Hier ook dekens voor quarters. Lamicel verkrijgbaar bij arthurs westernstore. Big D gehad, duurdere variant van de lamicel en ook duurzamer. Rambo quarter gehad maar voegde niet erg op Ryon, wel op Eve. En stormshield cutback gehad. Dit word de volgende deken weer, dit keer met losse hals erbij.
Mara2000
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-14 23:23
Die Stormshield dekens spreken me wel aan maar moet je die echt over het hoofd aantrekken?
Alleen als je een closed front hebt. Ik heb altijd met gespen aan de voorkant. ik wil deze uit amerika laten komen mits de verzendkosten meevallen. Dan wil ik er ook een hals bij. http://www.sstack.com/horse-blankets-an ... back-neck/
Ik heb Uhg shop een mailtje gestuurd, wil hem niet in het buitenland bestellen omdat ik eerst wil zien of hij goed past. Maar Uhg heeft zo te zien niet het model wat ik zoek:
200 grams Fitted V-Free Open voorkant (met gespen dus)
Weet iemand waar ik die, in NL, zou kunnen krijgen?
Heb net de Pagony gepast maar die ligt veels te ver op de manen.
Cattleman dekens. Wel een dichte voorkant maar hebben een teruggesbeden schoft waardoor de manen ook bespaard blijven en de deken niet drukt op de schoft. Tevens een moooooie brede hals en boeg erin. En niet tot over de knieeen.
Gaia
Geplaatst: 18-10-14 15:47
Ik heb inderdaad een stormshield die over het hoofd heen aan moet. Geen enkel probleem. Mijn merrie keek even vreemd de eerste keer, maar nooit geen probleem geweest. Ik denk juist dat hij door de gesloten voorkant zo mooi ligt. De Uhg-shop is niet altijd snel met reageren, hoewel het bij mij de laatste keer super ging. Je kunt ook nog kijken op de site van amyz op bokt. Verder is stormshield niet te krijgen in Nederland. Annelot, hoe doe jij dat, in Amerika bestellen? Ik ben altijd een beetje bang voor extra kosten enzo? En Cattelman dekens waar koop je die?
De dekens van premiere liggen vreemd genoeg altijd het beste op onze tinker. Geen mega reus met zijn 156 maat hij heeft wel ruglengte 215 nodig. En BR de dikkere 150 grams versie die liggen ook goed. Dan past voor en achter altijd netjes maar ook bij hem zijn het jurkjes.
annelot
Geplaatst: 18-10-14 19:22
@gaia, de stormshield deken met hals kost in amerika omgerekend €137 euro. Hier in nederland betaal ik er €200 voor. Ik heb er 2 nodig. Er is een bereken site wat de bijkomende kosten zijn. Na het berekenen zijn de dekens samen €80 goedkoper dan hier in Nederland. Het belastinggeld en andere bijkomende kosten betaal je aan de koerier. http://www.invoercalculator.nl/
Ik heb voor mijn tinker een bucas power turn out maat 205 daar heb ik wel een verbreden tussen gedaan bij de borst sluiting... Ik had eerst een bucas 195 maar daar kreeg hij drukplekken van.
Ik ga een Stormshield bestellen, ze hebben nu ook een 200 grams met gespen aan de voorkant. Ben heel erg benieuwd of deze inderdaad mooi past.
cp112
Geplaatst: 21-10-14 08:35
Mijn tink is 1.57 en heeft maat 205 Ik blijf hannesen met de borstsluitingen. Al de dekens zakken door zn front naar achteren en blijven achter de schoft hangen waardoor de sluitingen op de borst heek hoog zitten en hij er last van heeft als hij zn kop naar beneden doet. Nu dus alleen maar dekens met een halve hals zodat ze niet achter de schoft kunnen gaan hangen.
205 kan qua breedte net trouwens. Maar ik kom aan de achterkant wel een meter paard te kort
Oja de Bucas (ook de big beck), rambo en amigo dekens passen absoluut niet op hem. Zijn borst is veel te breed daar voor. Als ik de borstsluitingen dicht wil krijgen moet ik de deken halverwege zn hals leggen. Past echt niet dus. Mijn merries passen de Bucas juist wel erg fijn. Zij hebben maat 195 en zijn zelf rond de 1.52