Fries scheren? Wie doet het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaraBariton

Re: Fries scheren? Wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:25

Ik heb mijn fries nog nooit geschoren vind het net de moeite niet. Al zou ze nog wat dikker in de vacht zitten deed ik het wel :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:23

Die van ons is afgelopen maandag geschoren en super zwart gebleven! Was ik erg verbaasd over, want ik heb het dit keer gedaan ipv mijn moeder en dit was voor mij de eerste keer :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:19

Ik scheer mijn Fries voor een deel. Kaak, hals, borst en schouders. Ik volg de lijn van het zadel, ga onder de singel door tot halverwege de buik. Zo blijft haar rug wel warm maar blijven de stukken waar ze anders zou zweten lekker droog. Niet het mooiste plaatje maar het werkt voor ons.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:32

De mijne is eergisteren helemaal geschoren. En ze is er mooi zwart omderuit gekomen!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:18

Mike is maandag geschoren, ook mooi zwart onder weg gekomen. Zadeldekje is blijven staan, mooi om dat verschil te zien.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:08

Splinterz schreef:
Mike is maandag geschoren, ook mooi zwart onder weg gekomen. Zadeldekje is blijven staan, mooi om dat verschil te zien.

Heb je het volledige zadeldekje laten staan of alleen het gedeelte bovenop de rug (lekker duidelijk...)

Ik ben nog aan het dubben welk patroon ik ga scheren en dacht ook aan een dekje of deken patroon.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:00

Ik scheer niet, maar ik doe al wel een 100gr deken om. [naam] heeft gewoon een vrij dunne vacht, dus ik denk erover om ook nog een 100gr onderdeken erbij te doen.

Ik wou dat het eens een keer goed ging vriezen, dan kon ik haar eczeemdeken af doen.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:11

BLAF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:19

Ik scheer niet. Onze Friese paarden hebben niet een hele dikke vacht. Vooral de paarden die elke week worden bereden.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:32

Ik scheer mijn friesje ook altijd en laat de sokken eraan zitten. Mijn ervaring is hoe vroeger je scheert hoe zwarter ze er onder vandaan komen. Vorig jaar heb ik begin oktober geschoren met als resultaat een gitzwart paard dat na 4 weken opnieuw geschoren moest worden omdat hij alweer volledig terug in de vacht zat :') Dit jaar dus toch wat later in het seizoen. Daarnaast scheelt het ook veel of ze al onder een denken hebben gestaan. Die van mij loopt ook als hij geschoren is gewoon 12u per dag buiten in alle omstandigheden uiteraard wel met een goede dikke deken maar wel zonder hals want die trekt hij er zelf steeds af. 's nachts wel op stal maar in een buitenstal.

Hier is hij geschoren.

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:36

Ik ga die van mij dit jaar voor het eerst scheren

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:46

nikkietjuh schreef:
Die van mij loopt ook als hij geschoren is gewoon 12u per dag buiten in alle omstandigheden uiteraard wel met een goede dikke deken maar wel zonder hals want die trekt hij er zelf steeds af. 's nachts wel op stal maar in een buitenstal.

Hoeveel grams zou jij nu, met dit weer, opleggen?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:56

Ik ga ook weer scheren dit jaar, maar die van mij komt er altijd afzichtelijk grijs onderuit.. Maar comfort is belangrijker (zowel voor haar als voor mij).

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:14

Splinterz schreef:
nikkietjuh schreef:
Die van mij loopt ook als hij geschoren is gewoon 12u per dag buiten in alle omstandigheden uiteraard wel met een goede dikke deken maar wel zonder hals want die trekt hij er zelf steeds af. 's nachts wel op stal maar in een buitenstal.

Hoeveel grams zou jij nu, met dit weer, opleggen?

Heb m nu onder een 0grams regendeken maar nu is ie nog niet geschoren. Als ie dat wel zou zijn had ik m nu onder 200 gram gezet.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:24

Hoe scheren jullie de benen dan?
Zonder dd sokken weg te schern

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:29

Vanaf de knie met de haren mee en de sokken laten zitten.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:24

Ik heb mijn fries nu voor het 3e achtereenvolgende jaar laten scheren. Elke keer komt ze er pikzwart onder weg en sinds ze geschoren wordt, wordt ze in de zomer ook minder bruinig.
Haar benen worden niet geschoren, gewoon een mooie overgang maken ter hoogte van de elleboog bij de voorbenen en ter hoogte van de knie bij de achterbenen.
Ik heb haar dit jaar begin oktober al laten scheren en ik ben wel een beetje bang dat dat te vroeg is geweest en dat ze deze winter nog een keer moet. De andere jaren liet ik het eind oktober/begin november doen en dat was voldoende voor de hele winter.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:28

Ik doe wel de benen scheren.
Kaal tot net boven de kogels en het laatste stukje met de haren mee scheren. Ik heb het dit jaar zelf gedaan. Ik wel heel tevreden over!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:31

Ik denk dat als Carolien deze winter nog een keer geschoren moet worden dat ik het dan ook zelf ga doen. Scheerapparaat huren is prima te doen. Ik heb wel een opscheermachine maar daar kan ik niet haar hele lichaam mee doen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:54

Ik heb het grootste gedeelte zelf gedaan. Behalve bij de manen langs en het hoofd...

Ik kon vriendinnetje + haar apparaat daarvoor lenen :)

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 09:23

Sanet schreef:
Ik heb het grootste gedeelte zelf gedaan. Behalve bij de manen langs en het hoofd...

dat deed ze graag hoor ;) :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:16

kaatjemuts schreef:
Sanet schreef:

dat deed ze graag hoor ;) :D

Jaaa, gelukkig wel :)
Syb is heel blij met haar blote billen :)

Klaskelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:02

ik ben nog aan het twijvelen aan 1 kant wil ik het wel doen want opzich zweet ze best wel snel..
maar aan de andere kant tis een heldin op sokken

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 08:16

Die van mij is 3 oktober geschoren maar toen was het nog vrij warm. Alles is weer behoorlijk aangegroeid. Er is niet eens meer verschil te zien tussen het haar dat op de zadelplek is blijven zitten en de rest. Dus komende week wordt ze nogmaals geschoren.
Volgend jaar dus niet meer zo vroeg scheren........