Hengst voor Democraat x Belmondo x Doruto merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 06:41

Grootste aandachtspunten zitten idd. in de bouw.
Onderstandige vb valt iets mee, lijkt op deze foto erger dan het is (maar is zeker iets aanwezig). Korte rug valt ook iets mee, vind dat ik altijd nog een aardig stuk overhoud achter het zadel :o Rest ga ik zeker in mee. Weke rug maakt de merrie zelf gelukkig wel goed met sterke lendenpartij, maar is zeker een aandachtspunt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:55

Bettine schreef:
Ze is enkele jaren terug met vorige eigenaar naar stb. keuring geweest, maar ext. bleef toen hangen op 60.
Nou weet ik wel hoe ze er toen bij stond, vreselijk beroerd: alle bespiering de verkeerde kant op, heel slecht op de voeten etc. etc...
Maar of ze dat ooit op gaan trekken naar 70? Ze is zeker wel onherkenbaar veranderd, maar die 60 blijft wel in het register opduiken...
Had zo gedacht als onze 5jr Oscar volgend jaar (hopelijk) Z2 loopt om ze dan samen te laten bekijken tijdens een thuiskeuring.

Wbt. Spielberg, ik heb echt een gruwelijke hekel aan Sandro Hit-bloed :o Y;(

Tyra (Gelderse merrie van Farrington) is bij stamboekopname maar net opgenomen en op latere leeftijd zelfs Keur geworden.

Dus ja dat kunnen ze zeker zo ver optrekken.

Ik moet zeggen ik ben ook niet dol op Sandro Hit bloed. :o

Voor deze merrie niet vrij van maar Dorado. Heel mooi in het front.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:36

Als je geen bezwaar hebt tegen een A register zou je eens kunnen kijken naar Danciano, denk dat dat heel mooi kan passen.
Echt mooi Duits bloed waarbij Rotspon een stukje "stoerheid" geeft.
http://www.deijzerenman.com/hengsten/73

fokfanaat

Re: Hengst voor Democraat x Belmondo x Doruto merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:16

Ik zou bordeaux overwegen, fijn karakter, doet het zelf goed en zijn nakomelingen vallen op.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:31

Geeft die ook voldoende maat door? :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:37

Bettine schreef:
Ze is enkele jaren terug met vorige eigenaar naar stb. keuring geweest, maar ext. bleef toen hangen op 60.
Nou weet ik wel hoe ze er toen bij stond, vreselijk beroerd: alle bespiering de verkeerde kant op, heel slecht op de voeten etc. etc...
Maar of ze dat ooit op gaan trekken naar 70? Ze is zeker wel onherkenbaar veranderd, maar die 60 blijft wel in het register opduiken...
Had zo gedacht als onze 5jr Oscar volgend jaar (hopelijk) Z2 loopt om ze dan samen te laten bekijken tijdens een thuiskeuring.

Hij fokt anders toch hele fijne karakters en Sandro Hit is alweer de opa.

Ferdeaux?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:57

Ferdeaux vind ik wel een mooie optie.
Waarom denk je dat die zou passen?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:05

Ferdeaux is een rijtypische hengst met massa, kan je merrie wel gebruiken.
Bewegingen zijn zeer goed.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:50

Wat denken jullie van Cupido?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:53

Bettine schreef:
Wat denken jullie van Cupido?

Ik heb hem in Den Bosch gezien en vond het wel een super gaaf en aansprekend paard.
http://www.kwpn.nl/2014/02/cupido-onder ... r-winst-z/
Hij was de laatste op dit filmpje ;-)

Weet niet of het de ideale combinatie met jouw merrie misschien dat anderen daar nog een mening over hebben ;-)

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:10

Ik volg even! Ben wel benieuwd naar wat er uit komt als hengst. Heb zelf weinig verstand van het compineren dus ik kan niet echt helpen.... Prachtige merrie!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:38

1. Harmony's Don Noblesse Pape,Susan GBR
72.317% 74.634% 74.024% 70.122% 74.634% 73.146%

Vandaag in de St-George in Perl.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:56

Cupido vind ik een passende hengst voor je merrie. Voor mijn merrie heb ik hem ook in gedachte gehad. Hij fokt geen lange croupe mee en dat is bij mijn merrie een aandachtspunt. Korter is iig niet gewenst. Zijn afstammelingen hadden ook allemaal dat commentaar. Wel een mooi voorbeen.
Verder geeft hij mooi wat bloed mee, het zijn ook geen koele kikkers in de omgang. Cupido zelf is ook altijd aanwezig. Geen slaperd.
Hij is nog niet zo in the picture gereden door zijn blessure in het verleden. Wel echt een vaderdier in mijn ogen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:03

Bettine schreef:

Thuiskeuring kan niet als de merrie in het verleden al naar een keuring o.i.d. is geweest. Zie de reglementen. Verder denk ik dat 70 ook nu nog wel een randje kantje gaat worden. KWPN ziet het liefst langgelijnde, hoogbenige dressuurpaarden. Dit heeft ze al niet van nature, maar ze heeft wel mooie verhoudingen tussen voorhand, middenhand en achterhand. Omdat je merrie neigt naar onderstandig, week in de rug is zal er voor de verder rest niets, maar dan ook echt niets, op te bemerken moet zijn wil je 70 halen.

En ik heb net de cursus paarden beoordelen bij T..Oin..e Hoefs en andere KWPN inspecteurs gedaan. Dus ik ben weer helemaal up -to-date. Ontzettend leerzaam!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:06

Ramzi schreef:
Cupido vind ik een passende hengst voor je merrie. Voor mijn merrie heb ik hem ook in gedachte gehad. Hij fokt geen lange croupe mee en dat is bij mijn merrie een aandachtspunt. Korter is iig niet gewenst. Zijn afstammelingen hadden ook allemaal dat commentaar. Wel een mooi voorbeen.
Verder geeft hij mooi wat bloed mee, het zijn ook geen koele kikkers in de omgang. Cupido zelf is ook altijd aanwezig. Geen slaperd.
Hij is nog niet zo in the picture gereden door zijn blessure in het verleden. Wel echt een vaderdier in mijn ogen.

Waarom wil je geen lange croupe????? :wow:

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:09

NatasjavE schreef:
Ramzi schreef:

Waarom wil je geen lange croupe????? :wow:

Mijn tekst is niet duidelijk, hier nog een keer.
Dat wil ik juist wel. Cupido fokt GEEN lange croupe mee. Mijn merrie heeft ook eerder een iets te korte croupe dan te lange. Zodoende geen match met die van mij.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:16

Cupido is zelf heel compleet, echter hebben wij van de keuze voor hem afgezien omdat in zijn veulenrapport stond dat de veulens veelal/regelmatig een korte croupe hadden. Jammer, want het is echt een prachtig paard, maar daar wilden wij ook niet op inleveren. De keuzes Ferdeaux of Bordeaux klinken wel erg goed, mooi dat Ferdeaux uit een ferro moeder komt ivm rug en verbindingen! Al weet ik niet of deze hengsten ook voldoende maat/formaat meebrengen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:29

Ik heb een United x Democraat. Erg leuk paard, met 3 jaar 1.67/68m. Heel fijn karakter en zadelmak geboren. Gewoon een heel fijn correct paard.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:52

Na even nagedacht te hebben kom ik uit bij 2 hengsten. Bordeaux gaat je meer bloedopdruk geven en een wat mooiere verbinding in de bovenlijn. Ook mooie lichtvoetige bewegingen. Hij geeft ontzettend beste nakomelingen. Dekgeld is ruim €1500. Maar dan heb je wel een ''bewezen'' hengst.

Als ik aan je wensen zou moeten voldoen om FFGJ vrij te zijn. Zou Ferguson in me opkomen. Net goedgekeurd, dan ook prijstechnisch interessant €1100. En een mooi commercieel kleurtje. Zijn stand voorbeen en achterbeen is wel een aandachtspunt ( zie rapport)
Maar zijn beweging, met de bovenlijn die goed aangesloten is en ook lauries crusador bloed erachter durf ik dat wel aan.

United zou ook kunnen. De merrie mag wel wat meer bloedtoevoeging en lengte hebben. Zijn zoon blijkt dit wat meer mee te geven. Daarom mijn keuze voor bordeaux.