Welke hengst voor Gribaldi x Esteban x Heidelberg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartJ

Re: Welke hengst voor Gribaldi x Esteban x Heidelberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 22:13

Ik ben enthousiast over Feel Good! Ga ik zeker aan de eigenaresse voorleggen! OO-Seven heb ik ook goede ervaringen mee! Deze komt ook op 't lijstje :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:27

OO is wel DV è.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:57

Wat is DV?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:00

Diepvries

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:10

Oh nee ik bedoelde niet direct OO Seven d'r op maar ik doelde op de afstamming van Feel Good: Contango x OO Seven

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:16

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:24

Ja die van Riada is er waarschijnlijk opgekomen naar aanleiding van dit topic. Voorheen heeft ze er nooit opgestaan en nu dus sinds een weekje wel :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:42

Ik heb een paard met rubinstein bloed maar die is totaal niet koel in de kop. Wel veel front en (vind ik zelf) erg knap om te zien. Maar ik denk niet dat rubinstein bloed deze merrie erg gaat verbeteren dus ik zou toch voor een andere hengst gaan.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:28

Thnx voor je info! Goed om te weten :)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:42

Hij fokt dan wel weer hele vriendelijke paarden. Bij mijne zijn er geen fantastische gangen uit gekomen, maar hij kan wel aardig marcheren als die er zin in heeft dan. Maar je weet toch nooit hoe een veulen eruit gaat komen. Ik vind hem wel aan te raden qua karakter. Niet koel in de kop, best wel kijkerig en snel afgeleid, maar wel ontzettend vriendelijk en werkwillig. Wel een tikje dominant. Hij heeft volgens mij wel leuke goedgekeurde zonen lopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:50

Ja je zou eens kunnen kijken naar Rubin Cortes, fijne hengst met 3 goede gangen en een mooi front.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:03

Ik vind het risico gewoon te groot met een paard wat niet koel in de kop is. Met Riada kan ik in m'n eentje niet eens een fatsoenlijke buitenrit maken.. Ik weet ook wel dat dat een deel gewenning is, ze heeft het gewoon veel te weinig gedaan vroeger. Ze wordt absoluut nooit gevaarlijk (voor mij) maar wel voor mijn medeweggebruikers. Rond pasen heb ik een keer zeker 5 minuten midden op een 60 km weg gestaan omdat ze besloot dat een auto die geparkeerd stond heel erg eng was.. Dat resulteerde dus eerst in achterwaarts over het fietspad etc. vervolgens bijna in de sloot en met een grote sprong midden op de weg. Stond ze daar midden op de weg d'r eigen showtje op te voeren.. Dat wil ik dus NIET!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:13

Ja maar je hebt geen garantie dat het veulen dat niet erft...ongeacht welke hengst je gebruikt..fokken blijft een gedeelte gokken. Dan kun je beter een veulen/ paard kopen denk ik...

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 19:16

Dat is een feit, maar het is ook een deel gewenning. Zij is als jonkie heel veel op concours geweest maar dus zelden op buitenrit. Als ze dit vanaf jongs af aan wel hadden gedaan was het een ander verhaal geweest denk ik. Daarentegen heeft ze wel een meewerkend karakter en kan ik haar altijd overtuigen vandaar dat ik het wel aandurf maar het me geen goed plan lijkt om er een hengst op te zetten die er om bekend staat niet erg koel in de kop te zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:22

De R lijn uit duitsland staat wel bekend om het geven van goede karakters....Donnerhall bloed ook. Gribaldi geeft wel vaker van die spookjes.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:37

Als er nu idd 1 lijn is die bekend staat om z'n (soms zelfs te) koele koppen, is het de R-lijn.
Onze Rubinstein-merrie is ook een hittepit in de omgang (nooit onder het zadel geweest) maar ik kan wel met elke nakomeling ervan (van oa Johnson, Daddy Cool, Stedinger) volle gas gaan in het bos en 50m verder rustig handgalopje... terwijl dat in het werk heel scherpe paarden zijn.

Rubin Cortes zoals hier gezegd is idd een hele goeie. Romanov staat ook bekend voor z'n topkop.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:32

MaartJ schreef:
Dat is een feit, maar het is ook een deel gewenning. Zij is als jonkie heel veel op concours geweest maar dus zelden op buitenrit. Als ze dit vanaf jongs af aan wel hadden gedaan was het een ander verhaal geweest denk ik.

Mwah.. Een paard leert zijn hele leven lang, dus op zeg maar 10-jarige leeftijd kunnen ze nog zadelmak en/of verkeersmak worden.. Dus het is een kwestie van afleren of dat gemiep zit er gewoon in (waardoor het langer duurt om het af te leren).

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 14:10

Klopt ben ik wel met je eens hoor. Maar als ik elke keer de strijd aan moet gaan.. Dan vraag ik me af voor wie het nou leuk wel leuk is? Paard vind het blijkbaar niet leuk, ik ook niet op die manier. Dan ga ik liever een keer in de paar weken met iemand naar buiten, dat gaat wel prima.

Thnx voor jullie info over de lijnen/karakters. Ik ga het zeker allemaal meenemen!

keizer18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:51

Heeft iemand enig idee wat het hoogst behaalde niveau ion de dressuur is van San Remo?

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:40

keizer18 schreef:
Heeft iemand enig idee wat het hoogst behaalde niveau ion de dressuur is van San Remo?

Nee, sorry.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:26

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:28

Charmeur?

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 09:10

Goldberg? (Amazing Star x San Remo). Westfaals goedgekeurd en maakt daar goede pers.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 17:41

Vanmiddag even bij m'n spekkie op bezoek geweest. Ben nu even in NL uit Frankrijk, volgende week weer terug.
Eigenaresse is toch van plan om het dit jaar te gaan doen, ivm leeftijd.. Ze word dit jaar 17 en dan kan ik haar altijd na haar veulen nog de sport in doen + na de zomer ga ik afstuderen dus weet niet hoeveel tijd er dan nog voor de sport over blijft. Dan kan zij lekker drachtig zijn.

Ik ben toch wel voor Feel Good gevallen, maakt op mij een positieve indruk. We proberen ook toch wel een beetje rond die prijs te blijven (900 euro. Dekking 250 + 650 bij dracht).
Alleen jammer dat er nog zo weinig van hem bekend is..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:42

Even een update, ze stond vanmorgen hengstig en ik ben net terug uit Frankrijk dus vanavond hebben we haar naar het KI station gebracht.
Uiteindelijk heeft de eigenaresse voor United gekozen :)