. Zodra een paard een kleurtje heeft, denkt men al snel dat het een tinker is. Mijn bonte lijkt totáál niet op een tinker maar toch krijg ik met regelmaat de vraag of het een tinker is.
TS, succes met de dracht.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Om te beweren dat alle veulens van een hengst niet mooi uitgroeien, vind ik nogal een bewering. En als ik iets anders mooi vind dan u, dan is dat mijn mening. Helaas mag iedereen doen, wat hij/zij leuk vind.

Gelukkig fok je voor jezelf haha!
We hebben zelf gekozen voor het bonte paarden stamboek omdat we via dit stamboek ook een paspoort kunnen aanvragen. Dit kan helaas via het Barock Pinto stamboek nog niet.
BPS2014 schreef:Mooi? Mooi is toch echt een ander type paard, stuk voor stuk veulens die net zo goed van een tinker zouden kunnen zijn. Dit heeft niets te maken met het fokken van mooie bonte paarden. Dit is vermeerderen.

BPS2014 schreef:Alle veulentjes zijn lief en leuk, als ze opgroeien zie je pas echt wat je hebt. In het geval van lotti zijn dat lompe slecht bewegende paarden met brede rare koppen. Als je bont wilt fokken zou ik op zoek gaan naar een betere hengst.
kleiduiker schreef:BPS2014 schreef:Alle veulentjes zijn lief en leuk, als ze opgroeien zie je pas echt wat je hebt. In het geval van lotti zijn dat lompe slecht bewegende paarden met brede rare koppen. Als je bont wilt fokken zou ik op zoek gaan naar een betere hengst.
Alsof alleen de hengst zijn stempel op het veulen drukt. Er is toch ook echt een merrie voor nodig. Ikzelf ben groot fan van Lotti en had mijn KWPN merrie graag door hem laten dekken. Helaas is dit om persoonlijke redenen niet mogelijk. Maar anders zou ik vooraan in de rij staan.
Colorance schreef:Veulens geregistreerd bij het http://www.bpstudbook.nl of te wel het enige stamboek voor barockpinto paarden krijgen nu een paspoort van het aes met volledige afstamming. Dit ter informatie