[***] schreef:Liselot schreef:Heb op youtube filmpjes bekeken van Chippendale en zie daar een werkwillige hengst met veel afdruk en souplesse. Dat mag Uris wel wat meer hebben, dus zou mij (als leek) dan een mooie optie
Nou als Carl H. Al bijna niet op die hengst kan blijven zitten dan kan ik dat als amateur vast al helemaal nietEn in de Gelderse fokkerij of als je voor jezelf fokt wil je toch paarden fokken waar een amateur ook mee overweg kan. Dat is het verschil met de rijpaardrichting, daar is doel topsport en dus ook topruiter
Heb je zijn stap ook bekeken?
Volgens mij was Carl h heel erg te spreken over chippendale, zowel qua beweging als karakter. Denk niet dat iedere hengst zich leent voor een nieuwe ruiter op zijn rug in een volle zaal in den Bosch, in ieder geval ik vond het optreden juist een plus! Stap is inderdaad minder, zeker in de spotlight heeft ie last van spanning. Ik heb hem nog een keer gezien op het losrijterrein bij de pavo, hij kan behoorlijk stappen, zeker een 7. Een 9 zal het denk ik niet worden.
Als je jonge hengsten ook overweegt kun je ook kijken naar de goedgekeurde zoon van chippendale, chippendale x scandic x negro. Vind ik een gave hengst. (En gelijk een flinke dosis negro).
@janne: die valk is inderdaad heel gaaf!
En in de Gelderse fokkerij of als je voor jezelf fokt wil je toch paarden fokken waar een amateur ook mee overweg kan. Dat is het verschil met de rijpaardrichting, daar is doel topsport en dus ook topruiter