Shetland handel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Shetland handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:49

Ik heb Jisper 9 jaar geleden gratis meegekregen.
Meneer was toen flink hoefbevangen en onbeleerd.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:58

Hetlevenwint, dan moet je wel een Welsh A willen en zoeken :Y)

Prijzen hangen van zoveel factoren af. die kan je eigenlijk niet zomaar snel roepen zonder je daadwerkelijk weet waar je over praat.
Afstamming, type , beweging ,geslacht , kleur enz spelen allemaal mee in de bepaling welke prijsklasse een dier valt.

En daarnaast .. wat je over hebt voor wat je zoekt.
De ene heeft er € 100 voor over terwijl de ander er € 500 voor over heeft.

Zelf heb ik als ik iets zie wat echt precies past in wat ik zoek , ik er vaak ook best iets meer voor wil betalen als dat het misschien waard zou zijn.

Zelf heb ik ooit aan de hand gehad dat ik een papierloze zwarte shet voor redelijke prijs te koop had. Dier was Goud kwa karakter waard, echte kinderpony.
Mensen geweest .. ja wel heel braaf maar ook wel een hoop geld voor een papierloze.
Prima .. dan laat je hem staan, achteraf belde de mensen toch dat ze hem wel erg graag wouden hebben. maar omdat kennissen gezegd hadden ( die de pony niet gezien hebben ) dat het veel geld was ze gingen twijfelen.
Eind goed al goed hebben ze er een super pony aan gehad, wat maakt die prijs dan nog uit.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:05

Ik heb mijn shetter ooit gratis gekregen maar voor mij is hij wel een miljoen waard!
Het is idd wat een gek er voor geeft,al vind ik wel dat er gekeken mag worden naar de 'markt'qua prijzen.
Ik zou daarintegen niet snel naar de markt gaan,vind het fijn als mijn toekomstig dier ook een fijn verleden heeft gehad en dat deze ook bekend is.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 22:53

Het maakt me niet veel uit hoeveel ik ervoor uit moet geven. Maar wil wel graag zovast een beetje een richtprijs. Ik zal haar zelf moeten betalen vandaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:55

hetlevenwint schreef:
Al is op marktplaats en kapaza gekeken Mona :o? B-) . Ik zie er toch niet zo veel staan hoor voor minder dan 100 meeste vragen prijzen waar je een Welsh A voor kunt kopen :') .

Tussen vragen en krijgen zit wel een verschil ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:58

Vladimir, mijn papierloze hengstenveulen (inmiddels alweer jaarling), heb ik gekocht voor 50 euro. Keurig gechipt, geënt en ontwormd. "De markt ligt op z'n gat, dus sla je slag" was ongeveer het idee.
Verder heb ik net een papierloze moeder met papierloze zoon gekocht voor 200 euro als setje. Keurig bekapt en de eczeem was met duur middeltje bestreden. Vind dat prima.
Ook ooit twee gratis shetten gehad, helaas niet lang plezier van mogen hebben.
Ik koop wat voor mijn neus staat en me bevalt voor de prijs die me zint... Hoeft geen speciaal spul te zijn, als je maar lekker met ze kan knuffelen en spelen. :)

Succes met de eventuele koop, TS. Mocht je nog vragen hebben...

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:51

Ik zou niet zozeer naar de prijs kijken maar naar wat wilt je met het diertje en is het lichamelijk capabel om dat uit te voeren. Eventueel toch ook een DA er naar laten kijken. Je kunt voor onplezierige verassingen komen te staan als je meer wilt dan alleen knuffelen en wandelen. Ik heb een flinke prijs betaald voor mijn shettie. Nu wilde ik lekker plezier met het dier en alles wat ze meer kan is mooi meegenomen. Maar had iemand haar gekocht om te mennen bv dan was die persoon waarschijnlijk niet zo blij geweest met haar....

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:04

Ik heb een paar maanden geleden een mini shetje gekocht voor 100,- een kindvriendelijk en bereden ruintje van 13 jaar.
Hij heeft alleen wel eczeem...verder een top beessie!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 21:19

Drunten1999 schreef:
Ik zou niet zozeer naar de prijs kijken maar naar wat wilt je met het diertje en is het lichamelijk capabel om dat uit te voeren. Eventueel toch ook een DA er naar laten kijken. Je kunt voor onplezierige verassingen komen te staan als je meer wilt dan alleen knuffelen en wandelen. Ik heb een flinke prijs betaald voor mijn shettie. Nu wilde ik lekker plezier met het dier en alles wat ze meer kan is mooi meegenomen. Maar had iemand haar gekocht om te mennen bv dan was die persoon waarschijnlijk niet zo blij geweest met haar....

Zoals ik al eerder zij doet de prijs mij er ook niet echt toe. Maar aangezien ik haar zelf moet betalen wil ik wel weer even een kijk hebben op wat de prijzen tegenwoordig zijn bij dr shets. Dus gewoon een onzicht van wat ik kwijt zou kunnen zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:44

Wat een lage prijzen worden hier genoemd :o
Als ik even rondkijk op kapaza kom ik met 100 niet toe voor een fatsoenlijk diertje dat een premie heeft hoor.
Het gaat hier over een merrie met premies en een zwarte kleur. Daar leggen mensen graag minimum 3-400 euro voor neer hier in België.
Voor hengstenveulentjes zie ik prijzen vanaf 150 euro, met alles in orde en gezond natuurlijk.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:46

Luna2006 schreef:
Wat een lage prijzen worden hier genoemd :o
Als ik even rondkijk op kapaza kom ik met 100 niet toe voor een fatsoenlijk diertje dat een premie heeft hoor.
Het gaat hier over een merrie met premies en een zwarte kleur. Daar leggen mensen graag minimum 3-400 euro voor neer hier in België.
Voor hengstenveulentjes zie ik prijzen vanaf 150 euro, met alles in orde en gezond natuurlijk.

Voor 150 euro had ik mezelf echt opgelicht gevoeld. -O-

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:49

Ik heb net gebeld om een afspraak te maken om te komen kijken. Ze is nu van een groente boer maar ze moet weg omdat ze dit jaar geen veulen had gekregen. Ze was iets te dik en daardoor niet drachtig geworden. Dat is de reden dat ze weg moet. Verder doet ze momenteel niets.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:01

De markt ligt hier wel hoger in België als in nederland. Dus hier zijn dat redelijk normale prijzen voor een shet hengstje dat met alles in orde is en een beetje fatsoenlijk geleerd is in zijn veulenmaanden. Dus aan het halstertje mee wandelen, voetjes geven, etc...
Voor iets onbeleerd en zonder papieren geef je ook amper iets. Maar tel liever iets meer neer voor ene paardje met papieren en dat al iets kent etc.

@LoveChamp, zou een 400 euro toch in het achterhoofd houden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:10

Luna2006 schreef:
De markt ligt hier wel hoger in België als in nederland. Dus hier zijn dat redelijk normale prijzen voor een shet hengstje dat met alles in orde is en een beetje fatsoenlijk geleerd is in zijn veulenmaanden. Dus aan het halstertje mee wandelen, voetjes geven, etc...
Voor iets onbeleerd en zonder papieren geef je ook amper iets. Maar tel liever iets meer neer voor ene paardje met papieren en dat al iets kent etc.

@LoveChamp, zou een 400 euro toch in het achterhoofd houden.

Ja precies, als we het over papier hebben gaan de prijzen ook wat omhoog. Die van mij was papierloos, dus koste het met 50 euro. Kwamen de benzinekosten voor het brengen er nog bovenop. :j

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 18:31

Okee dankje wel :)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:42

400 euro vind ik geen gek bedrag voor zo'n pony. En... Goedkoop is vaak duurkoop dus ik zou haar niet laten staan als ze een paar tientjes duurder is maar wel volledig gezond en naar je zin is.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 14:02

Ze was helemaal gezond en ben helemaal weg van haar. Ze koste 200.-

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:07

Als je haar leuk vindt lijkt me dat een prima prijs. Je kunt altijd nog kijken of je haar voor minder kunt krijgen, maar dat is maar net wat jij ervoor over hebt.

Mijn zwarte merrie (96 cm, 3e premie en 2e premie), 10 jaar was een monster. In het verleden wel bereden, maarde laatste jaren alleen zielig alleen gestaan. Omdat ze beet en sloeg en een beetje dik was wilden ze haar graag kwijt. In oktober moest ze 600 € kosten. Dus heb ik haar (toen) laten staan. Ik bood/bied een levenslang thuis met goede omstandigheden, dus in mei daarop heb ik haar alsnog gratis gekregen. Ze is hier schaapmak, ook met kinderen, en we hebben er dus een fijne pony aan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:18

Oh je hebt haar al gekocht? Leuk zeg! Wat ga je er mee doen? :)

Heb je trouwens een foto van dat andere paardje waar wat aan mankeert aan de achterbenen? Ben wel erg nieuwsgierig hoe dat er uit ziet..

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 14:35

m1992 schreef:

Heb je trouwens een foto van dat andere paardje waar wat aan mankeert aan de achterbenen? Ben wel erg nieuwsgierig hoe dat er uit ziet..

Ik ga even foto's erop zetten en dan hier posten :)
Bedoel je de shet of die met artrose? De shet is helemaal niet in orde en die met artrose heeft link voor artrose.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 14:41

Dit is haar :) Haar hoefjes mogen nodig gedaan worden maar bij ons moet de smit ook weer komen dus wachten we nog een weekje want dan gaat alles in een keer. Ik mocht gister niet aan haar beentjes komen ze zeiden dat er niets aan de hand was en dat ze dat wel toe gaat laten maar als ze je niet kent ze het niet leuk vind. Ze deed niets bijzonder ze begon alleen boos te kijken.
Afbeelding

Ze gaat in een span lopen met Nardo v.d. Uitweg.
Afbeelding

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:50

LoveChamp schreef:
m1992 schreef:

Ik ga even foto's erop zetten en dan hier posten :)
Bedoel je de shet of die met artrose? De shet is helemaal niet in orde en die met artrose heeft link voor artrose.

Ik bedoelde de benen van de shetlander.

Leuke pony hoor :) en dat aanraken van de benen zal wel goedkomen!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 14:55

De shet staat op de achtergrond bij Nardo. Zijn benen zijn niet goed te zien maar je ziet wel dat hij misvormd is. Dit is nu helaas erger :( Hij ziet er ook niet goed uit dit wil helaas maar niet lukken. De wei is bijna klaar en dan gaan ze er zo snel mogelijk op.