WendyLotte schreef:Ik weet niet of deze site nu de juiste wel is om dit soort dingen te vragen..... Er zijn altijd zoveel tegens.... En zoveel mensen die precies weten wat zo'n pony wel kan en niet kan ! Je moet op je gevoel afgaan. Das belangrijk. Kijk of het kan. Ga even hangen/zitten en laat iemand mee kijken. De ene 1 meter pony is de andere niet. Er hangt wel iets meer aan vast dan alleen de hoogte. Gewoon even kijken of het gaat en zo niet, zal je helaas even verder moeten zoeken.
Je hebt gelijk, twijfelde ook erg wel of niet een topic te openen
maar soms is het fijn verschillende meningen te horen en daaruit zelf je conclusie te trekken. Maarja dit blijft een discutabel onderwerp zoals gezegd
Uiteraard ben en blijf ik nog steeds opzoek naar een geschikt ruitertje maar helaas helaas liggen ze niet helemaal voor het oprapen.
Amanda; zeker een stoere meid! Heeft me ook goed geholpen. maar helaas voor mij heeft zij nu een eigen pony

De vraag blijft natuurlijk of de pony bij een beginnende ruiter weer streken gaat uithalen. Maar als ze helemaal niet gecorrigeerd word zal ze dit zeker blijven doen dus dat vind ik zelf wel het proberen waard.
De meningen zijn aardig verdeeld. Ik wil jullie wel bedanken voor de reacties

Ik ben een eindje zwaarder en groter maar stap ook nog wel eens op onze Welsh a hengst om hem even bij te stellen. Uiteraard niet lang, kwartiertje/twintig minuutjes. Pony's kunnen het gewicht prima hebben. Denk dat je lengte dan meer in de weg zit ja, maar dan meer voor jezelf.