Zadel korte PRE, wat hebben jullie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:32

Ik pas met mijn maat 38 nog netjes in de 17 inch wow, wow is ook mogelijk met kortere maat kussens dan de zin indien nodig

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:10

Esther_r20 schreef:
Oke tekna S line is dan zeker nog een optie. Ik vond het een mooi zadel om mee te beginnen helemaal als deze zo kort en aanpasbaar is! (nog nog een zadelpasser in NH vinden die deze heeft liggen)

Ik heb 2 KN's gepast. Weet alleen niet welke types dat waren. Die pasten in ieder geval niet kwa lengte.

Strasa en Deurber ga ik eens googlen.

Ik heb zelf maat 36/38 dus liefste 17,5 inch hoewel sommige groot vallende 17inch zadels ook kunnen. Even aftasten en uitproberen. Bedankt voor je tip

Ik denk dat een KN ook niet echt geschikt is voor jou rug. (zegt niets over het zadel hoor, maar meer over hoe je er als ruiter in zit)

zorro

Re: Zadel korte PRE, wat hebben jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:27

Ik heb op mijn zeer brede paard met hele korte rug een Hastilow zadel liggen. Hierin zit de boom van thorowgood, kent en masters en fairfax, die dus ook zeer breed kan en verwisselbaar is. Het zadel zelf, dus alles wat om de boom heen zit, word in Engeland door het merk Hastilow gemaakt, en zo heb ik dus ook een 17,5 inch zit maar extra korte kussens die goed op mijn paard passen. Met de opbouw word ook rekening met de brede schouders gehouden, echt ideaal.

Het is een zadel voor het leven omdat hij aanpasbaar blijft qua boomwijdte, al is hij wel op 'breed' gebouwd, dus op een smal paardje word het lastig aanpassen. Kosten zitten zo rond de 1600 als ik het me goed herinner.

Voor zover ik weet ik Helen van Happy Horse advies de enige die ze kan leveren, misschien eens contact met haar opnemen?

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:18

Iemand ervaring met Lexus dressuurzadels voor zijn PRE?

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:59

Ik heb voor mijn jonge PRE van 5 jaar een custom, type Constanze. Dit is een heel mooi kort zadeltje.
Hij heeft veel zadels gepast van allerlei merken, maar niks paste of hij liep er niet lekker onder. Hij loopt hier het beste onder.
Je kan dit zadel zo vaak aanpassen als je wilt, omdat er een polyflex boom in zit.
Kijk maar eens op www.customzadels.nl
Ze zijn niet goedkoop.