Hengst voor mijn pre x nrps merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:01

keona schreef:
Izmir du tulleul deze hengst geeft ook pre bloed en geeft een kleurtje door.vergroten zal hij waarschijnlijk niet.maar je veulen krijgt ook papier als ik me niet vergis

Bij het RBPS krijgt ie papieren en mits genoeg arabisch bloed kan ie ook in het NRPS (mijn nakomeling kon ook in het NRPS in geschreven worden.).
Ismir lijkt wel behoorlijk massa mee te geven. :) (niet uit verhouding maar die van mij was (en is) wel een flink veulen.) Nu is mijn merrie ook geen smalle maar veulen heeft echt al een flink nekje en breed rugje. :) Alleen moet voor Ismir de merrie wel voldoende lengte in de bovenlijn hebben... Hij maakt nogal "compact" zeg maar. (hoog en kort)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:02

Ismir du Tilleul voert geen barok/pre blood ... tenminste wat terug te vinden is in zijn 'bekende' pedigree. Zijn vader en diens vader waren ook hengsten met bot en daar krijgt hij waarschijnlijk dat vandaan. Voor de rest, alweer volgens bekende pedigree, voert hij arabisch/berber, draver, warmbloed en ver terug wat XX.

Hij is onlangs verkocht en ik weet niet of hij nog beschikbaar is voor dekdienst.