nog nooit een veulen gehad maar een super fijn paard en nog erg fit, dierenarts heeft het afgeraden. Ze is dan 20 als het veulen geboren wordt. Je moet goed voor ogen houden dat je geen kopie krijgt van de huidige merrie, veulen kan totaal anders zijn en niet voldoen aan de verwachtingen.

AnSj schreef:Mijn kerngezonde merrie heeft dit jaar op 16 jarige leeftijd haar eerste veulen gehad. Ook ik kreeg opmerkingen over risico's. Volgens mijn veearts was er geen reden om het niet te proberen, gaf wel als tip mee te zorgen dat ze niet alleen zou bevallen. Voldoende toezicht. Mijn merrie wist toen het veulen er net uit was ook echt niet wat ze er mee moest en liep er van weg.(weet niet of dit herleidbaar is aan leeftijd) Zelf weer bijelkaar gezet en toen ging het goed. Geeft goed melk. Mijn tip is ook eerst veearts om advies vragen, maar laat je zeker niet op voorhand al ontmoedigen! Ik heb er totaal geen spijt van met oudere merrie.