[TI] Voervraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mara2000

Re: Voervraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 07:27

Zodra ik een leuke foto heb plaats ik die.

Hij gaat dit jaar niet meer de wei op heb ik besloten. We grazen nu een paar keer per dag aan de hand.
Verder krijgt hij alleen hooi, geen kuil dus. En dan 3 x daags Faser Light en Luzerne.

Het is zo'n fijn dier, heel mensgericht. Gaat ook erg graag in onderhandeling tijdens het wandelen 'ja maar hier staat al gras, waarom dan verder lopen'. Maar hij leert snel (zonder harde hand).

bonny123

Re: Voervraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:18

Wat fijn zeg! En zo'n leuk paard, daar moet je zuinig op zijn. Ik hoop dat je net zo veel plezier hebt van je tinker als ik heb. Behalve de dierenartskosten van de afgelopen tijd, maar datis vast omdat die van mij half fjord is ;)

anita_dewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:38

Hallo,

met interesse alle oplossingen gelezen mbt het voeren.

Mijn (import) Tinker staat thuis en staat 24/7 buiten. Hij krijgt onbeperkt hooi in de slowfeeder. Dit werkt super goed tegen verveling en zand eten.
Hij is tevreden en zijn mest is, sinds ik de slowfeeder in gebruik heb genomen, heel goed. Daarvoor ging er schijnbaar toch te veel zand mee en had hij vaak last van diarree en moest ik hem regelmatig een kuurtje zandweg geven.
Je hebt ook bijna geen hooi verlies omdat ze niet knoeien.
Ik vul de slowfeeder 1 maal per etmaal dus het scheelt ook werk. :-p

Maar nu heb ik een vraagje:
Ik heb altijd warmbloeden gehad die ik in de wedstrijd reed en die kregen een zoutblok op stal.
Dit is mijn eerste Tinker en ik rijd hem recreatief. We doen wel wat aan dressuur natuurlijk maar niet zo intensief als mijn vorige (sport)paarden. Ik heb een zoutblok voor hem maar daar kijkt hij niet naar om. Mist hij nu geen mineralen?
Mijn kleine Shet gebruikt het zoutblok wel graag.