Zie trouwens dat mijn bovenstaande post lekker leesbaar is door de t9 van mobiel-lief...
Zelf heb ik ook een merens gehad. Ik heb haar over gekocht van een kennis, ze kwam op haar 5e uit de pyreneeën vandaan en had enkel wat bosuitjes gemaakt in Frankrijk. Daarna naar Nederland gekomen en op haar 10e heb ik haar over gekocht.
Lief dier maar wel erg introvert en wat verlegen. Ze was wat ranger gebouwd en dressuurmatig had ze toch nog best wat aanleg. Zijgangen gingen altijd met 2 vingers in haar neus, strekken daarintegen vond ze erg moeilijk.
Omdat het rijden lekker ging op Den duur begonnen er toch wedstrijdambities te prikkelen. Hetgeen ik niet helemaal zag zitten met haar. Ze vond buiten rijden vele malen leuker dan in de bak aan het werk.
Ik heb besloten haar toen te verkopen en ik kon haar geen beter huis wensen. Ze is kinderpony geworden en die mensen doen echt alles met haar. Buiten rijden, dressuur, springen, spelletjes, echt alles. Meisje was denk ik een jaar of 11 dat ze Jouv kreeg en is helemaal gek met haar.
Kinderpony kan dus wel, maar vind de tips niet slecht van de anderen, om je niet blind te staren op alleen een merens. Gewoon een wat ervaren pony, dan moet het goedkomen.