Haflinger manen lang en dik houden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:21

Bij mijn haflinger had ik de manen altijd in de vlechten, maximaal 1 week want daarna zag het niet meer uit. Dagje laten luchten en weer vlechten en gebruikte altijd cowboy magic. En eens in de tijd de puntjes doen.

Maar bij mijn haflinger was het opeens dood en heb ik ze van lang naar sportcoupe gemaakt.
Nu zijn ze weer heel dik en kunnen ze weer gezond en goed groeien als ik dat wil. Maar sportcoupe bevalt me momenteel beter dan het vlechten.

bianca88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:04

ik heb ook een haflinger met vrij lange manen.

ik vlecht ze bijna altijd!
laat de vlechten er 2 a 3 week in zitten, smeer cowboymagic in en kam ze heel voorzichtig uit en vlecht ze daarna weer in.

nu omdat het wat kouder is heb ik ze een paar dagen los hangen en vlecht ze daarna weer in.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 20:06

_Sanne schreef:
[ Afbeelding ]
Deze foto is afgelopen Januari gemaakt. Hier zie je dat ze een hele hap uit der manen heeft.

Inmiddels zijn ze mooi bijgegroeid en had ik ze gelijk getrokken in Augustus:
[ Afbeelding ]

En een foto van vandaag (midden Oktober), al heb ik het voorste stuk wel ingevlochten, maar je kan wel zien hoe lang ze nou zijn:
[ Afbeelding ]

Cowboy Magic erin en vlechten maar! :Y) Al heb ik ze ook wel eens een weekje los hangen :j
Zoals Tamara al zegt is het ook genetisch bepaald. Zo is dat bij Jolina dus ook. Haar vader (Nepal)
heeft ook mooie manen!

Om ze dik te houden, niet te veel met een borstel erdoor heen gaan!

Maar Lyzet heeft geen lange manen! :( en toch zelfde vader

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:40

Wow Merry98... <3
Mijn haf heeft al aardig lange manen en kuif maar is pas 2,5. Heb de hoop dat dat nog langer en voller wordt...

SCCherren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:58

ik vind ze kort het mooist

Shelbyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:26

Onze knappe haflinger Shelby heeft heel snel last van zomer eczeem, en ging daardoor heel veel schuren. (Gelukkig) snel genoeg een eczeem deken opgedaan, manen helemaal eraf geschoren, zodat het weer goed terug kon groeien. En nu proberen we het maar mooi en lang te laten groeien zodat we strakkies weer kunnen vlechten *\o/*

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:04

Mijn oude haf Lanita krijgt gewoon geen super lange manen. Zit gewoon niet in der genen.
Mijn jongere haffie Timo heeft er wel aanleg voor en heeft dus ook veel langere manen.
Timo heeft ook veel stugger en stijler haar en dat van Lanita heeft meer zijdeachtig pluizig haar.

Goed verzorgen en inderdaad vlechten maar het is ook echt een kwestie van aanleg.