Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Moeilijk om te zeggen wat ik er van vind.NatasjavE schreef:Sammyoo schreef:Je mag haar in het echt komen bekijken. Tuurlijk zijn er heus exterieurmatig opmerkingen te maken (zoals bij ieder paard), maar ze klopt heus. Schoft had wel langer gemogen. Het front is flink verbeterd op de Haflinger. Zelf vind ik de achterbenen wat stijl en kruis nog te schuin. Dat laatste heeft ze van haar mamma.
De Haflinger heeft met haar eerdere nakomeling bewezen haar fantastische karakter door te geven en de paps is ook zo'n fijne hengst. Dus ik heb er wel vertrouwen in.
Met een PRE ga je natuurlijk ook geen rechtere croupevorm krijgen. Die hebben juist een hele schuine croupe.
Ik vind het front een typisch haflinger front![]()
TS,...als je wil kruisen zou ik met en Haflinger altijd gaan voor een Arabier. Haflinger x Arabier is een bewezen goede combinatie.
heb er echt zin in. WendyLotte schreef:Helemaal leuk ! Die kleuren van beide... dat kan wel eens een hele mooie worden!!
Zeer benieuwd. Ik vind ze zo op het oog wel bij elkaar passen. Allebei een beetje van het stevige...
Het is zo fijn dat werkelijk (bijna) iedereen expert is, hier op bokt...
Al die negatieve betweters, daar wordt ik zo geïrriteerd van. En dan zeg ik het netjes.
Wat je kruising betreft... ik ben echt heel benieuwd.
Met 2 echte, via stamboek gefokte hafjes kan
het ook "fout" gaan : korte nek, geen schoft en een te korte rug.
En ik kan het weten, ik heb 2 van die modellen gehad. (Niet gefokt ; gekocht)
Geweldige beesten, alleen lastig om een passend zadel te vinden. En nee... ze hadden zelf nergens last van. Beresterke pony's.
Je hebt het niet altijd in de hand, ook al fok je heel erg uitgedokterd.
NatasjavE schreef:Sammyoo schreef:Je mag haar in het echt komen bekijken. Tuurlijk zijn er heus exterieurmatig opmerkingen te maken (zoals bij ieder paard), maar ze klopt heus. Schoft had wel langer gemogen. Het front is flink verbeterd op de Haflinger. Zelf vind ik de achterbenen wat stijl en kruis nog te schuin. Dat laatste heeft ze van haar mamma.
De Haflinger heeft met haar eerdere nakomeling bewezen haar fantastische karakter door te geven en de paps is ook zo'n fijne hengst. Dus ik heb er wel vertrouwen in.
Met een PRE ga je natuurlijk ook geen rechtere croupevorm krijgen. Die hebben juist een hele schuine croupe.
Ik vind het front een typisch haflinger front![]()
toont als haar moeder of halfbroer, zal er later toch een ruiter met redelijk lange benen op haar passen.
paardjes123 schreef:Ik denk dat je met deze combinatie een paard fokt met een korte rug en hals, die ook wat op de voorhand is gebouwt. Loop zeker niet warm van de hengst die je heb uitgezocht. Heeft jou merrie papieren? Dan zou ik voor een wat grotere haflinger gaan of een mooi veulen kopen.
Ik heb trouwens laatst wel een mooie correcte kruizing gezien van haf X Fries