fries kopen. doen of niet??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:00

Ben erg benieuwd naar de foto's! En als je er tzt voor je vriend nog een paard bij wilt, kun je altijd nog voor die merrie gaan kijken.

Rex_Rolfo

Re: fries kopen. doen of niet??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:06

Twee hele kleine opmerkingen:
- Friezen zijn over het algemeen niet zulke hele sterke dragers, als jij of je vriend vrij zwaar zijn kan een ander paard dat misschien makkelijker dragen.
- Controleer of het geen klophengst is. De kans is klein maar de kosten voor castreren zijn dan flink hoger. Wat geen probleem is als het maar in de koopprijs verwerkt zit.

Alvast veel plezier met je zwarte beer ;)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:10

Ik denk dat een klik hebben met een paard toch vaak de doorslaggevende factor is. Dus ik zou zeggen, doen!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:14

Twijfel is meer gekomen door iedereen om me heen. Dat ik het niet moest doen.

En Indd alles heeft een risico. Een merrie kopen en ze blijkt niet vruchtbaar te zijn of de heletijd verwerpt kan ook nog.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:17

Ik vind het belangrijk dat je een klik heb met een paard! ( wat voor ras het ook is en wat andere mensen er over zeggen) Het is jou paard ( of het wordt jou paard) waar jij veel plezier mee wil hebben en je hebt er een vriend bij.

En soms gebeurt het ook dat je met een heel andere fries terug komt dan dat je eigenlijk in je hoofd had. Dat had ik met mijn tinkers!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:21

Rex_Rolfo schreef:
Twee hele kleine opmerkingen:
- Friezen zijn over het algemeen niet zulke hele sterke dragers, als jij of je vriend vrij zwaar zijn kan een ander paard dat misschien makkelijker dragen.
- Controleer of het geen klophengst is. De kans is klein maar de kosten voor castreren zijn dan flink hoger. Wat geen probleem is als het maar in de koopprijs verwerkt zit.

Alvast veel plezier met je zwarte beer ;)

Nee zo zwaar zijn we niet! Haha en had al gekeken hingen er duidelijk 2 onder! Eczeem ook al even gekeken heeft hij niet zover ik kan zien. Volle bos manen en staart.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:23

xjamilla schreef:
Twijfel is meer gekomen door iedereen om me heen. Dat ik het niet moest doen.

Je leeft je leven voor jezelf en niet voor een ander. Als jij die klik hebt met dit dier, dan heeft niemand, maar dan ook echt niemand in je omgeving ook maar het recht om je daarvan af te brengen.
En mocht het een foute beslissing zijn, dan is dat een beslissing die je zelf hebt genomen. Je kunt maar beter spijt hebben van dingen die je hebt gedaan dan van dingen die je niet hebt gedaan.

Succes met de aanschaf, ik hoop dat hij wordt goedgekeurd, en heel veel plezier samen.

nicqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:25

volg je gevoel.
succes

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:26

Past het paard bij je verstandelijke voorwaarden? Rijden / fokken / enz? Zo ja, gewoon doen. Zo nee, hoe moeilijk het ook is, zou ik verder zoeken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:27

Breghje schreef:
Once you go black you never go back.. :D

Dat dus.. :)

*verkooppraatje aan*

Waarom niet? Ben met Wiebe ook pas in de sport begonnen.. De friezen van tegenwoordig zijn heel anders dan die van vroeger..
Maar ook get karakter is veranderd.. Heb een barokke merrie gehad met oud bloed en idd een rustig, maar indien nodig pittig karakter..
Wiebe daarintegen is een stuk heter en sensibeler.. Laat zich ook goed bewerken en leert en werkt graag..

Terwijl ik hem aan de andere kant weer overal voor in kan zetten.. Kinderritjes.. Rijden zonder zadel.. Sprongetje.. Buitenrit.. Horlepiep dansen op zijn rug.. De veelzijdigheid van de fries in eindeloos..

*verkooppraatje uit* ::

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:35

De klik is echt het aller belangrijkste.
Ik heb ook ooit de klik gehad met een Frieze hengst, ik was helemaal hoteldebotel en wist gewoon dat dat MIJN paard was.

Helaas heb ik mijn gevoel niet gevolgd, iets met centjes toen en ik heb er nog steeds spijt van...

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:17

Laatst bijgewerkt door xjamilla op 15-07-14 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:19

Mooi en aansprekend dier, maar echt barok kan ik hem niet noemen, nu is het natuurlijk nog een jonkie en gaat gerust nog wat uitzwaren als hij eenmaal aan het werk is.

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 12:25

Dan super breed en lomp gebouwd om het zo maar even te noemen. :P

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:25

Je links werken niet...

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:26

Oh, toch wel! Wat een snoetje...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:31

nou TS, nu heb ik hem ook gezien... gnagnagna....

*logt uit*

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:37

Errug mooi hoor {:}

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 12:59

Leuk sprekend koppie hoor, zou m snel kopen anders heeft iemand hem van hier weggekaapt hahah

Shettyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:10

niet twijfelen gewoon doen!!!! ga af op je gevoel, de klik is waar het om draait....... bovendien heb je zat friezen die heel hoog lopen of zelfs hogeschooldressuur kunnen lopen, lijkt mij geweldig!!!!! veel succes en veel liefs, luulla *\o/* :j /3 *D :P :D :o :) <3

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:19

Dag luulla :wave:
Welkom op Bokt, leuk dat je er bent maar het is denk ik niet nodig om te schreeuwen hoor ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:05

Grinnik..

Vind m wel errug leuk.. Ik als zwaar bevooroordeeld friezenfan roep dan ook heel hard: dooooeeennnnn..!! :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:14

Ik ben ook overgestapt van kwpn naar fries destijds en heb er geen moment spijt van gehad. Geweldig karakter hebben ze. Dus ook ik zeg doen!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:29

Doen wat je zelf wilt en niet luisteren naar anderen. Oke je kunt hun mening wel aanhoren maar voorderest: zelf beslissen!!
Je zegt zelf al dat je graag een fries wilde en tegenwoordig komen de friezen steeds beter mee in de sport. Dus dat wedstrijdpaard wat je nu even laat wachten zou gewoon deze fries kunnen zijn!

Ik heb zelf een friese merrie waarmee ik wedstrijden rij en tot nu toe komen wij prima mee. Regelmatig eindigden we bovenaan. Ook is mijn plan om in september Z1 te gaan starten, afgelopen weekend onze laatste punten binnengehaald!

Laat je dus niet wijsmaken dat je geen fries moet kopen want tegenwoordig is er al zoveel veranderd! :D

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 14:32

Ik zal vanavond de eigenaar nog is even bellen! Jammer dat ik hem niet meteen kan laten castreren. Stommen vliegen _-:(

DaraBariton. Wouw super netjes! Ze komen Indd steeds meer op wedstrijd voor. En ja wie weet gaat hij ook nog ooit mee naar de wedstrijd. :+