Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
denisesilver schreef:Even tussen door ik vind hengstveulens meestal wel leuker dan merries. Ze maken sneller contact, zijn wat brutaler. Overigens merries kunnen vaak ook echte krengen worden, dus ik zou ze zoiezo in een opfok plaatsen, al zei het om een beetje harder te worden.
Sizzle schreef:Ik heb juist ervaring met het omgekeerde, dat merrieveulens veel sneller zelfstandig zijn en brutaal. Ik vind doorgaans juist de hengstjes erg afgankelijk van de moeder.
Sizzle schreef:Ik heb juist ervaring met het omgekeerde, dat merrieveulens veel sneller zelfstandig zijn en brutaal. Ik vind doorgaans juist de hengstjes erg afgankelijk van de moeder.
). Ook qua bouw heeft hij veel meer van zijn vader meegekregen. Uiteraard ook wel wat dingetjes van de merrie maar meer van de hengst.
qua bouw is het dit keer een combi van beide ouders geworden ( gelukkig het beste van beiden) maar haar koppie is echt net de moeder.
) daar zijn we het nog steeds over eens
.
, in ons geval lukte het dus bij het 2e veulen. Het 3e veulen verwachten we in april ( zelfde combi als het merrieveulen) en we zijn erg benieuwd hoe die uit gaat vallen