Hengstenkeuze voor mijn Hardi x Gottwald (BWP) merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lientjeds

Re: Hengstenkeuze voor mijn Hardi x Gottwald (BWP) merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:29

Ik ben ook wel Toulon fan, maar die kost al snel het dubbele van Thunder...
Bovendien strooit hij ook in de maat. Hier alleen maar positieve ervaringen met Toulon, en toch wel regelmatig mee gefokt en op verschillende merries. Telkens een positieve evolutie in de nakomelingen gezien. Springen kunnen ze inderdaad allemaal.

Maar of het zo'n rustige allrounder wordt, dat weet je natuurlijk niet.

Het blijft gokken, dat fokken!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:50

Beetje off-topic maar weten jullie soms waar ze jonge hengsten van zangersheide zelf in de winter op jumping gaan? Vind chelssini een hele speciale, zou hem graag eens in parcours zien, heb hem alleen op hengstenvoorstelling gezien.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:18

de Warre heb ik ze wel vaker gezien :j

Frannelieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:36

Ik heb een afstamming van Wunderboy van de Zuuthoeve en het enige nuttige (in dit topic) dat ik daar over kan zeggen, is dat die heel kijkerig is. Bovendien ken ik iemand met een Thunder afstamming en die merkte net hetzelfde op, heeft ook elk vogeltje gezien. Verder is mijn Wunderboy héél veelzijdig, zowel beweging als springen!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:42

één zwaluw maakt nog geen zomer ;)

Axmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:11

Thunder geeft idd zeer koele, brave paarden. In de (Noorder)Kempen lijkt het of ze geen andere hengst kennen. Naargelang zijn nafok is hij relatief goedkoop (1250 euro). Commercieel gezien lijkt me dat ook wel interessant.

Wat die moeilijke mond van Bamako-nakomelingen betreft, is dit het eerste wat ik er van hoor... Veel hangt ook af van de moeder natuurlijk.

En idd, het WK dressuur ga je met zo'n nakomeling niet winnen. Maar springen kunnen ze volgens wat ik hoor en zie als geen ander ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:00

Wij hebben maar 1 bamako gefokt dus ik wil zeker niet veralgemenen, maar het veulen had veel minder beweging dan de moeder. In het vrijspringen kon hij bv niet op verplaatsing aan iets meedoen, omdat die afstanden tussen de sprongen te groot stonden, hij geraakte daar met zijn galop niet doorheen. Uit dezelfde moeder hebben we een Vigo gefokt, die had heel andere, veel ruimere gangen.
De bamako sprong heel goed, maar zowel stap, draf als galop waren ondermaats. Vandaar dat ik zeg als springpaard ja, als allrounder in mijn ogen nee.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:37

Frannelieke schreef:
Ik heb een afstamming van Wunderboy van de Zuuthoeve en het enige nuttige (in dit topic) dat ik daar over kan zeggen, is dat die heel kijkerig is. Bovendien ken ik iemand met een Thunder afstamming en die merkte net hetzelfde op, heeft ook elk vogeltje gezien. Verder is mijn Wunderboy héél veelzijdig, zowel beweging als springen!

Wunderboy is ook een compleet ander paard dan Thunder,het zijn volle broers,maar verder houd de vergelijking op.Ook qua vererving.
Ik wil jouw paard niet beledigen,zal ongetwijfeld een heel fijn paard zijn,maar een échte goeie ben ik van Wunderboy nog niet tegen gekomen.

Voor diegene die het nog niet door hadden:ik ben ook fan van Thunder.Als je een fijne allrounder wil fokken kan je daar weinig mee mis doen denk ik.

Hengsten van Zangersheide heb ik vorige winter ook een paar keer in Azelhof tegen gekomen.

Axmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:19

Wat Zangersheide betreft, zou Crown Z echt wel een aanrader zijn. Kan iemand daar iets nuttig over vertellen?

Sterke en zwakke punten qua vererving?

wittehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:46

wunderboy geeft op zich zeer fijne paarden heeft zeer weinig gedekt t.o.v thunder .maar er zijn reeds zeer fijne springpaarden en eventing paarden van verder gekomen op internationaal niveau ,ik heb er voor volgend jaar zes merrie's van drachtig .maar ik heb hem vooral op kleine bloedgemaakte merrie's gezet
.maar aangezien wij wunderboy zelf bezitten is het een eigenaarsmening ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:38

Leuk dat de eigenaar zich zelf meldt!
Ik heb wel interesse in wat beeld- of eventueel filmmateriaal van nakomelingen, en dan vooral t.o.v. de moeder. Dus welke punten kan de hengst verbeteren bij een merrie?

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 13:27

wittehoeve schreef:
wunderboy geeft op zich zeer fijne paarden heeft zeer weinig gedekt t.o.v thunder .maar er zijn reeds zeer fijne springpaarden en eventing paarden van verder gekomen op internationaal niveau ,ik heb er voor volgend jaar zes merrie's van drachtig .maar ik heb hem vooral op kleine bloedgemaakte merrie's gezet
.maar aangezien wij wunderboy zelf bezitten is het een eigenaarsmening ;)

fijn dat u ook hier reageert! :)
ik vind precies op google niks over de hengst? heb jij een link voor wunderboy eens te bekijken op het net? info over nakomelingen?

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 10:03

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:20

Een jonkie hé. Je kan nog niets zeggen van nafok, niet over maat/model, noch over karakter. Ik zou liever iets meer besteden dan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:24

Galoppeert net tegenovergesteld als bergopwaarts vind ik, en vind de sprong ook niet wauw... AES gekeurd zou ik vandaag ook niet snel meer kiezen.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 17:02

Wat betekent aes gekeurd precies?

vond hem op het filmpje ook eerder flauwtjes springen, had hem hier gepost omdat ik gehoopt had dat 1 van jullie hem misschien in heusden had gezien vorig jaar :Y)

van die kannan ( vader) had ik gehoord dat hij wel wat bloed kan gebruiken..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:30