Allergische reactie door Friezen, wat hebben Friezen anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:48

Ik dacht ook meteen aan die Curly's. En ik weet ook dat allergie volgens mij meestal niet veroorzaakt wordt door het haar, maar door huidschilfers. Daarom kunnen mensen allergisch zijn voor een haarloze kat (zo'n sphynx) maar niet voor een of ander ras met heel veel haar (waar ik de naam van ben vergeten). Dus zou best kunnen dat 't 'm in de huid van Friezen zit!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:53

Ik vind het niet zo gek klinken hoor. Een vriendinnetje van mijn zusje is allergisch voor honden (rode ogen, snotteren etc.) maar als ze bij ons komt heeft ze er geen last van, terwijl hier een ontzettend leuk terriërtje rondloopt. Het zat hem in de schilfers. Omdat mijn hond niet verhaart heeft ze er minder last van.

Maar dat even terzijde

Dikke kans dat hem 'm in de huid zit. :j

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:01

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:02

Zal het dan ook zijn dat tijdens het verharen de allergie erger is?

Ik had een poos geleden telkens van die exceem-achtige bultjes wanneer ik bij mij vp was geweest.
Momenteel heb ik het niet. Eerst dacht ik dat het wellicht de vliegenspray was, maar ik weet nu 100% zeker dat dat het niet is.
Ik krijg geen extreme allergische reactie, maar dus alleen een beetje exceem, op m'n onderarmen, die dus wel in aanraking komen met de huid tijdens het poetsen.
Of het hierdoor komt weet ik natuurlijk niet zeker, maar het is wel een interessante optie. Het viel mij in ieder geval op dat ik die exceem had telkens nadat ik bij m'n vp was geweest.

Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:41

Ik vind het een beetje een bullshit verhaal dat je specifiek voor friezen allergisch bent.
Ik ben allergisch voor vanalles en nog wat .. ook voor paarden. :(:)
En het ligt gewoon aan de huidschilfers etc.

Bedoelde ze het niet gewoon sarcastisch ?:P

Jellebie

Re: Allergische reactie door Friezen, wat hebben Friezen anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:50

Hoezo is het dan meteen bullshit? Omdat je er zelf nog nooit van gehoord hebt?
Je hebt onder de honden toch ook de labradoedels, honden voor mensen met een allergie. Lijkt mij dat het andersom dan ook mogelijk zou kunnen zijn; rassen waar mensen juist wél heftig op reageren?

Tail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:59

Ja klopt , ik heb zelf ook een labradoodle ..
Maar er bestaan tot nu toe geen hypoallergene paarden.
Ook zijn er wel mensen die allergisch kunnen zijn voor labradoodle's
Dit heeft weer te maken met van welke F kwaliteit ze komen. ( hoeveel ermee gerotzooid is etc. waardoor ze alsnog een slechte huid of vacht hebben)

en verder ja bloedwaardes etc. kunnen wel anders zijn , maar vooralsnog als je een allergie hebt voor een dier ontstaat dat vanuit de huidschilfers en evt haren die ze verliezen

ik snap ook wel als iemand anders daar anders over denkt
daarom begon ik ook met
ik vind

Edit ; ik denk dat ze gewoon allergisch is voor het soort huidschilfer wat t paard afgeeft , wellicht heeft ze bij andere friezen nergens last van