twinducklin schreef:Geslachtsrijp kunnen ze wel zijn.. mijn merrie was toen gedekt door een hengstveulen van 7mnd. Heb haar toen voor zekerheid laten scannen omdat 2 dierenartsen aangaven dat het vroeg was maar ze zeker al geslachtsrijp konden zijn. Gelukkig niet drachtig.
kan, zeker.. vrijwel alles kan (behalve dan het voorbeeld van een veulen van 2 weken).
7 maanden kan, maar het is extreem vroeg, gezien de gemiddelde leeftijd waarop een shet hengst geslachtsrijp is..
de reden dat ik het aankaart is de complete optelsom..
9 maanden hengst
merrie slechts 2 weken erbij gestaan en zie niets over of ze tekenen van henstigheid vertoonde toen ze erbij gezet werd (nu hoeft het niet, maar de kans is klein dat ze nu net in die twee weken ook nog eens hengstig was en zonder tekenen).
mocht daarna onbeperkt graseten
is veel te vroeg veel te dik. ze wordt ook al langere tijd 'dikker' zoals ik het begrijp.. kans dat dit zwangerschap gerelateerd is is ook klein..
al die kleine kansen, maken de kans dat het om een zwangerschap gaat wel heel klein..
een kans dat, zal er altijd zijn..
ik bedoel ik koop ook staatsloten waarbij de kans op de hoofdprijs 1:1.000.000 is, dus in kansen geloof ik wel.. of het waarschijnlijk is dat ik de hoofdprijs ook win, dat is een tweede.